Korte luteale fase?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aaricia, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aaricia

    Aaricia Lid

    9 mei 2019
    41
    12
    8
    Vrouw
    Eind april ben ik gestopt met mijn pil. Aan de hand van ovulatietesten weet ik dat mijn eisprong meestal ergens rond dag 18 valt (ik calculeer 1 dag na positieve ovulatietest, kan inderdaad dus zijn dat het pas dag 19 of 20 is)
    Nu merk ik dat ik al 2 cyclusen op dag 26 al bruinverlies heb en op dag 29 komen mijn maandstonden door. Aangezien ik al zo vroeg bloed verlies, wil dit dan betekenen dat ik ineens een te korte luteale fase van amper 8 dagen heb? Ik heb gelezen dat is .deze altijd hetzelfde is. maar de 2 cyclusen daarvoor was m'n LF 11 dagen.. zonder bloedverlies op voorhand ook.

    Moet ik me zorgen maken?
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Je luteale fase hoeft niet altijd hetzelfde te zijn. 2 cyclussen geleden had ik een luteale fase van 14 dagen en de vorige cyclus van 13 dagen. Had ook mijn eispong een dag later. Als je echt rood bloedverlies hebt telt dat pas als je 1e menstruatiedag. Het bruin verlies telt dus nog mee voor je lopende cyclus. Dit zou namelijk ook bijvoorbeeld een innestelbloeding kunnen wezen oid. Je cyclus kan ook gewoon iedere maand net wat anders zijn, is niets raars aan. Daarbij ben je ook nog niet zo heel lang van de pil af en kan je lichaam een aantal maanden nodig hebben om te onthullen. Ik denk dus keer niet dat je je nu al zorgen hoeft te maken.
     
    Aaricia vindt dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.848
    16.878
    113
    Vrouw
    Je hoeft je nu nog geen zorgen te maken, maar ik snap je gevoel. Nog even een paar maanden je cyclus analyseren wat betreft je lf en dan kun je wel zeggen of dit met regelmaat voorkomt of dat het een enkele keer is.
    Bij mij schommelt m'n lf ook wel eens. Maar eigenlijk nooit langer dan 10 à 11 dagen.. begint bij mij ook al vroeg met bruinverlies, en ook al betekend bruinverlies nog geen ongesteldheid, het betekend wel dat de progesteron waarde te snel daalt na de eisprong.
    Ik heb het idee dat dit bij mij de oorzaak is dat ik na een jaar nog niet zwanger ben, maar mijn gynaecoloog zegt juist dat het niet uit moet maken.
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Pas onder de 9 dagen is ie te kort en daar lijkt t nu nog niet op. Die van mij verschilt ook heel erg trouwens tussen 8 en 12 dagen maar word wel makkelijk zwanger.
     
  5. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    hier was het ook 8 - 10 ... dagen, maar drie keer gewoon vlot zwanger geraakt.
    Succes!
     
  6. Ruub1986

    Ruub1986 Bekend lid

    22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Ik heb me eens verdiept in luetale fase.

    Maar sommige lichamen krijgen dus 14 dagen de tijd en andere veel korter?
    Wat is minimaal aantal dagen dat je dus wel zwanger kan raken?
     
  7. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier altijd een korte LF van ongeveer max 10 dagen en bij de eerste 4 kids heel snel zwanger. Vaak 1x ongi en daarna zwanger.
    Nu bij de 5e had ik de afgelopen 4 maanden een lf van 6 a 7 dagen en nu toch positief getest. Deze keer in de 6e ronde zwanger
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Mijn LF is 9-11 dagen en twee keer vlot zwanger geraakt :)
     
    Ruub1986 vindt dit leuk.
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.848
    16.878
    113
    Vrouw
    Toch bijzonder dat er nog best veel dames vlot zwanger zijn geraakt met een korte lf.. op de site van freya staat dat het wel een probleem kán zijn, maar dat het nog niet helemaal duidelijk is wat de oorzaak is (bijv verstoorde follikel groei)
    Geeft wel hoop dat het nog zal lukken
     
  10. Ruub1986

    Ruub1986 Bekend lid

    22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Kan dus wel.. en vlot zwanger ook!
    Ik heb nu mijn eisprong gevonden voor het eerst met ovutesten dus dacht dat mijn nod ook zou verschuiven?
    Maar kan dus dat mijn nod blijft staan en toch over 7 dagen kan testen?
     
  11. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ikzelf telde altijd dag of 9 na ei voordat ik begon met testen. De keren dat ik zwanger was, had ik ook een positieve test op 9 dpo
     
    Ruub1986 vindt dit leuk.
  12. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.574
    1.775
    113
    Vrouw
    Mijn luteale fase is 7-9 dagen, en ik heb 3 kinderen en ben vlot zwanger geraakt. Bij de laatste testte ik 8dpo positief.
     
    Ruub1986 vindt dit leuk.
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ze zeggen vaak dat minder dan 9 te kort is omdat de innesteling meestal tussen dag 5 en 9 plaats vindt.
    Ik heb van een gyn een artikel gekregen waarin staat dat als het eitje bevrucht is er wel al een signaal je lichaam in gaat dat het baarmoederslijmvlies niet gaat afbreken, je progesteronaanmaak blijft in tact.
    Maar als je een progesteron aanmaak probleem hebt dan kan het toch wel een probleem zijn, dus als het wat langer duurt zou ik zeker utro inbrengen bij lf korter dan 10. Maar ook een keer je progesteronwaarde laten prikken op 7 dpo.
     

Deel Deze Pagina