Koperspiraal na 3 kinderen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kruimelmuis, 10 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ervaringen? Met name de hoeveelheid vrouwen die zwanger worden met een koperspiraal, of dat hij ingroeit. Dat vind ik doodeng....
     
  2. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Congrats schoonzus! ;)

    Ik heb al jaren een koperspiraal, deze 3 mnd na de keizersnede laten plaatsen, tussen de middelste en jongste ook 4 jaar een koperspiraal gehad. Geen klachten van qua buikpijn ofzo, alleen vrij heftige menstruatie en van begin tot eind een dag of 8. Dus zit hier te wachten tot meneer eindelijk een keer de stap naar de huisarts maakt :p

    Maar dus nooit ongewenst zwanger geworden en ook niet ingegroeid ofzo.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik heb nu mijn 2e koperspiraal (T-safe), sinds 2015, bloedverlies zou iets minder mogen, maar zeker nog acceptabel. Verder geen klachten van.

    Ik heb eerder (na mijn 2e) een koperspiraal (multiload) gehad die verzakt is en wel tot een ongeplande zwangerschap (en vroege miskraam) heeft geleid zo'n 2,5 jaar na plaatsen, maar het blijkt dat het type dat ik had inmiddels (als het goed is....) niet meer geplaatst wordt, omdat verzakken vaker voorkomt dan bij andere merken/modellen (overigens nog steeds weinig, kans is erg klein). Gyn zei toen ook dat ze het weinig zag, was echt 'pech' hebben. Mijn huisarts had het nog nooit in haar praktijk gehad (en ze had de praktijk al 30 jaar...).

    Een vriendin van mij (zonder kinderwens) heeft al 20 jaar koperspiraal en heeft nooit problemen mee gehad.

    De 'enge' verhalen zijn echt uitzondering en op internet lees je meestal vooral de negatieve ervaringen. Er zijn weinig vrouwen die de behoefte voelen om op internet te delen dat alles tiptop is met hun koperspiraal ;)...
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  4. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik heb een koperspiraal gehad na mijn derde, deze heeft er bijna een jaar ingezeten en opzich beviel hij me prima. Bloedverlies was wel wat meer, maar cyclus was verder gewoon normaal.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.
  5. Miltje

    Miltje Niet meer actief

    Ik ben zwanger(2de) geraakt met een kopperspiraal. Had hem toen 8 a 9 maanden. Na de bevalling is deze nooit teruggevondeno_O.
    Voor mij geen spiraal meer. Ik krijg wel de maand voordat ik zwanger raakt een forse bloeding en flinke pijn. Op zondag belande op de huisartspost maar daar konden ze mij niet helpen zeiden ze want ik bloed toen heel veel. Vermoedens waren dat het een Mk was en spiraal mee eruit.
     
  6. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Ik heb nu een half jaar een koperspiraal en ik ben er verder tevreden over maar ik bloed echt wel een flink stuk erger waarbij er echt 2 dagen tussen zitten dat ik gewoon doorlek na 1,5 uur dus moet heel veel verschonen. En in totaal ben ik wel 7 dagen zoet met bruin/bloed verlies en daar baal ik stiekem wel van maar verder totaal geen problemen tot nu toe.
     
    Kruimelmuis vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina