Koperspiraal klachten. Wie herkent dit?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door natascha25, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Hi Allemaal,

    Ik wilde graag jullie ervaring vragen bij het gebruik van een koper spiraal. Misschien herkennen jullie je in mijn verhaal van mijn korte gebruik van dit vreselijke ding.

    In december een spiraal laten plaatsen. Dit ging super en het was zo klaar. Geen napijn helemaal niets. Toen ik mijn eisprong kreeg zat mijn rug vast. Ik kon mij niet meer bewegen en als ik dit wel deed schoten al mijn spieren in een wee vormige kramp echt vreselijk. Ik naar de huisarts en morfine gekregen. Het verdween weer en heb de kerst pijn vrij doorgebracht. Nou mijn menstruatie volgde die zoals gezegd erg heftig was. Het ging weer goed en ik kreeg weer mijn eisprong. En ja hoor vreselijke rugpijn met zenuw uitstraling in mijn rechter been. Ik kon niet meer zitten. Alleen maar lopen en liggen. Pijnstillers niets hielp. En toen heb ik dit in verband gebracht met het spiraal. Heb een week met vreselijke pijn gelopen ik kon niet meer normaal functioneren. Twee kleine kindjes en een zittende baan!! Ik ben afgelopen maandag bij de huisarts geweest en vertelde in dikke tranen mijn verhaal (ook zoiets overdreven emo terwijl er geen hormonen in zitten) Ik was bang voor een hernia want ik ben er net van 1 genezen dus ik dacht niet weer. Net een contract verlening met moeite gekregen (door bezuiniginen) en zal mijzelf de ziekte wet in gaan. Ik zei dat ik zelf een verband met de spiraal zag. maar zoals je meer leest op forums herkennen de artsen dit probleem niet. Ze had de spiraal eruit gehaald en ik voelde direct verlichting. De pijn is zeker neit weg maar die enorme uitstraling heb ik niet meer. Ik heb vannacht veel beter geslapen en ik heb ook gewoon gewerkt. Wel is waar met veel lopen maar ik kon zitten. En ik kon weer autorijden. Ik een andere arts gebeld die speciaal voor die dingen zit en zei had dit ook nog nooit gehoord. Vind het heel raar dat ik nu vooruitgang heb. En ik zoek herkenning .. voor mij nu absoluut geen spiraal meer. Of ligt het hier niet aan. Ik lees voornamlijk klachten over mirena ... of is een spiraal een spiraal??
     
  2. leonieke

    leonieke Niet meer actief

    Ik heb nu noodgedwongen een koperspiraal en herken veel van je klachten. Mijn spiraal mag er -thank god- volgende week uit, en ik neem hem nooit weer.
    Daarbij is de betrouwbaarheid als anticonceptie ook niet helemaal top..

    Jarenlang heb ik een mirena gehad en daarvan helemaal geen last gehad. Door de hormonen die daar in zeer geringe mate inzitten is er geen eisprong, en ik ben in totaal 9 jaar niet ongesteld geweest..

    Sterkte met je beslissing, maar als ik je een tip mag geven.. mirena!
     
  3. Elies25

    Elies25 Niet meer actief

    Ik heb veel slechte verhalen gehoord over de koperspiraal en heb daardoor destijds ook gekozen voor de mirena. Net als Leonieke nooit klachten gehad. Maar ik heb een schoonzusje met koperspiraal en die heeft ook nergens last van. Het kan dus wel goed gaan.

    Wat voor mij trouwens ook meespeelde was dat bij de koperspiraal de eisprong gewoon doorgaat en er dus regelmatig bevruchting kan optreden, maar dan wordt het vruchtje afgestoten en dat kan ik niet ove rmijn hart verkrijgen.
     
  4. Bessie Turf

    Bessie Turf Bekend lid

    21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 3 keer een koperen spiraal gehad. Na het plaatsen heb ik eigenlijk nooit klachten gehad. Alleen wat last van meer bloed bij de menstruatie.
    De laatste keer had m'n baarmoeder hem eruit gewerkt dus zat hij niet goed en dat voelde inderdaad niet fijn. Verder ben ik wel tevreden over deze spiraal.

    Zou het kunnen dat je baarmoeder gewoon overgevoelig is voor niet lichaamseigen stoffen? En zich dus een slag in de rondte werkt om die spiraal eruit te werken? Vervelend zeg!
     
  5. leonieke

    leonieke Niet meer actief

    Dat idee vind ik inderdaad ook naar.. :(
     
  6. Trees

    Trees Niet meer actief

    Even nuanceren, want het is niet waar dat er regelmatig een bevruchting kan optreden. De belangrijkste werking van het koperspiraal is nog steeds gebaseerd op het feit dat de zaadcellen zeer traag worden doordat het koper het milieu van je baarmoeder negatief beinvloed. Hierdoor is de kans op een bevruchting zeer klein. Het kan wel gebeuren, maar zeker niet regelmatig.

    TS mijn eerste spiraal was niet goed geplaatst en daar had ik ook hele veel klachten van. Mijn laatste spiraal was gelukkig goed geplaatst en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ervaringen kunnen denk ik erg wisselen. Succes ermee en hopelijk ben je snel pijnvrij!
     
  7. Morgause

    Morgause Lid

    12 feb 2012
    15
    0
    0
    creatief bezig zijn
    Hier ook een koperspiraal en ik voel sinds ik het ding heb met mijn eisprong ook krampen! Had ik van tevoren nooit, toen wist ik niet wanneer mijn eisprong was. Maar doordat het spiraaltje er in zit, is het te merken wanneer de baarmoeder zich klaarmaakt voor een eventuele bevruchting :) Het zijn bij mij trouwens meer heel lichte ongesteldheidskrampjes dan wat jij beschrijft, maar dat er een link is met de eisprong en de spiraal, dat geloof ik meteen.

    Ik ben er trouwens wel echt tevreden over, ondanks dat mijn ongesteldheid veel heftiger is geworden (dat heb ik wel over voor geen hormonen + geen condooms!).
     
  8. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik heb nu ruim een jaar een koperspiraal en dat zal de eerste en laatste keer zijn...

    veeeeeeel meer bloedverlies en het lijkt alsof ik alleen maar meer last van dat ding krijg. Kan ook komen omdat ik nu echt klaar ben met de bv.

    Ik heb ook veel meer last van mijn rug tijdens menstruatie en voel eisprong en komende menstruatie goed onderin de buik.

    Omdat wij voorlopig nog niet voor een 3e willen gaan en ik geen zin heb in gedoe laat ik hem voorlopig nog zitten.
    Als het zo blijft gaat hij er einde vh iig uit.
     

Deel Deze Pagina