koperspiraal of condoom?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door koekwaus, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekwaus

    koekwaus Actief lid

    18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

    Hoop dat ik mijn vraag in de goede categorie stel.

    Het gaat om het volgende. 3 maande geleden ben ik bevallen van ons 2e kindje. Naar alle waarschijnlijkheid blijft het hierbij. Dus moet ik gaan nadenken over anticonceptie.
    Na de geboorte van de 1e ben ik niet meer teruggegaan aan de pil. Ik wil geen hormonen meer. Toen hebben we alleen condooms gebruikt en dat is altijd goed gegaan. Maar we wilden nog een 2e dus als daar iets mee mis zou gaan zou dat geen ramp zijn.
    Nu de 2e er is vind ik alleen condooms te mager. Of ik wil er een zaaddodend middel bij gebruiken (welke, iemand tips?), of een koperspiraal. Maar mijn man zegt dat ik dat ik geen koper in mijn lijf moet willen. Kan iemand me advies geven hierover? Wat zijn jullie ervaringen met een koperspiraal?

    Alvast dankjewel!
     
  2. unknowable

    unknowable Niet meer actief

    De koperspiraal wordt niet zo vaak geplaatst heb ik mij laten vertellen door de arts, maar op eigen verzoek heb ik ook jaren een koperspiraal gehad. Ook omdat ik geen hormonen wou. Ik vind/vond het ideaal! Na mijn bevalling gaat er weer een koperspiraal in.

    Ideaal, zonder hormonen. Was na het verwijderen van het spiraal ook direct de eerste ronde zwanger. Dus geen gerotzooi met hormonen en weer in balans komen.

    Vraag me af waarom je man zo tegen koper is? Het spiraaltje is echt heel ieniemienie en de hoeveelheid koper al helemaal.
     
  3. SDenise

    SDenise Fanatiek lid

    27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik heb dan wel geen koper maar een mirena (ander soort hormoon dan de pil etc want ik kan niet tegen de hormoon van de pil en soortgelijke anticonceptie).. maar spiraal is heel erg fijn, geen pillen die ik kan vergeten en geen condooms waar je aan hoeft te denken..
    Je hoeft nergens aan te denken :)
     

Deel Deze Pagina