Korte menstruatie jaar na pilgebruik - herkenbaar?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door ebast, 13 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben sinds september 2020 gestopt met de pil. Direct vanaf het begin een constante cyclus van 25 à 26 dagen, maar weinig menstruatiebloed. Gemiddeld zo’n 2 dagen rood bloed en vaak kan ik het af met 1 dag een tampon. Soms dan nog wat oud bloed, maar nu ook weer 1,5 dag een tampon en een halve dag nog een maandverband en dat was het weer. Voordat ik aan de pil ging was ik altijd 7 dagen flink ongesteld en tijdens het pilgebruik 5 dagen. Heb ook het gevoel dat ik meer menstruatiepijn heb dan voordat ik aan de pil ging.

    Is dit herkenbaar voor jullie?
     
  2. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.168
    6.693
    113
    Vrouw
    Voor mij niet herkenbaar. Klinkt enerzijds fijn om geen pijn te hebben, maar anderzijds ook merkwaardig dat het zo anders is dan voorheen. Heb je een idee van de lengte van de fase tussen eisprong en menstruatie bij jou?
     
  3. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Nu dus juist wel pijn helaas.. Vroeger niet. Verder volg ik mijn cyclus heel nauwkeurig met een app en de tijd tussen eisprong en menstruatie is helemaal volgens het boekje.
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.168
    6.693
    113
    Vrouw
    Oh sorry, verkeerd gelezen dus. Heb je ooit een miskraam of curettage gehad? Heb je ovulatietesten gedaan of iets dergelijks om je eisprong vast te stellen?
     
  5. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Nee, allemaal niet. Maar mijn eisprong zie ik echt heel erg. Dan hangt er ineens echt een draderige eiwitachtige bol daarbeneden als ik op de wc zit. Excuse my details
     
  6. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw

    Ja dit is wel herkenbaar, op de menstruatiepijn na.
    Dat had k wel altijd heel erg voordat ik aan de pil ging. Ook lange en hevige menstruatie (zeker 6-7 dagen).
    Na het stoppen met de pil ook meer wat jij omschrijft qua menstruatie. Daarbij wel rugpijn vanaf 2 dagen voordat ik ongesteld werd.
     
    ebast vindt dit leuk.
  7. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Ja zeker herken ik dit. Heb een jaar of 19-20 de pil geslikt. Daarvoor normale menstruaties.
    Sinds ik gestopt ben met de pil in september 2020 duren ze max 2 dagen. Na de curretage zelfs nog maar 1,5 dag en dan echt minimaal bloedverlies.
    Deze maand cyclus monitoren via het ziekenhuis. Heel benieuwd wat daaruit gaat komen. Heel erg t gevoel dat dit meespeelt in het langer wachten op een zwangerschap.
     
  8. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Oh, ik ben heel benieuwd wat er uit het monitoren komt! Succes <3
     
  9. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Hee, hoe is het afgelopen bij jou? Hopelijk goed nieuws?
     
  10. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Heey nou dat is nog een bijzonder verhaal:)
    Tijdens de cyclus monitoring was m'n bms voor de eisprong 5 mm, na de eisprong nog maar 4,5 mm. De echoscopiste gaf aan dat een zwangerschap op deze manier wel echt moeilijk zou worden. De innesteling zou een probleem zijn.
    Ze stuurde mij door naar een fertiliteitsarts waar ik 2 weken later terecht kon.
    Ik zat een beetje in zak en as want had online al gelezen dat er niet veel aan gedaan kon worden. Mijn lf is gewoon 14 dagen dus bepaalde medicatie viel al af.
    Ik ben echt een dikke week van slag geweest en toen had ik een paar dagen voor de afspraak plotseling een positieve test in handen:eek:
    Toch naar de afspraak gegaan want we hadden 100 vragen en ik was ook bang op een grotere kans op een miskraam.
    De arts was echt ontzettend aardig, gaf aan dat de echoscopiste nogal voor haar beurt had gepraat (ik had die vraag natuurlijk zelf aan haar gesteld). Hij gaf aan dat in den natuurlijke cyclus het meten van het bms achterhaald is. Onderzoeken hebben aangetoond dat zwanger worden gewoon kan. Het is ook maar net in welke hoek er gemeten wordt en hij ging dus uit van de 5 bij mij ipv de 4,5 mm.
    De grens was altijd 7 mm maar daaronder is er gewoon nog een vrij goede kans, wel ietsje kleiner. Pas onder de 4 mm wordt het
    een probleem en de kansen nog kleiner.
    Mijn eerste zwangerschap liet een jaar op zich wachten en werd een miskraam, pas na 8.6 weken. Dat had hier niets mee te maken. Nu ben ik in de 3e ronde weer zwanger, dus eigenlijk vrij vlot. Vandaag 5.1 weken, ik vind het nog ontzettend spannend. Vanmorgen wel de CB 3+ te pakken:thumup:
     
    ebast vindt dit leuk.
  11. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Wat een geweldig bericht zeg!!! Ik ben echt super blij voor je! Snap dat je het nog spannend vindt, ik duim voor je mee :)
    Maar dan hoeft de korte menstruatie die wij hebben dus ook niet per definitie zoveel te zeggen begrijp ik?! :D
     
    Wishfull123 vindt dit leuk.
  12. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Nee dat was zijn verhaal haha. Gelukkig maar!
     

Deel Deze Pagina