Korte vraag maxicosi pebble en familyfix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kikkertjekwak, 10 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Goede middag!

    Ik heb een maxicosi overgenomen, en omdat er groot op staat maxi cosi pebble, benik er ondertussen over uit dat het om de pebble gaat. Wanneer ik deze maxi cosi google, of opzoek bij de isofix frametjes begrijp ik dat hij op de familyfix kan.

    Alleeen nu heb ik hem via via overgenomen, en ik heb geen idee van wanneer / hoe oud het autostoeltje uiteindelijk is, dus of deze pebble ook daadwerkelijk op familyfix kan. ik weet voor 95% zeker dat het wel kan, maar zou toch zonde zijn als het niet lukt en ik straks een family fix voor niets overneem.

    Klopt het wat ik zeg? heeft iemand enig idee of deze echt op de family fix kan? Lijkt me wel toch met die 2 ijzeren doorlopende dingen aan de onderkant (dwars) > zie foto
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Geen ervaring met deze autostoel maar zie op de onderkant dat de stickers er nog op zitten. Als het goed is staat daar een serie nummer op en kan je precies achterhalen hoe oud/welke versie het precies is. Evt mailtje naar maxicosi met serienummer en ze kunnen het je zo vertellen denk ik.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  3. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Ziet er uit als onze pebble (ander stofje en is uit 2015/2016). En die past op de Family fix. Pas wel op dat je de goede base hebt, want hij past niet op een andere base. Nadeel van de family fix: je hebt na dit stoeltje maar keuze uit 1 andere vervolg stoel en dat is de maxi cosi pearl.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Weet je wel zeker dat hij nog helemaal veilig is, aangezien je niet weet van wie hij komt? Ik zou daar eerlijk gezegd naar laten kijken voordat je hem gaat gebruiken.
    Verder hier geen ervaring met de familyfix.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.
  5. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Ja ik ken ze via kennissen: vrienden van vrienden. Zij hebben hem nieuw gekocht en nooit ongeluk mee gehad of laten vallen dus dat zit wel goed

    :)

    Ik heb hem even bij de buren uitgeprobeerd inderdaad, kwam erachter dat zij een fam. Fix hadden en daar past die op. Bedankt voor de info! Nu nog even wachten tot de baby zich meld
     
  6. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    Jammer inderdaad alleen de pearl zie ik. Ik da ht juist dat je met de famfix meer keuze had.
     
  7. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Wij hebben gevraagd waar je op moet letten qua veiligheid van de maxi cosi. Als je de bekleding er af haalt, zie je boven aan piepschuim. Als daar scheurtjes in zitten, is hij niet veilig zeiden ze.

    Familyfix is inderdaad niet heel handig qua modellen. Ik zou er tzt wel even naar kijken, ook omdat ze achterwaarts vervoeren adviseren tot minimaal 18 maanden. Wij gaan een ander systeem over nemen van de buren tegen die tijd.
     
    Kikkertjekwak vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina