Koperspiraal bijwerkingen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Juun012, 28 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Hallo dames,
    Ik heb sinds eind aug de koperspiraal laten plaatsen. Paar dagen wat bloedverlies gehad en toen was het oke. Op de controle echo zat hij keurig op zijn plek.
    Nu kreeg ik met oud&nieuw een eisprong, althans zo voelde het. (Ik voel al mijn hele leven mijn eisprong)
    15 dagen erna begon ik te vloeien, dus dat leek te kloppen. Maar op dag 3 was het helemaal over. Daarna heb ik steeds een dagje wel/dagje niet bloedverlies. Ik snap er niks van. Iemand die dit herkend?
    Ik heb ook al langere tijd een vervelende lage rugpijn
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Nee herken het niet heb npoit problemen gehad tot hij bijna 5 jaar zat.
    Mss komt het ondat je nog bv geeft en je cyclussen daardoor nog erg onregelmatig zijn?
     
  3. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja dat hoop ik maar inderdaad! Ik was juist zo blij dat dit goed ging. Ik kon echt niet meer tegen de pil dus dit leek een uitkomst.
    Bij mij andere 2 kinderen nooit een onregelmatige cyclus gehad dankzij de bv, maja het is iedere keer anders..
     
  4. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Ik had heel veel bloedingen tussendoor toen ik het koperspiraal had. Dan weer een dag niet en dan begon het weer. Ik had heel vaak buikpijn en was heel heftig ongesteld. Ik heb m nog geen jaar gehad, had er veel last van
     
  5. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik had met mijn koperspiraal een nette cyclus, alleen een dag of twee langer ongesteld en wat heviger dan voor het spiraaltje. Nu is hij er inmiddels alweer uit, zat er nog net geen jaar in, maar niet omdat ik er problemen mee had. :D
     
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik voel hier nu wel duidelijker mn eisprong. Het heeft ongeveer 4 maanden geduurd voor het weer soort van normaal was. Maar tussendoor bloedingen heb ik nooit.

    Ben echt enorm tevreden. Wel last van een wat onregelmatige cyclus sinds mijn zoon is geboren. Als in soms 28 dagen en soms 32. Ook wel eens een ronde overgeslagen.
     
  7. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Ik herken het niet van koperspiraal.
    Wel van het 'opstarten' van cyclus tijdens het geven van BV. De hormonen van BV zorgen er vaak voor dat het lang kan duren voordat alles weer 'normaal' functioneert. Vanaf eerste menstruatie (bij BV) totdat het weer 'gewoon' regelmatig was met iedere maand eenzelfde soort menstruatie (nog steeds met BV) duurde bij mijn beide meiden 9-10 (!) maanden. In de tussentijd... was het nogal een rommeltje :rolleyes: met veel variatie in lengte van cyclus, tussentijds bloedverlies en duur/heftigheid van menstruatie...
     
  8. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Hier nu de derde maand dat ik mijn koperspiraal heb maar tot nu toe een cyclus gehad van 28 dagen dus kan er net als voorheen de klok op gelijk zetten alleen duurt mijn menstruatie wel langer. Voorheen was het 5 dagen en dan klaar nu is het 2 a 3 dagen eerst bruinverlies en dan 3 dagen heel heftig en dan 2 dagen weer bruinverlies. Afgelopen maand ben ik geregeld doorgelekt dus dat was echt vervelend en ik hoop dat het zich wel weer zal herstellen over een paar maanden want dat is ook niks. Maar verder geen bijwerkingen en klachten dus erg tevreden.
     
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Toenci eenmaal weer ongesteld werd, na de geboorte van de jongste, was het gelijk weer regelmatig. Het is wel langer dan ik me herinner van vroeger, maar ja, een natuurlijke cyclus zonder pilgebruik of borstvoeding was ook wel heel lang geleden, en twee kinderen hebben ook wel het een en ander veranderd.
     
  10. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja ik hoop maar dat het vd BV is...
    Herken het totaal niet van de andere 2 kinderen maar alles is mogelijk!
    Ik ga het nog even aanzien, eruit kan altijd nog.
    Misschien dat ik wel de vk even vraag om advies, zij heeft hem immers ook gezet
     
  11. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb er 4 x een gehad. De laatste keer heb ik ook veel last van spotting. Huisarts gaf bij mij ook aan dat het door de bv kon komen. Helaas heb ik, ondanks dat ik allang geen bv meer geef, nog steeds spotting.
    De huisarts zei ook dat dit soort koperspiraal wat ik nu heb (hiervoor had ik multiload koperspiralen) ook bekend staat om grotere kans op spotting.
     
  12. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik heb vreselijke klachten gehad van koperspiraal. Begon na maand of 2 denk ik. Haaruitval, aften in mond, lage weerstand. Beginnende borstontsteking (na 14 maanden borstvoeding) en daarna wilde zoontje opeens niet meer aan de borst drinken. Het verband met de spiraal is natuurlijk niet zo snel hard te maken, maar ik mankeer nooit wat, dus liet hem er lekker uithalen.

    Normaal en bij de meeste mensen is het een ac zonder teveel bijwerkingen, maar hou t in de gaten :)
     
    Juun012 vindt dit leuk.
  13. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    dankje wel!
    Ik heb inmiddels weer een eisprong gehad en 13 dgn erna werd ik 'ongesteld', maar het stelde weinig voor! 2 dagen een beetje bloed maar heel weinig.
    Intussen tijd geen spotting of iets dergelijks gehad dus dat is over gegaan. Ik was er vanuit gegaan dat mijn menstruaties juist de eerste aantal x heel heftig zijn haha
     

Deel Deze Pagina