Kosten huis laten schilderen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Amelien, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Natuurlijk kun je het met je eigen ogen zien maar je kunt niet zien wanneer het gedaan is en of het door een officiële schilder gedaan is. In deze tijd is het wel degelijk meerwaarde om dat te kunnen overleggen.
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Officiële schilder??? We hebben het niet over een elektriciteit netwerk aan leggen ;)


    Schilderwerk kun je met eigen ogen zien. Punt.
    Bewaar anders de bonnetjes van de bakken verf. Dan kun je ook laten zien wanneer het geverft is.
    Ik lees hier dat velen een paar duizend neer leggen om iets heel simpels te laten doen. Wauw!! Als je het geld er voor hebt: prima. Maar schilderen is echt geen hogere wiskunde. Wij gaan volgend jaar denk ik de buitenboel maar weer eens doen. Handschuurpapier en schuurpapier voor m'n schuurmuismachine, goede kwasten, wat bussen goede verf en een fles terpentine. Is het m'n hobby? Nee. Maar kan ik schilderen: ja. Bespaar ik er geld mee? Ja. Ga ik het doen? Ja! ;)

    En het geld dat ik bespaar ga ik lekker uitgeven aan leuke dingen, oa een dagje welness. Heb ik dan wel verdiend ;)
     
  3. henkie24

    henkie24 Niet meer actief

    ik be het hier niet helemaal mee eens maar goed. nooit gehoord van de schildersschool? die is er niet voor niets natuurlijk;)
     
  4. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Meningen kunnen verschillen. Ik denk nl wel degelijk dat er verschil zit tussen het zelf schilderen of laten schilderen door een schilder. Daarnaast kregen wij 10 jaar garantie op het schilderwerk dus ja.... Daar heb ik dan graag wat geld voorover. Daarnaast heeft ons huis veel hout. Onze buren zijn 6 weken elk weekend druk bezig geweest, als je dat moet betekenen in geld kist het ook veel en je ziet wel degelijk get verschil tussen ons hen hun schilderwerk hoor.
     
  5. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn en als jij liever het geld uitgeeft is het toch prima?

    Ja, schildersscholen bestaan. Net als scholen om te leren hoe je mascara op doet, of hoe je nagels lakt. En toch lukt mij dat ook, zonder die opleiding, om mijn eigen nagels te lakken en mascara en oogschaduw op te doen. En ik geloof je heus wel dat iemand die ervoor geleerd heeft net iets mooier smokey eyes weet te creëren. Maar met een gezond verstand en handige handen kom je ook heel ver. Met de buitenboel te schilderen breng je niet jezelf of je omgeving in gevaar (in tegenstelling tot wanneer je besluit, zonder een gedegen opleiding of kennis je electricteitsnetwerk opnieuw aan te leggen), mits je algemene regels in acht neemt (qua niet verf opeten of opdringen, geen ondeugdelijke stijfer of trap te gebruiken etc etc.) Ook moet je weten dat je niet in de volle zon gaat verven. Ook moet je weten wat voor verf je nodig hebt, wat voor kwasten etc etc. Maar schuren is een vrij eenvoudige handeling, net als verven. En ik knap al jaren meubels op en heb de binnenboel hier ook gedaan toen ik hier kwam wonen. Ik weet hoe ik druipers en bubbeltjes etc voorkom dus ik denk wel zo zelfverzekerd op dit gebied te zijn en te zeggen dat ik geen opleiding hoef te volgen om te verven ;)
     
  6. blackrose88

    blackrose88 Bekend lid

    16 dec 2012
    877
    0
    0
    #46 blackrose88, 21 apr 2013
    Laatst bewerkt: 21 apr 2013


    Sorry dat ik dat zeg maar je denkt er wel erg makkelijk over,
    Want hoe weet jij zonder opleiding voor schilder of gezel schilder welk schuurpapier je moet gebruiken voor het beste resultaat,
    Weet jij ook waar je op moet letten kwa kit randen en naden etc?
    En hoe weet jij zonder verstand ervan te hebben welk verfsysteem te gebruiken?
    En weet je ook wat te doen om hout rot te herkennen en te repareren? (en dan wel op de juiste manier)

    En meubels opknappen is wel wat anders dan je huis op te knappen aan de buiten kant
     
  7. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja.
    Ja.
    Ja.
    Ja en Ja.

    En ja, ook dat.


    ;)
     
  8. blackrose88

    blackrose88 Bekend lid

    16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ja zeggen is wel erg makkelijk, als jij denkt al die weisheid te hebben, ben ik wel benieuwd wat je antwoorden dan zullen zijn
     
  9. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oh ik heb niet alle wijsheid in pacht hoor ;)
    Er zijn genoeg dingen waar ik niets vanaf weet, zoals van electriciteitnetwerken te verplaatsen of banden te plakken :p. Maar van schilderen weet ik best een hoop en waar ik over twijfel ga ik over google'n of vraag ik advies aan bij de juiste personen.
     
