Kosten eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door peque, 30 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Ik ben nogal eens informatie tegen gekomen over de kosten van eiceldonatie en dat die in het buitenland vele malen hoger zouden liggen.

    Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de verschillen.

    Wij hebben zelf €5600 voor eiceldonatie betaald in Spanje. Dit was inclusief alle echo’s, de verschillende bloedtesten voor zowel mijn man als ik, volledig sperma onderzoek, controles, de eiceldonatie (8 eicellen gegarandeerd om icsi mee te beginnen) en de terugplaatsing.

    Hormonen en extra vitamines voor en na tp hebben we ongeveer €250 aan uitgegeven en nog eens €240 voor 2 jarige cryo conservatie van 2 blasto’s die zijn overgebleven.

    Het verblijf in Spanje hebben we gecombineerd met vakantie.

    Een eventuele terugplaatsing van een van de overgebleven blastos zou €1000 kosten, maar dat is vooralsnog niet nodig, gezien het de eerste behandeling raak was.
     
    Mamalizzy en Killy88 vinden dit leuk.
  2. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Goed dat je dit hier even opschrijft. Denk dat er veel mensen naar de bedragen op zoek zijn.

    Overigens dacht ik zelf dat het in Spanje 10.000€ kostte, Gelukkig is het een stukkie minder!
     
    peque vindt dit leuk.
  3. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Ja daarom, ik kan me voorstellen dat niet iedereen die informatie wil delen, maar misschien doet het voorbeeld volgen ...


    Moet wel zeggen, het hangt heel erg af waar je gaat, in het noorden is het volgens mij een stuk duurder. Een vriendin van me heeft daar een ivf behandeling gedaan (dus zonder eiceldonatie) en die was een paar duizend meer kwijt...
     
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij eiceldonatie in Nederland betaal je in principe als ontvanger zelf de IVF die de donor ondergaat. Helaas ook als je zelf nog wel recht hebt op vergoede pogingen. Dit omdat de zorgverzekeraar vind dat die niet hoeft te betalen voor iets wat een ander dan jij ondergaat. Ook is het niet op de zorgverzekering van de donor te verhalen omdat het niet medisch noodzakelijk voor de donor is om te doneren.

    Sommige ziekenhuizen zijn echter coulant en declareren de gehele IVF op naam van de ontvanger. Maar lang niet elk ziekenhuis of kliniek wil of kan hier aan meewerken.

    Naast deze kosten heb je uiteraard ook nog de onkostenvergoeding die je onderling met je donor kunt hebben afgesproken.
     
    peque en Killy88 vinden dit leuk.
  5. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Wij waren dat wel kwijt, maar dat kwam omdat we voor een refundprogram kozen. Kwam erop neer dat we, als het na de 1e poging en de volgende cryopoging niet raak zou, een groot deel terug zouden krijgen. Achteraf gezien niet nodig geweest, net als @peque was ik ook meteen na de 1e poging zwanger.
    :)
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Ben eigenlijk wel benieuwd waar jij geweest ben? ( Eugin?) Had jij een donor voor jezelf of een gedeelde? Ik ben in Murcia geweest en daar ligt de prijs hoger dan wat jij betaald hebt.
     
  7. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Mijn eicel- en zaaddonatie waren volgens mij rond de € 8000,--. De precieze bedragen zou ik even na moeten kijken.
    Plus nog een paar honderd euro om de overgebleven cryo's te bewaren.
    Zelf ben ik naar Cyprus gegaan. Eerste ronde raak.

    Daarnaast was ik nog een paar honderd euro voor consulten voor echo's hier in het ziekenhuis in Nederland kwijt. En voor bloedonderzoek.

    En iets van € 350,-- a € 400,-- voor de medicatie die ik via Groot Brittannië heb moeten bestellen.
     
  8. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    #8 peque, 31 jan 2019
    Laatst bewerkt: 31 jan 2019
    Ik ben in het zuiden van Spanje geweest (Sevilla) en een gedeelde donor :)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  9. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Ik heb daar ook naar gevraagd, want ze bieden waar wij ook zijn geweest, zo’n refund programma aan.

    Mijn arts zei toen tegen mij dat we dat beter niet konden doen, daar ze er veel vertrouwen in had dat de eerste poging meteen zou slagen.

    Plus, als bleek dat we toch meerdere pogingen nodig zouden hebben, de kliniek het alsnog kon rekenen als een refund programma.
     
  10. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Wij hebben ons eerste consult via Skype gedaan en waren toen meteen enthousiast over deze kliniek (qua beantwoorden van vragen, manier van omgang etc) nadat we eerder al met andere klinieken in de regio hadden gesproken.

