koperspiraal of toch niet?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nemo2, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo2

    Nemo2 Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    Ik ben van plan om een koperspiraal te laten zetten, omdat ik niet zo goed tegen hormonen kan (angstig depressie ect..) tm dat denk ik!
    Momenteel slik ik ook lorezapam voor angstklachten.

    Ik heb een mirenaspiraal gehad, en is nu verwijderd, en wil ik voor het koperspiraal gaan!

    Wie kan mijn iets vertellen over het koperspiraaltje.

    Wat zouden jullie doen? Ik kan evt ook even wachten en kijken hoe het zonder die hormonen gaat en dan pas overgaan naar het koperspiraaltje.
    Misschien komen mijn angstklachten wel ergens anders vandaan, al zou ik het niet weten waar vandaan!

    Hoop dat jullie mijn kunnen helpen:)
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Wat wil je weten van koperspiraal ;)?
    Ik heb nu mijn tweede en ik ben tevreden. Menstruatie is wel stevig, maar volstrekt binnen de perken van wat ik normaal/acceptabel vind. En voor krampen pak ik wel eens een pijnstiller die dan goed zijn werk doet. Verder geen klachten van.

    Ik heb een dikke 2 jaar mirena gehad en had (achteraf gezien vooral) ook best wat last van de hormonen. Prikkelbaar, moe, hoofdpijn, misselijk, opgeblazen, rommelende darmen. Voelde me duidelijk beter toen deze eruit was, ook veel minder last van pms nu!

    Hoe lang is mirena er nu uit? Als het vooral van die hormonen zou komen, dan zou ik verwachten dat je je binnen een aantal weken toch wel beter zou moeten gaan voelen.
     
  3. Nemo2

    Nemo2 Niet meer actief

    Dankjewel voor je reactie, mirenaspiraal is er net 2 dagen uit, maar goed ik slik ook lorazepam, en dat dempt natuurlijk de angstklachten, ik denk dat ikhet even ga afwachten eerst van de medicijnen af en dan kijken hoe het gaat, daarna kan ik natuurlijk nog beslissen, en kijken of het werkelijk door de hormonen komt!

    Vond de mirenaspiraal wel fijn geen ongesteldheid namelijk
     
  4. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik heb de mijne pas met spoed laten verwijderen op de hap omdat deze eruit kwam zetten en het voelde als een tampon die vekeerd zat ( had niet het lef hem zelf uit te trekken).
    Mijn ongi was inderdaad iets meer maar niet dat ik mezelf eraan stoorde ofzo.
    De buikpijn was ook goed te doen op een enkele keer een molletje voor de nacht na.
    Nu heeft de mijne vanaf het begin al niet helemaal okee gezeten maar de gyn wilde het nog 3 maanden de kans geven, helaas voor mij stoote mijn bm hem af.
     
  5. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Mijn ervaring met koperspiraal Is niet positief.
    Heb hem langere tijd gehad maar bleek te reageren op het koper. Iedere keer tijdens mijn ongesteldheid verging ik van de pijn, dus danig dat het mijn dagelijkse leven negatief beïnvloede. Maar ik ken ook hele positieve verhalen! Met mirena spiraal zelf geen probleem overigens. Denk dat het per persoon verschilt hoe je er op reageert.
    Hoop dat je snel minder last hebt van je angstige gevoelens, succes!
     
  6. mmmrolmops

    mmmrolmops Actief lid

    17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Ik had er wel extreme menstruatiepijnen door, maar heeft goed gewerkt, 4 jaar lang. Totdat ie niet meer op zijn plek bleek te zitten. Zie banner.
     
  7. mmmrolmops

    mmmrolmops Actief lid

    17 mrt 2012
    195
    26
    18
    O en als toevoeging, ik had een ijzertekort puur omdat ik zoveel bloed verloor tijdens de menstruatie. En qua pms, ik had met de pil veel minder last van depressie. Met die koperspiraal had ik voor en na mijn ongesteldheid enorme neerslachtige gevoelens. Klinkt heel tegenstrijdig, maar per persoon zit daar flink verschil in denk ik.
     

Deel Deze Pagina