  10. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Fijn dat je zo vol bent van jezelf. Ik ga liever voor goed met garantie! En lever daarvoor graag wat geld in als dat er ook nog eens voor zorgt dat ik de weekenden (de kostbare vrije dagen met mijn gezin) niet hoef in te leveren.
     
  11. blackrose88

    blackrose88 Bekend lid

    16 dec 2012
    877
    0
    0

    Maar dat was mijn vraag niet,
    Ik vroeg de antwoorden op de vragen die ik stelde,
     
  12. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Wij hebben ook 1100 betaald voor een rijtjeshuis.
    Sigma verf, garantie en het ziet er prima uit.
     
  13. blackrose88

    blackrose88 Bekend lid

    16 dec 2012
    877
    0
    0
    Hoeveel jaar garantie als ik vragen mag?
     
  14. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    er zijn toch genoeg schilders die zwart bijklussen? een zwarte schilder is niet per definitie toch een ongeschoolde schilder....
     
  15. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Ben het wel met Maartje eens hoor

    Hier ook lekker zwart. Heel de buitenkant €800 (rijtjeshuis) inclusief Sikkens verf, alles afkitten, plamuren,gronden en aflakken. Met 2 man zijn ze 2 zaterdagen bezig

    Mannen werken overdag al 35 jr bij een schildersbedrijf en in het weekend klussen ze zwart bij, dus ze kunnen goed schilderen ;)

    En als er iets is na 2 jaar komen ze het ook gratis opknappen.

    Zie het als een kapster die overdag in een kapsalon werkt en s avonds zwart bijbeunt, diegene kan dan net zo goed s avonds voor €7,50 knippen als overdag voor €22,50 in de kapsalon ;)

    En boeiend of je een bon kan overleggen als je ooit gaat verhuizen :( :( Men ziet toch met eigen ogen of het schilderwerk kak is of niet :( Sowieso, een erkende schilder kan net zo goed haastwerk en prutswerk verrichten, dus die leuke offerte zegt ook geen drol. Eigen ogen liegen niet.

    Als ik een huis ga kopen en men geeft me een bon mer dat het 2 jaar geleden nog is gedaan en ik kijk en vind het 10x niks, heeft die bon ook geen meerwaarde.. Heb ik liever dat Pietje het zelf had gedaan op een vrije zaterdag en het fatsoenlijk was

    Liever voor €800 all inclusive mijn huis netjes geschilderd en dat ik geen bonnetje kan overleggen dan €2500 met een bonnetje, bespaart me een hoop geld.. Als ik die schilders overdag inhuur bij het bedrijf waar ze werken ben ik het 3 dubbele kwijt, zelfde schilders zelfde kwaliteit, alleen de prijs is anders ;)
     
  16. adi

    adi Niet meer actief

    Hele zomer?
    Mijn man heeft 2 jaar geleden samen met onze vaders, zijn broer en een vriend bij ons het houtwerk gedaan. Ze waren in 2 dagen klaar. En het resultaat was veel beter dan bij menig schilderbedrijf.
     
  17. adi

    adi Niet meer actief

    Denk jij dat alle 'officiele' schilders een opleiding hebben gevolgd? :) of vraag je daarnaar bij de onderhandeling?

    ik ken eigenaren van 2 schildersbedrijven (grotere en zeer goed lopende bedrijven), en die hebben nooit daar een opleiding voor gevolgd hoor. Dingen die jij noemt kom je ook te weten als je een beetje verdiept in de verfwereld, daarvoor hoef je toch niet naar een school te gaan.
     
  18. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    mmm, als ik zo die prijzen zie denk ik dat ik ook maar eens een offerte ga aanvragen. Wij waren van plan zelf te verven, maar dat kan hier dan volgens mij nooit heel duur zijn. Hier moeten geverfd worden:

    5 ramen van 2x 1,5 m, 2 kleine raampjes, de voordeur, 6 meter dakgoot met versielsels en 2 witte banden om het hele huis op de gevel.

    Geen idee wat dit zou moeten kosten? Maar ik zie er enorm tegenop het zelf te moeten doen, bovendien kost goede verf een boel geld, dan kun je het denk ik beter laten doen.
     
  19. Verox

    Verox Niet meer actief

    Ik zit ook in Overijssel, maar kwam over de 2000 euro uit.
    Als iemand nog een goede goedkope schilder weet, ik hoor het graag!
     
  20. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    En hoeveel heb jij laten schilderen als ik vragen mag?

    En ik hoor het ook graag als iemand een goedkope maar goede schilder weet!
     

Deel Deze Pagina