Korte lf fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KimberlyRomee, 18 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw
    Goedemiddag!

    Een vraagje, ben al even bezig voor een tweede kindje maar het wil maar niet lukken. Nu heb ik meer informatie ingelezen en ben ik er dus achter dat ik een korte lf fase heb van 10 tot 11 dagen. En dat het daardoor moeilijker is om zwanger te raken.

    Ik mag pas volgend jaar maart contact opnemen met de gyn voor verdere onderzoeken dan ben ik een jaar na mijn miskramen bezig. Zullen ze hiervoor een uitzondering maken of kan ik er zelf iets aan doen ?
     
  2. xReGgyy

    xReGgyy Actief lid

    8 apr 2022
    318
    215
    43
    Vrouw
    Een LF van 10/11 is weliswaar korter, maar niet te kort. Ik verwacht dan ook niet dat je eerder geholpen wordt en in principe heb je niet minder kans dan een ander met een LF van 14 dagen ! Succes meid
     
  3. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Wat vervelend dat het zwanger worden wat langer op zich laat wachten! Zoals hierboven ook wordt genoemd is jouw lf korter dan het gemiddelde, maar dat is wat anders dan te kort. Zelf heb ik ook een lf van +/- 10 dagen en daarmee ben ik gelukkig wel gewoon zwanger geraakt (1x in de 5e maand en 1x in de 4e maand). Dat hoeft dus echt geen probleem te zijn. Mocht je je echt zorgen maken kun je natuurlijk altijd bij je huisarts vragen of je wat eerder al terecht zou kunnen. Heel veel succes en hopelijk is het snel raak!
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom al je posts in cursief? :D


    OT: ik heb een LF van 9-10 dagen en heb drie keer vlot zwanger mogen raken (3e ronde, 1e ronde, 6e ronde), dus het hoeft zeker geen belemmering te zijn :)
    Hopelijk mag je gauw zwanger raken!
     
  5. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw
    Oke meiden bedankt. Ik ben ook wanhopig opzoek naar een reden waarom het niet meer wilt lukken. :oops:
     
  6. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Ja je LF is echt prima! Ik ben zwanger geraakt met een LF van 7/8 bijzonder genoeg.
    Hoe lang ben je nu bezig? Het langer op zich laten wachten van een zwangerschap kan echt meerdere oorzaken hebben..
     
  7. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Vanaf 5 dagen na een eventuele bevruchting gaat een vruchtje zich innestelen. Om die reden hanteert mijn ziekenhuis tenminste een lf langer dan 7 dagen. Je kan natuurlijk altijd proberen om een verwijzing te krijgen hiervoor. Maar aangezien je al een kind hebt schat ik het laag in dat ze je ermee gaan helpen. Maar het feit dat je over miskramen schrijft is alweer een ander verhaal. Vanaf 3 miskramen heb je recht op een onderzoek hiernaar.. zo te horen kun je ondanks je kortere lf gewoon zwanger raken alleen het blijven is op dit moment het grotere probleem. Verder kun je met huistuin middeltjes aan de slag gaan? Er zijn veel vrouwen die zweren bij het gebruik van tarwekiemolie icm teunisbloemolie
     
  8. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw
    Ik vind het gewoon zo vreemd allemaal. Mijn dochter was een cadeau door de anticonceptiepil heen en toen wij voor een tweede gingen bewust werd ik in ronde 2 direct zwanger dit is in april een miskraam geworden bij 12 weken. Sindsdien geen positieve test meer gehad. Dus ja vanaf april in principe maar voor mijn gevoel al vanaf december vorig jaar..
     
  9. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw
    Ik heb een miskraam gehad en en een vroege miskraam, die telt het zkh gewoon als 1. En ik heb hiernaar onderzoek laten doen, mijn bloed dan maar dat was prima. Verder kon ik een chromosoom onderzoek doen maar de gyn gaf eerlijk aan dat er 9 van de 10 keer niks uit kwam en het een heel duur onderzoek is dus die heb ik maar laten gaan. Kan altijd nog. Maar ik vraag me gewoon af waarom het niet wilt lukken. Mijn dochter was een cadeautje door de pil heen en de keer erna vrij direct zwanger, en die keer daarop ook. En sindsdien niks meer..
     

Deel Deze Pagina