    Daarna zijn we daar fysiek op consult gegaan om alle testen te laten doen, onderzocht te worden en behandeling etc te bespreken.

    6 Weken later weer terug gegaan voor eerste echo van baarmoederwand (ik was toen al aan de hormonen, dat hadden we zo besproken tijdens eerste live consult en contact gehouden via whatsapp) en verder alle controles daar laten dien.

    Expres ervoor gekozen alles in Spanje te laten doen en niets in Nederland. Deels omdat we daar toch niets vergoed zouden krijgen, en deels om dat dat voor mijn gevoel makkelijker en fijner zou zijn, dat zij daar alles deden.
     
  11. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Wat een koopje peque, wij waren minstens het dubbele kwijt. Wij hebben nog wel een ERA test en genetic compatibility test gedaan. Ik moet zeggen dat wij de klinieken ook niet vergeleken hebben, eentje uitgezocht en een paar weken later zaten we er. Bij ons ook geen refund. Maar ook hier eerste ronde raak en bijna een elftal nog in de vriezer dus je hoort me niet klagen:D. Terugplaatsing is straks 2000 euro.
     
  12. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ik vond dat juist niet fijner. Ze hoefden met de echo's alleen op cysten te controleren en het baarmoederslijmvlies te meten. En bloedonderzoek kan hier ook. Daarvoor ga ik niet apart naar Cyprus of zoals in jouw geval Spanje.
    Ik stuurde de uitslagen gewoon op. Ging perfect.
     
    peque vindt dit leuk.
  13. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Die kliniek ken ik nog niet! Destijds (2012) was er een groot forum op Freya waar ik een hoop aan gehad heb, grote lijst met klinieken.
    Wat fijn dat je ook meteen zwanger bent geraakt, wat zijn die Spanjaarden geweldig he :D
     
    Kes en peque vinden dit leuk.
  14. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Er zijn veel meer klinieken in Spanje dan die je op de Nederlandse sites regelmatig tegenkomt, alleen in Sevilla al zitten er een stuk of 4-5 en geloof dat er in iedere stad wel een aantal zitten.

    Wij hebben specifiek op Sevilla gezocht trouwens, dus vandaar dat we deze zijn tegen gekomen :)
     
  15. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek van @peque heropend.
     
    peque vindt dit leuk.
  16. Hotseflots32

    25 nov 2015
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    Dag dames,

    Heel erg bedankt voor het delen van deze informatie! Voor mensen die net aan dit traject beginnen is het zo fijn om wat duidelijkheid te krijgen van mensen die dit ook hebben meegemaakt. Ik ben nu al een poosje aan het zoeken online, maar er is niet zoveel informatie, en datgene dat ik vind is vaak al weer een paar jaar oud.
     
  17. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    Ik zal ook even mijn ervaring delen:

    Eij zijn bij IVF Spain in Alicante geweest, mijn gyn in het Erasmus MC stelde deze voor. Wij hebben gekozen voor eiceldonatie (geen gedeelde donor). Je hoeft er in feite maar 2x naar toe. Een intake gesprek en wat bloedtesten. De meeste kan je hier in NL laten doen en dan de resultaten doormailen aan Spanje. Kosten intake € 500/600.

    Ze hebben verschillende programma’s die je kan kiezen (dat hoor je tijdens de intake wat voor jou het beste is) wij hebben gekozen voor 5 blastocysten eiceldonatie exclusive en dat kostte ons € 9.700,00.
    Goedkoopste programma eiceldonatie is vanaf € 5.700,00. De meeste medicijnen kan je hier in NL krijgen met het recept van IVF Spain.

    Voor het invriezen betaal je het eerste jaar niks en dan 400 euro per jaar. Voor elke opvolgende terugplaatsing betaal je € 1.800,00.

    Het is heel veel geld maar je wordt echt top geholpen bij IVF Spain. Bij de eerste afspraak vonden wij het wel heel commercieel maar in Spanje heb je heel veel van dit soort klinieken. Je moet echt een beetje door het commerciële heenprikken, wij hebben er geen seconde spijt van gehad om voor deze kliniek te kiezen.

    Ik had voor de start met meerdere klinieken contact gehad en hier voelde wij ons het beste bij, dus let vooral op waar jullie je goed bijvoelen.

    En zoals je kan lezen was de eerste TP gelijk raak, een tweeling ❤️ Als iemand vragen heeft dan mag je me altijd een pm sturen!
     

Deel Deze Pagina