korte menstruatie na curretage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Moppie35, 10 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Hallo dames,

    Na mijn bevalling van onze zoon 1,5 jaar geleden, werd ik plots heel heftig ongesteld. Het begon als een complete verrassing en was echt veel. In december ben ik, na een ma met 11 weken, gecurreteerd en las dat ongesteldheid daarna ook heel heftig kon zijn.
    Nu ben ik dinsdag ‘gewoon’ ongesteld geworden, niet zo heftig als na mn eerste bevalling, maar wel redelijk wat bloedverlies. Na 2 dagen is t al klaar. Dit heb ik nog nooit gehad in mn hele leven. Iemand ervaring hiermee na curretage? Is t dan vaak toch minder lang?
     
  2. Jeanney6

    Jeanney6 Lid

    27 jun 2017
    37
    8
    8
    Vrouw
    Ik heb begin december ook een miskraam gehad. Is alleen opgewekt met pillen. Alleen hier echt nog geen menstruatie. Ik wel weet uit eerdere ervaring dat ik na curretage mijn menstruatie idd wat minder was.
     
  3. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Ik kreeg heel even de hoop dat n zwangerschap toch nog tot de mogelijkheden behoorde... maar dit kan dus toch n normaal verschijnsel zijn. Stiekem wel jammer ;)
     
  4. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Door de curettage kan de opbouw van baarmoederslijmvlies minder zijn geweest, en dan heb je ook een lichtere menstruatie. Als dit volgende keer weer zo weinig is dan zou ik wel even de gyn bellen trouwens om verklevingen uit te sluiten.
     
  5. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Ow? Verklevingen? Waar komen die door dan? Alles zou schoon zijn. Vertel alsjeblieft, dan ga ik meteen al bellen, doen ze hier niet moeilijk over.
     
  6. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik ben sinds mijn “natuurlijke” miskraam maar 2-3 dagen ongesteld, terwijl ik hiervoor 7 dagen ongesteld was. Een miskraam (welke vorm dan ook; curratage, pillen of natuurlijk) doet veel met je lijf, het heeft ook even tijd nodig. De meeste vrouwen die ik ken met een miskraam hebben daarna een andere menstruatie. Ik zou het gewoon nog even afwachten.
     
  7. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Dat is goed te weten. Is er tenminste één positief ding aan de hele situatie ;). De krampen zijn wel erger nu, maar als t dan veel korter duurt (zonder dat er n probleem aanwezig is) is dat acceptabel. Bedankt
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik kreeg 4 weken na mijn curettage ook een bloeding van anderhalve dag (ipv de gebruikelijke 9 dagen) de menstruatie daarop was wel gewoon normaal.
     

Deel Deze Pagina