koperspiraaltje, wie heeft ervaring?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Poohbeer2, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik wil straks over op het koperspiraaltje. Ik heb voor de zwangerschap de pil gebruikt, maar ik wi van die hormonen af.
    Wie heeft er ervaring met dit spiraaltje en waar heb je 'm laten zetten? Bij de huisarts of in het ziekenhuis?

2. Wuyuu

Wuyuu Lid

29 feb 2008
    66
    0
    0
    Delft
    Koperspiraal bevat veel hormonen, je kan meer last van menstruatie(hevig bloeden en pijn) en je lichaam kan tegen werken. Maar als je borstvoeding geeft, kan je wel koperspiraal nemen.

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik lees juist dat het koperspiraaltje geen hormonen bevat.
    Wel weet ik dat je menstruatie heviger en pijnlijker kan zijn, maar dat neem ik voor lief tenzij het echt te erg wordt.
    Zijn er veel mensen met slechte ervaringen of juist goede?

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Bevat geen hormonen hoor.
    Maar dat van menstruatie is wel waar.

En als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.
    Ik ben er gewoon na m'n dochtertje mee zwanger geraakt.

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    De verloskundige vertelde me dat het koperspiraaltje 99% betrouwbaar is.
    Ik wil eigenlijk geen hormonen meer in mijn lijf, maar het condoom is ook niet echt een optie.
    Dus dan blijft er weinig meer over.

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Anders is aan je HA vragen wat die er van zegt.

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    heb wel gehorod dat je mogelijk onvruchtbaar wordt van de koperspiraal? weet iemand dit?

8. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Hier positieve ervaringen. Het koperspiraaltje bevat idd geen hormonen en is hierdoor dus ook niet heel betrouwbaar (zeker geen 99%). Maar dat is hier van minder belang. We willen zowieso nog een 2de kindje. Bij voorkeur niet direct maar indien wel, tja, dan is het even welkom.

De menstruatie is wel heviger, maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik nu geen hoofdpijn meer heb (wat ik bij de pil wel had).
    Voorlopig erg tevreden (heb het wel nog maar 3 maanden)

9. mama82

mama82 Lid

21 jan 2008
    10
    0
    0
    Hier tussen de eerste en tweede zwangerschap een koperspiraaltje gehad. Het beviel mij erg goed. Mijn menstruatie bleeft (gelukkig) gelijk, niet erger. Maar dit kan wel.

Nu wilde ik graag weer een koperspiraal, maar de ha raadde dit af. In de praktijk waren er binnen 1 jaar 4 dames ongewenst zwanger geraakt, en ze schrijven hem nu niet meer voor. Ik krijg nu de mirena. Hier zitten erg weinig hormonen in en kan in combi met de BV.

Ergens vind ik het wel jammer, kperspiraal behoud je je eigen cyclus, misschien wat meer bloedverlies (nou ja dat is dan maar zo..) maar ongewenst zwanger raken zag ik niet zo zitten.

Succes!

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik denk dat ik toch ook maar voor de mirena ga. Ik wil niet het risico lopen dat het koperspiraaltje niet bevalt en ik weer veranderen moet.
    Wanneer na de bevalling hebben jullie het spiraaltje laten zetten?
    Mijn verloskundige zei dat dat het beste kan 6 weken na de bevalling, maar ik vloei nog steeds een heel klein beetje. Ik wil liever wachten tot ik niet meer vloei, maar het stopt maar niet.
    Hebben jullie 'm laten zetten bij de huisarts of in het ziekenhuis?
    Ik kan namelijk niet zo goed met mijn huisarts. Ben ook hard op zoek naar een andere.

11. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb mijn koperspiraaltje inmiddels 4 jaar en ben nooit zwanger geweest. Je hoort inderdaad regelmatig dat het wel gebeurd... Hier in ieder geval postitieve ervaringen behalve dat de menstruatie inderdaad vrij hevig is en in mijn geval ook meer kramp tijdens de menstruatie. Maar toch, liever dit dan al die hormonentroep. :)

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ongeveer 6 jaar een koperspiraal gehad en nog nooit zwanger geraakt. Terwijl nu dat ding verwijderd is elke eisprong wel bevrucht is. Schijnbaar zijn we allebei erg vruchtbaar, maar heeft het spiraal goed zijn werk gedaan. Dat je er onvruchtbaar van zou raken of dat het een oorzaak is van miskramen (mits je het spiraal niet meer hebt) is volgens mijn gyn onzin. Je behoudt gewoon je eigen cyclus en er worden geen hormonen van buitenaf je lijf in gepompt. Vond het echt een ideaal anticonceptiemiddel. Mijn menstruaties waren trouwens wel wat zwaarder (een dag langer en meer buikpijn).

Deel Deze Pagina