Koortslip en baby 4 maanden verzorgen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 14januari, 27 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Niet knuffelen of je baby kussen...
    Maar borstvoeding geven mag wel.
    Maar hoe zorg je voor je baby met een koortslip? Het is zo besmettelijk en vandaag dus al een keer gehad dat m'n kleine dame haar hand per ongeluk tegen mijn lip 'sloeg'. Direct handje gewassen natuurlijk... Maar pff, wat verschrikkelijk is dit.

    Gaat het echt puur om het plekje dat niet in aanraking mag komen met de baby of mag je ook met je andere wang niet knuffelen? Daar was de doktersassistente niet heel duidelijk over
    en ik heb niet goed doorgevraagd. Morgen bel ik terug maar ondertussen hoor ik graag van jullie.
     
  2. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Heb je koortslip in de zwangerschap gehad? Zo ja, dan heeft de kleine nog wat antistoffen in het bloed.

    Mijn dochter was nog geen week oud toen ik koortslip kreeg. Kusjes geven was eigenlijk het enige wat ik niet deed. Wel gewoon knuffelen alleen niet met mijn mond in haar buurt. Verder iets vaker handen wassen maar geen andere maatregelen.

    Beide dochters hebben geen koortslip.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Je zou het nog kunnen afdekken met een speciale pleister...
    verder goede handhygiëne inderdaad.
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn man deed een mondkapje op toen hij een koortsblaar had en zoontje 5wk was.
     
  5. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Ik zou de koortslip afplakken met compeed pleisters. En je handen gewoon steeds wassen voordat je de kleine pakt. Mondkapje is ook een oplossing
     
  6. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Dank jullie wel! Handen wassen doe ik idd regelmatig en dan ook nog desinfectie.

    Laatste keer koortslip was 10 jaar geleden ongeveer :(
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Mijn man kuste de kinderen niet. Alledrie hebben ze het nooit gehad. Ikzelf krijg het ook nooit.
     
  8. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ik heb mondkapjes gekocht. Bij mij kan het maandelijks raak zijn. Tijdens de zwangerschap gehad maar dan nog wil ik geen risico lopen. Met 6 weken had ik een koortslip en bij 3 maanden ook weer. Telkens mondkapje gebruikt. Niet leuk maar het is niet anders. En die pleisters trekken de boel alleen maar open met afhalen. Heb in mijn leven alles al geprobeerd en wat het best helpt bij mij is afblijven en uitzitten......
    Eerste drie maanden is het risico het hoogst maar ook daarna wil het het zo lang mogelijk vermijden. Mijn man heeft het nooit overgekregen van mij; draagt waarschijnlijk dus wel het virus maar komt niet op. Hoop dat zoonlief dat ook heeft!
     
  9. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Ik stip nu een aantal keer met alcohol de plek aan en binnen 1 dag was de plek al grotendeels uitgedroogd!
     

Deel Deze Pagina