Kosten huis laten schilderen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Amelien, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelien

    Amelien Bekend lid

    4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Binnenkort willen wij het houtwerk (kozijnen, ramen, deuren) van ons huis (buiten) laten schilderen.

    Wij hebben een schilder gevonden en die vraagt voor ons huis 1100 euro. Het is een all-in prijs en het huis word dan 2x geschilderd. Ik heb echter geen idee of dit een reële prijs is. Het gaat om een tussenwoning van 3 woonlagen.

    Kan iemand mij vertellen of dit reëel is, of dat we misschien veel te veel betalen?
     
  2. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik zou eerst een aantal offertes opvragen dan kun je het vergelijken. De prijs is van een hoop dingen afhankelijk. Wij kunnen vanuit hier niet zeggen of het voor jullie een goede prijs us.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Lijkt mij heel goedkoop. Wij hebben vorig jaar offertes aangevraagd en die lagen rond de 2000-3000 euro voor een 2 onder 1 kap.
     
  4. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Denk dat het een knappe prijs is hoor. Maar let erop of het een goed bedrijf is en dat je garantie krijgt. Mijn ouders hebben paar jaar terug laten doen via een bedrijf dat op Werkspot actief was (daar kan je een oproep plaatsen voor een klus) en ook meerdere offertes laten uitbrengen. Hun waren toen het voordeligste met 6000 euro, ouders wonen in een groot vrijstaand huis... maar na een jaar begon de verf al te bladderen en het bedrijf is met de noorderzon vertrokken. Weg 6000 euro...
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Wij hebben ook op een dergelijke site gekeken.. En bewust niet de allergoedkoopste genomen maar iemand die ook daadwerkelijk verstand van zaken leek te hebben.

    Hij kon ook behalve de prijs meteen aangeven hoelang hij dacht bezig te zijn. En maakte gewoon een veel betere indruk. En hij vroeg ook geen geld voor de offerte geloof ik.
    Uiteindelijk ook een prima geschilderd huis in exact dezelfde verf als origineel.

    Als je in de buurt woont kan ik je het immer wel doorgeven :)
     
  6. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    ik vind dat een koopje. maar het is van zoveel dingen afhankelijk. wij waren afgelopen omer 3500 euro kwijt maar goed wij hebben alleen al 27 ramen in ons huis, 2 deuren, boeiboorden rond heel het huis.
     
  7. furby

    furby Bekend lid

    14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook goedkoop. Wij waren meer kwijt voor 2 woonlagen 1x verfen .
     
  8. nijntje1983

    nijntje1983 Fanatiek lid

    21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    Dat zit er bij ons alleen aan verf al op...
    Ik zou nog ff rondkijken eerlijk gezegd. vraag ook even welke verf ze gebruiken.
     
  9. Mammietammie

    Mammietammie Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Teveel betaal je zeker niet, ik denk eerder te weinig. Lijkt mij een beetje te goedkoop. Wij waren 2200 kwijt voor 2x verven en hebben een heel klein huis. In totaal 2 deuren, 3 ramen beneden en 4 boven (en die zijn ook nog eens vrij klein). Ik hoop voor je dat goedkoop geen duurkoop is.
     
  10. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    ja ik moet daar ook steeds aan denken. het kan haast niet voor zon laag bedrag. volgens mij heb je dan het allergoedkoopste aftreksel van waterverf ofzo hihi
     
  11. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik vind het ook bijzonder laag. Wij hebben een advertentie op werkspot gezet en kwamen niet onder de €2600,- uit..
     
  12. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als het goed is staan de materialen ook op de offerte. Er hoort op te staan welke verf er gebruikt gaat worden. Kijk hier goed naar. Bij ons gaat het dit jaar ook geschilderd worden buiten. Wij nemen sowieso hoogglans, dat is sterkere verf en het ziet er langer mooi uit. In het begin glimt het erg maar dat gaat over en dan heb je een mooiere en rijkere kleur.

    1100 euro is helemaal niet duur trouwens. MOet zeggen dat veel bedrijven nu onder kostprijs gaan werken om toch maar wat opdracten binnen te krijgen. Wellicht is dat een reden.
     
  13. Amelien

    Amelien Bekend lid

    4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ok bedankt dames voor jullie reacties.

    Wat voor verf de mannen gebruiken enz. ga ik zeker nog even navragen. Maar dat het kwalitatief goed is weten we zeker. Ze hebben hier in de buurt veel meer huizen geschilderd, en dat ziet er allemaal super uit.
     
  14. jannn

    jannn VIP lid

    13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Nou... wij laten ons huis verfen tegelijk met de buren.. En we zijn allebei 700 euro kwijt.. 2x verven met sigma verf, 5 jaar garantie, en dakgoten schoonmaken...
    Dus ik vind 1100 WEL duur
     
  15. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    ehh misschien ben ik heel simpel maar verft niemand van jullie het huis gewoon zelf? Steigertje opzetten en schuren en dan verven? kost je vrije tijd en de verf.
     
  16. Buikje0

    Buikje0 Fanatiek lid

    24 nov 2011
    1.095
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het klinkt vrij goedkoop (heb kennissen die er nu ook mee bezig zijn en veel duurder uit zijn). Wel even goed kijken of alles bij die offerte in zit ;) .
     
  17. jannn

    jannn VIP lid

    13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dat hebben wij wel overwogen, maar dan zou mij man de hele zomer elke zaterdag bezig zijn.. En de kinderen zijn maar 1x klein dus nu van genieten!!
     
  18. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Om deze reden gaan wij het zelf doen met hulp van schoonouders. Maar man oh man wat zie ik er tegenop...
     
  19. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    else, wat is de reden dat je er tegenop ziet ?

    jannn: Elke zaterdag? dat lijkt mij redelijk veel.

    Wij doen zelf sowieso altijd gewoon een aantal dagen vrij nemen en dan steiger opbouwen, laten staan en dagen achter elkaar doorgaan.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ja, hebben wij wel gedaan. Wilden we eerst niet ivm tijdgebrek, maar vonden 2000-3000 euro echt te gek worden. Nu waren we voor een paar 100 euro aan verf (en heel wat tijd) klaar.
     

Deel Deze Pagina