Kopt deze ovulatiedag volgens ff?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lellebel86, 10 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Hallo dames,

    Ik ben (weer) nieuw hier, lees al een tijdje mee maar zou graag jullie kijk willen op mijn kaartje :)

    Aan mijn lijf te voelen dacht ik dat ik op vrijdag 3 juli een eisprong had, mijn baarmoedermond was toen super zacht (paar dagen ervoor ook) en veel vruchtbaar slijm. Vanaf zaterdag werd dat minder.

    Fertility friend zet hem óf op woensdag óf op de zondag erna, afhankelijk van of ik donderdag 2 juli discard (toen was ik namelijk een uur later wakker).

    Zaterdag 4 juli heb ik hem ook discarded omdat ik vrijdag 3 juli een borrel had met een paar glazen alcohol..

    Wat denken jullie?

    Groet,
    Shira
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei was zondag.

    Je kan je temp op 2 juli naar 36.8 zetten zoals hij ws zal zijn als je op de normale tijd was wakker geworden :)
     
  3. Lellebel86

    Lellebel86 Actief lid

    29 aug 2017
    103
    59
    28
    Thanks voor je reactie! Alleen hoe zit het dan met die baarmoedermond die duidelijk harder was voor zondag? Dat gebeurt toch na de eisprong? Hoeveel dagen na de eisprong? :confused:
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb me nooi bezig gehouden met de stand en gevoel van bmm :).
    Mijn uitspraak is gebasseerd op je temp ;).
     
  5. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik vermoed je eisprong op vrijdag (cd 14) en op zondag de fallback rise.

    Ik ben persoonlijk geen voorstander van tijden en temperaturen aanpassen om een bepaalde uitslag te forceren. Ook zonder discarten en aanpassen kun je je ei vinden. Als je te weinig hebt geslapen, vul dat in. Ff houdt daar rekening mee. Ben je wat later of wat eerder met tempen? Laat het staan, zeker als je minimaal 3 of 4 uur slaap aan een stuk hebt gehad.
     
  6. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Je vruchtbaar slijm kan een dag voor je eisprong al ophouden. (of een dag erna nog doorgaan ;)). Baarmoedermond kan ik zo snel niet vinden of dat ook al harder wordt vóór ovulatie; in mijn persoonlijke ervaring is dat inderdaad redelijk nauwgezet de dag van ovulatie; vrij snel daarna wordt hij al harder. Je temperatuur kan echter wel twee of zelfs drie dagen later pas stijgen. Dus ik denk dat je ovulatie misschien toch vrijdag kan zijn, of evt zaterdag (afhankelijk van hoe toen je bmm was).
     

Deel Deze Pagina