Koperspiraal en zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sadieraven, 19 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    #1 sadieraven, 19 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2019
    Hey dames, alweer een heeeeele lange tijd geleden dat ik hier voor het laatst actief ben geweest.

    Nu heb ik sinds vorig jaar januari een koperspiraal en altijd netjes me menstruatie gehad. Steeds eerder te vroeg als te laat...
    Mijn laatste menstruatie was in de week van 17 februari. 2 weken erna rond het weekend mijn eisprong gevoeld. Echter kreeg ik na ong 1 week enorme pijn in de onderrug en buik en dacht ja nou komt me ongesteldheid maar dacht dat klopt niet ivm me cyclus...

    Nou idd geen menstruatie maar wel aantal dagen licht bruin bloed verlies gehad. Dit stopte na een paar dagen en sindsdien loop ik dus met verschillende klachten. Rommelige buik en darmen, tintelingen in mijn borsten, snel misselijk met eten, druk in de onderbuik en verlies veel meer afscheiding dan normaal. Volgens mijn berekeningen (heb mijn vorige menstruatie niet precies bij dag bijgehouden) zou ik eergister of gister ongesteld moeten worden (lekker duidelijk hahaha) maar echter geen bloed...
    Verlies nu ook geen bruin bloed en heb geen onderbuik en onderrug pijn zoals ik altijd eerst krijg voor ik ongesteld word...

    Gister was de test negatief maar begin me nu wel een beetje zorgen te maken over hoe en wat nu?
    Iemand anders die ervaring heeft met zwanger worden met koperspiraal?

    Alvast bedankt :)
     
  2. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Het is mij een keer overkomen; ik ben uiteindelijk een week overtijd gegaan en toen ongesteld geworden (vroege miskraam dus). Wel positieve test twee dagen na nod ongeveer. Waarschijnlijk was het een bevruchte eicel toch gelukt om heel even in te nestelen, en toen is hij er toch weer uit gegooid. Dus ja, het kan wel.. De kans is wel heel klein dat het goed gaat. Ik zou een test doen en dan verder kijken.
     
  3. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Dankje voor je reactie, geen leuke ervaringen lijkt mij. Ik gooi er anders morgen nog even een testje tegen aan...
     
  4. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Een vriendin van mij is nu zwanger, haar koperspiraal was verzakt.
     
  5. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Mja ik ben waarschijnlijk redelijk nuchter, maar ik voelde me niet zwanger ofzo en het voelde dus ook niet echt als een miskraam. (Dat was ook de reden dat ik getest had: 'hm, is het niet bijna tijd om ongesteld te worden, waarom heb ik nog geen pms-symptomen?') 't Was wel een gek idee dat het na 6 jaar dan toch een eicel was gelukt om even in te nestelen ;) Overigens was bij mij het spiraaltje niet verzakt; ik heb hem een week later bij de gynaecoloog laten verwijderen en toen bleek bij de echo dat hij gewoon goed had gezeten.
     
  6. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Normaal ben ik gewoonlijk ook een heel nuchter persoon, we zien het wel... alleen nu idd na 1 jaar ineens zulke vage klachten... dus dat valt dan wel op... ik zie het morgen wel, tot nu toe nog niks dus doe morgen voor de zekerheid even nog een test. Als die negatief is en het zet niet door bel ik de huisarts wel even voor verdere eventuele opties
     
  7. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Door welke symptomen kwam ze erachter of alleen omdat ze dr periode over sloeg?
    Denk dat ik miss even een echo laat maken om te kijken of die nog wel goed zit voor de zekerheid
     
  8. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Omdat ze al een tijd niet ongesteld was geworden had ze maar een testje gedaan, dit was gelijk een knaller (6 weken). Verder had ze geen last van het spiraal.
     
  9. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Denk toch dat ik niet zwanger ben alhoewel ik nog steeds de twijfels heb. Vanmorgen een kv test gedaan en nog steeds negatief maar de misselijkheid en moeheid neemt toe... ik laat het nu maar op ze beloop
     

Deel Deze Pagina