Korte luteale fase?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lelie44, 31 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Wie kan er iets zinnigs zeggen over mijn tempkaartje? Gisteren al enorme temp dip en bruin verlies. Heb de afgelopen maanden niet getempt maar wel ook het gevoel gehad dat m’n luteale fase maar rond de 8 dagen lag.

    Was voor m’n zwangerschap nog tussen de 10-12. Heb ook eerder twee miskramen gehad. Mocht dat toen laten onderzoeken maar heb dat niet gedaan. Begin me nu toch zorgen te maken dat mijn progesteron waarden niet ok zijn. Moet ik hier iets mee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb geen verstand van tempen, maar ben 2x met een lf van 8 dagen 1ste ronde zwanger geraakt. Het is dus iig niet onmogelijk.
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik zou kijken of je keer op 7 dpo je progesteron kunt laten prikken.
     
  4. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Beetje rare vraag misschien maar hoe werkt zo iets? Doe je dat bij huisarts of via gyn
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Waar het lukt ;) eerst HA proberen denk ik
     
  6. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Progesteron prikken doet de huisarts niet. Ik heb hetzelfde als jij. Sinds mijn MA in mei enkel cyclussen met een LF van 8 dagen of minder. Mijn cyclus wordt nu gevolgd in het ziekenhuis d.m.v. oriënterend fertiliteitsonderzoek (OFO). Mijn huisarts zag in eerste instantie de ernst niet zo in, dus ik heb flink aan moeten dringen om een verwijzing te krijgen. Gelukkig zei de fertiliteitsarts dat het heel terecht was dat ik was gekomen.

    Ik heb deze cyclus echo's gehad om mijn eisprong vast te stellen. Deze kwam pas op dag 22. Een week na de eisprong progesteron laten prikken en nu 8 dagen na de eisprong ben ik helaas weer te vroeg ongesteld geworden. Morgen weer naar het ziekenhuis voor een echo en dan prikken ze ook uitgebreid op verschillende hormoonwaardes.

    Ik zou je aanraden om er niet te lang meer rond te blijven lopen. Bij mij frustreerde het enorm en de teleurstelling van elke keer weer te vroeg ongesteld worden gaf me veel stress en het gevoel dat een zwangerschap geen echte kans krijgt. Dat ik nu onderzocht wordt geeft veel rust.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Bij mij wel hoor, denkt heel erg mee, krijg er meer voor elkaar dan bij gyn..
     
  8. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Ja, ik zou het ook even laten checken. Ik werd ook steeds op dag 9/10 ongesteld. Daardoor lukte zwanger worden niet. Ik was onder behandeling in het ziekenhuis (IUI) uiteindelijk na poging 3 kreeg ik utrogestan. Dat hielp onder andere. Maar heb ook veel gehad aan het boek Innesteling van Rika Lukac.
     
  9. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Dan heb je geluk, ik werd maanden aan het lijntje gehouden. Maar je wensen goed duidelijk maken en aandringen op een oplossing is in ieder geval belangrijk.
     
  10. Lelie44

    Lelie44 Actief lid

    6 apr 2017
    384
    267
    63
    Ik ben even benieuwd, begint het bij jou ook telkens met bruinverlies op bv 7/8 dpo en heb jij dan ook een temp dip?
    Ik zit nu op 10dpo en het is nog niet doorgezet. Wel blijft m’n temp hangen op 36.7 en heb nog steeds bruinverlies. Hopelijk duurt het nog een paar dagen voor ik echt ongesteld wordt, dan is m’n luteale fase toch wat langer. Iedere dag is er een bij...


    Wat een goede tip van dit boek! Ik ga het zeker lezen, dankjewel. En gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje!
     
  11. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Vergeten te reageren... maar inderdaad 7/8 dpo bruinverlies wat overgaat in ongesteldheid. Ik heb nu utrogestan gekregen om mijn lf te rekken.
     
  12. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.005
    17.028
    113
    Vrouw
    Ik heb wel gewoon via de huisarts bloed kunnen prikken op o.a progesteron. De waarde een week na eisprong was zeer laag.... Dat is alweer een aantal maanden geleden.... inmiddels ook bij de gynaecoloog geweest maar die zag er geen probleem in. Volgend jaar ga ik voor een second opinion naar een andere gynaecoloog aangezien ik nog steeds niet zwanger ben
     
  13. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik slik nu utrogestan om mijn lf te verlengen. Ik zou daar ook om vragen als ik jou was.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.005
    17.028
    113
    Vrouw
    Ik ga in het nieuwe jaar sowieso terugbellen naar het ziekenhuis en erop staan dat ze naar mijn cyclus kijken
     

Deel Deze Pagina