Korte menstruatie jaar na stoppen pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ebast, 13 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik weet niet zo goed waar ik dit forum precies moet plaatsen. Ik ben sinds september 2020 gestopt met de pil en wil graag aan kinderen beginnen voor het eerst. Direct vanaf het begin na stoppen een constante cyclus van 25 à 26 dagen, maar weinig menstruatiebloed. Gemiddeld zo’n 2 dagen rood bloed en vaak kan ik het af met 1 dag een tampon. Soms dan nog wat oud bloed, maar nu ook weer 1,5 dag een tampon en een halve dag nog een maandverband en dat was het weer. Voordat ik aan de pil ging was ik altijd 7 dagen flink ongesteld en tijdens het pilgebruik 5 dagen. Heb ook het gevoel dat ik meer menstruatiepijn heb dan voordat ik aan de pil ging.

    Is dit herkenbaar voor jullie? En zijn er hier mensen die dit ook hadden en gewoon zwanger zijn geworden? Ik merk dat ik me er toch in mijn hoofd wat druk om maak, maar wil er juist zonder zorgen aan gaan beginnen.
     
  2. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Niet herkenbaar. Maar ik zou een bezoekje brengen aan de huisarts.. je bent bijna 1,5 jaar verder na het stoppen van de pil, dus onthullen zal het niet zijn. Succes!
     
  3. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Hey...
    Ja wel herkenbaar! Hier ook in september 2020 gestopt met de pil.
    Deze 19 jaar gebruikt en slikte m jaren gewoon door.
    Voor pilgebruik normale menstruatie van een dag of 4, sinds stoppen met de pil max 2 dagen en minimaal bloedverlies.
    Na 11 maanden een positieve test in handen, helaas bleek tijdens de termijnecho dat het een missed abortion was.
    Net als jij maak ik mij daar ook wel zorgen om en vraag ik mij af of dit meespeelt in het langer wachten op een zwangerschap. Online lees je wel dat vrouwen probleemloos zwanger worden.
    Mocht het deze maand niet raak zijn, ga aankomende maand wel een cyclus monitoren bij de gyn om te zien of het baarmoederslijmvlies wel voldoende opbouwt enz.
    Zou jij nu je al wat langer bezig bent niet naar de huisarts willen?
     
    ebast vindt dit leuk.
  4. ebast

    ebast Lid

    13 feb 2022
    23
    5
    3
    Vrouw
    We gaan deze maand pas voor het eerst proberen zwanger te worden dus wil niet direct naar de arts. Eerst gewoon kijken hoe het gaat. Maar het schiet soms door mijn hoofd dus fijn als je dan toch lotgenoten vindt met een succesverhaal. Benieuwd hoe het bij jou gaat zijn! Hopelijk snel een positieve test, ik duim voor je!
     
    Wishfull123 vindt dit leuk.
  5. Nurazvita

    Nurazvita Actief lid

    21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Ik heb na het stoppen met de pil heel erg lang een zeer onregelmatige cyclus gehad. Ik ben al jaren van de pil af en merk nog steeds ongeregeldheden: wel buikpijn, geen buikpijn, veel bloed, weinig bloed, dágenlang bruinverlies, juist direct helderrood bloed, lange cyclus, korte cyclus... Het kan allemaal en meestal zijn je hormonen de boosdoener.
    De pil kan de boel echt verzieken en dat merk je pas als je ermee stopt. Ik ga dan ook nooit meer aan de pil.

    Indien je je hierover zorgen maakt, kun je daar best een arts over raadplegen. Niet met de vraag van: ik wil zwanger worden, maar met de vraag van: is alles daarbinnen wel oké?
     
    ebast vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina