Korte LF fase ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 3rdwish, 31 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    De titel zegt het al. Mijn fase na het ei is ineens korter dan 14 dagen..Mijn laatste 3 waren :
    12 , 11 en 9 dagen de afgelopen 3 mnd...
    Er wordt veel over geschreven en ben benieuwd naar ervaringen. Hoe kort kan de periode na je ei zijn .. Ik lees van 10 tot 12 dagen maar wat is nu waar.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.746
    15.178
    113
    Mijn LF is 9-11 dagen en heb 3 keer probleemloos zwanger mogen raken :)
    1e zwangerschap in ronde 3 raak, 2e zwangerschap in ronde 1 en 3e zwangerschap in ronde 6.
     
    3rdwish vindt dit leuk.
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je lueteale fase hoort tussen de 10 en 18 dagen te zijn. Het kan per vrouw verschillen en ook nog eens per cyclus. Als je structureel beneden de tien dagen komt, zou ik het even laten nakijken. Dan kan het zijn dat je progesteronwaarde te laag is. Zolang je op tien dagen zit of daarboven, hoef je je geen zorgen te maken.
     
    Spectre en 3rdwish vinden dit leuk.
  4. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Mijn menstruatie is vandaag doorgekomen, de cyclus heeft 23 dagen geduurt. Waarvan de ovulatie testen op CD 13 en 14 positief waren. Ik heb ook een korte LF deze ronde, rond de 8 dagen ongeveer. Dat lijkt mij wel kort.
    Dit is de eerste ronde voor ons derde kindje.
    Mijn cyclus is erg onregelmatig. Variërend van 18 tot 30 dagen het afgelopen jaar. Begin dit jaar is mijn bloed geprikt om hormonen na te gaan maar dit was goed zei de gynaecoloog.
    Toch baart het me wel lichte zorgen dat het zo onregelmatig is. Bij de andere kinderen had ik dit niet. Maar dat is al wel wat jaartjes geleden.
     
    3rdwish vindt dit leuk.
  5. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Ja hier was het standaard 28 dagen en soms 26. Nu ineens 3 x korter qua cyclus...
    Mijn lijf is na 2 zwangerschappen niet meer zoals het was
     
  6. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Eerst altijd een normale cyclus van 28 dagen. Na de eerste werd de cyclus steeds korter, met een LF van 10 of 11 dagen. Desondanks binnen 3 maanden zwanger geraakt ( en gebleven). Daarna is mijn cyclus nog korter geworden, maanden lang 22 dagen, nu sinds 3 maanden 24 dagen. Wens voor een derde is er niet, dus verder geen (mogelijke) belemmering. Maar toch zo'n korte cyclus zat me niet lekker. Huisarts zag geen rede tot doorverwijzing, aangezien baarmoederhals/ HPV onderzoeken goed zijn geweest met 30 en 35 jaar. (nu 37)..
     
    3rdwish vindt dit leuk.
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.841
    16.877
    113
    Vrouw
    Zoals ik lees is jouw lf nog niet té kort, al is 9 dagen op het randje vind ik zelf. Het hoeft zeker geen probleem te zijn, maar het kán wel te maken hebben met lage progesteron waardes en lastiger zwanger worden.
    Ik had ook een korte lf, in ronde 19 zwanger geworden.. die ronde heb ik Monnikspeper gebruikt vanaf cyclus dag 1. wil niet beweren dat ik daardoor zwanger ben geworden, maar had die ronde wel al een eerdere eisprong.
     
    3rdwish vindt dit leuk.
  8. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste 2 zwangerschappen met een LF van 6/7 dagen snel zwanger geraakt en gezonde zwangerschappen gehad. Tegenwoordig een langere LF, maar nog geen plakker helaas. Een langere LF geeft dus ook geen garanties, helaas...
     
    3rdwish vindt dit leuk.
  9. Dwaallichtje

    Dwaallichtje Fanatiek lid

    7 okt 2018
    1.099
    1.211
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn LF was de eerste 3/4 cycli na het stoppen met de pil en de eerste 5/6 cycli na mijn zwangerschap ook erg kort (minder dan 9 dagen). Daarna werden ze langzaam langer. Eerste keer zwanger geraakt met een LF van 11/12 dagen (ronde 5). Nu in ronde 3 voor de 2e en afgelopen cyclus was mijn LF weer iets langer (10/11 dagen). Je LF kan dus ook tijdelijk korter zijn door ontpillen, ontzwangeren of ont-borstvoedingen.

    Soms kan een korte LF het gevolg zijn van "gewoon" een laag progesteron gehalte. Maar vaak is de oorzaak van een laag progesteron gehalte dat je eitje niet de ideale kwaliteit heeft. Dit kan dus komen van hormoonschommelingen/verstoringen, stress of een slecht eetpatroon.

    Ik had ergens een onderzoek gevonden dat een wat hogere dosis vitamine C kan helpen bij het verlengen van je LF. Ook was een groter deel van de vrouwen die vitamine C slikte zwanger geworden tijdens dat onderzoek. Het werkt niet voor iedereen, maar kan ook geen kwaad. Overtollig vitamine C plas je gewoon uit. Ik slik zelf 500 mg.
     
    3rdwish vindt dit leuk.
  10. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Met een lf van 8-9 twee keer makkelijk zwanger geraakt. Eerste was direct raak, tweede ongepland.
     
  11. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Wat fijn alle reacties te lezen. Het geeft weer wat moed. Nummer 1 kwam hier niet vanzelf.. Ondanks toen normale cyclussen. Nummer 2 was er echt snel..1 maand na het stoppen van de bv. Mn dochter werd toen net 1.
    Omdat ik al ouder ben is wachten geen optie en zijn we redelijk snel gaan proberen voor de 3e... Met direct goede cyclussen maar de laatste 3 cyclussen dus helaas erg kort.
    Momenteel weer op het wachtbankje. Ik heb een piek gehad netjes op dag 14 en 15... Dag 16 was de test al gelijk een heel stuk lichter. Meerdere keren gezellig gemaakt ook vroeg (verder voor) de eisprong... We gaan het zien. Ik mis deze maand weer de kramp / druk die normaal bij het tijdstip van de eisprong was.... Maar heb wel momenteel al dagen een soort "branderig" gevoel op de plek van mn baarmoeder.
    Duimen maar...
     
  12. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Wag ik vragen welke leeftijd je ongeveer bent?
     
  13. Olifantje92

    Olifantje92 Fanatiek lid

    16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    Bij de eerste een LF van 8-9 dagen, ronde 3 zwanger. Nu proberen we voor een tweede en een lf van meestal maar 7 dagen, daarom op eigen houtje met utro gestart enkele rondes geleden, kan het nu rekken tot 10-11 dpo ongeveer.. Vind 10-11 nog wel meevallen, maar 9 word al wel kort.
     
    3rdwish vindt dit leuk.
  14. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Hier een LF van 9 dagen en in ronde 6 zwanger geworden :) Ik maakte me ook zo'n zorgen, heb tarwekiem capsules geslikt waar het alleen maar beroerder van werd (werd mn cyclus wel langer van, maar alleen het eerste deel). Uiteindelijk zonder supplementen gelukt!
     
    3rdwish vindt dit leuk.
  15. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Ik ben bijna 35.
     
    3rdwish vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina