Koortslip - baby 3 mnd

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door pregnantlady, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Goedemiddag,

    Ik heb sinds gisteren een koortslip. Dat gebeurd eens in de paar jaar. Maar nu heb ik een lief klein ventje van 3 maanden en ik lees al ik google allemaal enge berichten.

    Er loopt echt vocht uit dus het is in de besmettelijke fase. Ik had in het begin niet door dat het een koortslip was omdat ik de laatste tijd vaak van die venijnige pukkeltjes op de rand van mijn lip had. Maar het zijn nu echt meerdere blaasjes naast elkaar.

    Waar moet ik goed op letten? Ik was sinds vandaag zo vaak mogelijk mijn handen.

    Mijn man is nu naar de stad om zovirax te halen en van die compeed pleistertjes om op het blaasje te doen.

    De kleine is sowieso van slag want hij zit in zijn regeldagen. Dus onregelmatig slapen, huilen en weinig of opeens veel drinken is geen uitzondering. Wat ook weer vervelend is wat hij wilt veel vastgehouden worden.

    Ik ben bang dat de kleine al in aanraking is gekomen. Op welke signalen moet ik letten en voor hoe lang? Ik heb net zijn temp. nog genomen en die was normaal (36.9)

    Moet ik naar de dokter met de kleine? Mag hij gewoon naar de kinderdagverblijf?

    Graag verneem ik je reactie.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Totdat bij jouw de blaasjes zijn ingedroogd moet je je zoon even niet kussen. Uitkijken met knuffelen...het liefst met een monddoekje voor. (klinkt raar, maar zo voorkom je besmetting en kan je toch knuffelen) Steeds weer handen wassen.

    Houdt bij je zoon in de gaten of hij koorts krijgt. Of hij ziek wordt (griep-verschijnselen). Of zelfs blaasjes op mond ziet.

    Verder mag hij gewoon naar het kinderdagverblijf hoor.

    Ilja
     
  3. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Dank je vriendelijk voor je tijd en antwoord.

    Vanochtend was hij temp goed. Het lijtk wel of hij iets onder zijn lip heeft maar ja dat kan ook een krasje zijn van zijn nageltjes. Maar ik temp hem vanavond weer voor bedtijd.
     

Deel Deze Pagina