Koper of kyleena spiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Rachje20, 10 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    hallo meideb,

    2 weken geleden bevallen van een gezonde zoon. Gek genoeg na 2 jaar proberen en ivf (ivm verkleefde eileiders) nu op zoek naar anti conceptie.... ik kan amper zwanger raken door die eileiders. Maar tijdens de ks zag de gynaecoloog dat mijn eileiders er best prima uit zagen en dat de verklevingen mee vielen! Dus het dringende verzoek; veilig vrijen!!

    De pil reageer ik niet goed op, condooms zijn prima voor de eerste periode wanneer het weer kan. Maar dan?
    Wie heeft ervaringen met koper en wie met kyleena spiraal?
     
  2. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ik heb een kyleena sinds 2 maand. Het plaatsen viel goed mee, maar ik heb nadien wel nog aardig wat pijn gehad. Nu is het enige probleem nog dat ik nog steeds bruinverlies heb sinds de plaatsing.
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou even kijken naar wat je gyn adviseerd. Een met of zonder hormonen.

    Als je slecht op hormonen reageert zou ik koper kiezen.

    Ik ben er mega tevreden over. Menstruaties waren de eerste 3/4x echt heel heftig. Nu na 1,5 jaar is alles weer helemaal normaal.
     
  4. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Dank je wel meiden,

    Begin mei heb ik nog een gesprek met de gynaecoloog. Ik zal het dan zeker eens met haar bespreken.

    We twijfelen momenteel of we het niet een half jaar uit moeten zingen met condooms en daarna het opnieuw bekijken of we nog een kinderwens hebben.

    Ik kan nog even nadenken dus!
     
  5. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik zou in elk geval willen adviseren de spiraal niet te snel te laten plaatsen na de bevalling.
    Ik heb hem 6 jaar geleden zelf gelijk na die 6 weken die ze aanraden laten plaatsen met dus t gevolg dat ie vervolgens verschoven is omdat baarmoeder nog in beweging was....
    Heb daar ook best veel last van gehad!

    Condooms zijn ondingen, maar goed ze doen hun werk ;) dus als je verder niet iets van hormonen wilt dan zou ik dat voorlopig gebruiken
     
  6. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    #6 Besco, 23 apr 2019
    Laatst bewerkt: 23 apr 2019
    Koper! Super tevreden hier :)
    Plaatsen viel alles mee en menstruatie eigenlijk ook. Alleen af en toe wat spotting, maar geen hormonen!
     
  7. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb in december een kyleena laten plaatsen, 8 maanden na bevalling. Plaatsen heb ik als pijnloos ervaren. Eerste 2-3 maanden wel regelmatig spotting gehad, en nu op het moment dat ik normaal ongesteld zou zijn alleen wat bruinig slijm wat voldoende opgevangen wordt met een inlegkruisje. Denk dat dit nog wel minder zal worden.
    Vooralsnog dus helemaal tevreden :thumup:
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou geen spiraal laten plaatsen als je op zo’n korte termijn zwanger wil worden.

    Het kost je lijf al snel 3 a 4 maanden om er aan te wennen.
     
  9. Rachje20

    Rachje20 Fanatiek lid

    25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Omdat ik heel moeilijk zwanger kan raken en we aan ivf gebonden waren, hebben wij niet verder durven denken dan onze kleine druif van 4 weken.

    Maar nu de gyn ons nadrukkelijk heeft gezegd voorzichtig te moeren zijn, moeten we er sneller over nadenken dan we zelf hadden bedacht.

    Klinkt misschien een beetje krom, we zitten nog zo op die blauwe wolk. Ik weet zelf niet eens of ik zo snel of überhaupt nog een zwangerschap voor me zie. Laat staan of de kersverse paps het nog zou willen.

    Ik lees over beide positieve dingen. Plaatsen ben ik ook niet bang voor, alleen wat daarna volgt.
     
  10. Leuk

    Leuk Actief lid

    28 jul 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik had een kyleena.
    Plaatsen niks van gemerkt en daarna ook niet. Bleef elke maand ongesteld worden, wat ineens langer duurde en heftiger was.

    Op een gegeven moment viel het mij op dat ik veel paracetamol pakte, later viel het mijn man ook op. Ik had vaak hoofdpijn waar ik eerder zelden last van had!

    Gelukkig kregen we een wens voor een derde en na verwijderen was ook gelijk de hoofdpijn weg! Wauw, wat een verademing was dat!
    Voor mij geen Kyleena meer.
     
  11. Lente1986

    Lente1986 Actief lid

    17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf voor de 2e keer een koperspiraal. Plaatsen was geen enkel probleem. Verwijderen ook niet. Ik kan flink bloeden tijdens mijn menstruatie maar dat was voordien ook al. Geen buikpijn, geen spotting. Af en toe eens een krampje gehad de eerste weken/maanden maar dat was telkens ook maar enkele weken na een bevalling dus hoeft niet perse van het spiraal zelf te zijn.
    Ik vind het echt ideaal. Er komt hier geen hormonale anticonceptie meer in mijn lijf!
     
  12. Koon

    Koon Niet meer actief

    Ik heb de koperspiraal gehad en was helemaal niet tevreden.
    Ik had korte cyclussen (25 dagen ongeveer) en 14 dagen tijdens de cyclus was ik bezig met ongesteld zijn/worden, lees: (oud) bloed. Ik werd er knettergek van. Ook waren menstruaties erg heftig en omdat die dus zo lang duurde en kort op elkaar kwamen was ik altijd moe.
    Nu slik ik de pil. Is ook niks overigens, hormonen en ik zijn geen vrienden.
    Gelukkig laat vriend zich sterilliseren volgende maand.
     
  13. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Koperspiraal gehad. Drama. Alleen maar pijn, veel bloedingen, constant krampen die op een gegeven moment op weeen leken. Bleek mn lijf m eruit te willen werken. Na twee maanden eruit laten halen en was van al mn klachten af.

    Bij mn zus gaat t juist weer heel goed en heeft m een jaar nu.

    Zal dus heel erg liggen aan hoe je lijf reageert.
     

Deel Deze Pagina