zwanger met koperspiraal

Discussion in 'Anticonceptie' started by maybee2, May 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Hoi iedereen,

Twee weken geleden kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ondanks mijn spiraaltje die achteraf gewoon helemaal goed blijkt te zitten. Een aantal dagen later begon ik te vloeien en het eindigde in een miskraam. Ik had het er moeilijker mee dan ik had verwacht. Veel verdriet gehad.. :( ik was vanaf mijn laatste menstruatie gerekend 5 weken.
    Nu 10/11 dagen na de miskraam heb ik alweer een eisprong gehad (steekjes, lichtelijk geïrriteerd etc) alleen nu het volgende..
    De maand dat ik zwanger bleek had ik vanaf mijn eisprong meteen pijnlijke borsten en je raad het al nu weer.
    Mijn vraag aan jullie is dus of het kan dat je een eerdere eisprong krijgt na een miskraam? Mijn borsten kunnen niet meer van mijn zwschap zijn want heb een negatieve test tussendoor gehad.

2. DDucky

DDucky Bekend lid

Jul 7, 2014
    997
    317
    63
    Ik heb geen idee of je eisprong eerder kan komen na een miskraam..
    Maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!

3. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Dankjewel meid! Ondanks het onverwacht was en ongepland was het zeker welkom. Misschien zijn mijn hormonen helemaal op hol geslagen nu ik weet t niet.. weet wel dat mijn borsten weer zeer doen..

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,260
    1,165
    113
    Ik heb ook een ongeplande zwangerschap en miskraam gehad bij koperspiraal. Miskraam was ongeveer bij 6 wkn.

In de maanden daarna heb ik vreselijk, en dan ook echt vreselijke last gehad van pms. Zulke heftige klachten, borsten, opgeblazen, misselijk, spugen, was echt 'kopie' van hoe ik me voelde de maand ervoor toen ik wel zwanger was. Ben zelf naar huisarts gegaan om een bloedtest te eisen, want ik was nog echt helemaal hoteldebotel van die ongeplande zwangerschap en vertrouwde nergens meer op. Bloedtest was negatief, ook al voelde ik mij op en top zwanger. Na menstruatie, die na 2 weken klachten kwam, verdwenen ze weer.

In de maanden daarna bleef ik veel hormonale klachten houden, begon al rondom de eisprong en nam dan langzaam toe tot menstruatie kwam. Heftige pms dus, deed eigenlijk ook iedere maand een zw-testje. Ik was op zich wel gewend aan pms, maar niet in zulke mate...

Toch werd het langzaam ieder maand een beetje minder heftig en ben toen ook teunisbloemolie gaan gebruiken, waardoor het iets minder werd. Ik denk dat mijn hormonen idd flink op zijn kop waren gezet door de zwangerschap/miskraam.

In de maand dat ik toen (gepland!) zwanger raakte, had ik opeens nauwelijks klachten meer, alsof het toen in balans was zoals het moest zijn ;).

Nu na mijn 3e bevalling heb ik weer wat last van pms, maar lang niet zo heftig als in dat half jaar tussen mk en 4e zwangerschap. Gebruik nu ook wel weer teunisbloemolie, voor mij helpt dat echt.

Veel sterkte en succes! Ik weet hoe emotionele ervaring dat is...

5. Kim31

Kim31 Bekend lid

Dec 7, 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Na mijn miskraam na zwangerschap ondanks koperspiraal had ik ook klachten die weer opkwamen na weggeweest te zijn (pijnlijke borsten, misselijk, emotioneel etc.), maar pas na zes weken weer een eisprong. Ik had zelf het idee dat mijn hormoonspiegel toen enigszins de weg kwijt was.

Sterkte met het verwerken van deze emotionele achtbaan :(

6. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Pfoee heftig..
    Ohhh das wel t laatste waar ik nu zin in heb is erge pms klachten... ik hoop het echt niet..
    Mijn borsten doen nu echt megaaa zeer en ook gevoelige onderbuik.. ik snap er niks van, ook omda er wordt gezegt dat je extra vruchtbaar bent na miskraam..
    Dankjewel meid. We laten nu een kettinkje maken met een sterretje als symbool..

7. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Hebbe jullie het spiraal verwijdert met de zwschap of laten zitte?

8. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,260
    1,165
    113
    Ik kwam bij de gyn voor ik miskraam had, en spiraal zat niet goed. Dus moest er hoe dan ook uit. Als de zwangerschap toch zou doorgaan, was belangrijk dat spiraal zo vroeg mogelijk verwijderd werd om complicaties te voorkomen. Als het mis ging moest spiraal er ook uit, want hij zat niet meer goed (en werkte dus niet meer goed). Dus gyn heeft hem eruit getrokken toen ik voor inwendige echo was (1 wk overtijd). Een week daarna de miskraam, week daarna controle echo en bloedprikken om te checken dat alles schoon was (er was ook gedacht aan bbz).

9. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,247
    8
    38
    Noord brabant
    Hmm okee dus de miskraam hoeft niet perse door het spiraal te komen omdat het tussen de 4 en 5 weken was?

Share This Page