Kosten nieuwe dakkapel? Wat waren jullie kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door MeiNoNa, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeiNoNa

    MeiNoNa Actief lid

    30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Heeeeej...

    Wij willen graag 2 nieuwe dakkapellen laten plaatsen aan beide kanten van het huis. Ongeveer zo'n 3 meter breed. Nu zijn we op internet al een beetje wezen kijken, maar we moeten het een en ander nog uitzoeken e.d. Ik vroeg me af of hier mensen zijn die een dakkapel hebben laten plaatsen. Hebben jullie hout of kunststof, hoe breed ongeveer, wat was de prijs ongeveer en hebben ze alles voor dat bedrag gedaan, zoals werkkosten/uren, stuk dak eruit halen e.d. Is alles inbegrepen zeg maar?

    Alvast bedankt!! ;)
     
  2. Elines

    Elines Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hij staat er nog net geen 2 weken op :D We hebben er hier een van 4,2m breed en 1.75m hoog van kunststof met houtnerf. We waren een ruime 9000euro kwijt, hierin zitten ook de kosten voor afvoer van dakpannen, afwerken aan de binnenkant, Hr++glas (5 ramen waarvan 3 kantel/kiep) en 2 elektrische bedienbare screens. Vrij compleet pakketje. In principe zit in de 'basisprijs' de kosten voor het plaatsen, de dakkapel zelf en de kraan om hem erop te zetten. Daarnaast kan je dus de opties erbij doen zoals hoeveel ramen en welke type, kleur, nerf of niet etc.
    's Ochtends om 7 uur kwamen ze en 's middags om 3 uur gingen ze weer weg omdat ze klaar waren. Super snel geplaatst. De dakkapel hadden ze gewoon achterop hun (grote) aanhanger mee.
    Wij hebben voor kunststof gekozen omdat het onderhoudsarm is.
    Verder was het hier vergunnings-vrij dus die kosten hadden we niet.
     
  3. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    wij hebben een dakkapel van 3,50 meter laten plaatsen met 2 vaste ramen en 2 draai/kiep ramen erin, 2 luchtroosters.
    Alles erin ( zoals het gat maken, alles monteren, dus ook werkuren.. ) Waren we 4400 euro kwijt.
    We hebben aan de buitenkant, zijkant een mooie afwerking. Alles is van kunstof. en hr ++ .

    Bij nielsmons.
     
  4. MeiNoNa

    MeiNoNa Actief lid

    30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Oké..dat zijn inderdaad de prijzen waar ik zo'n beetje van uit ga. Alleen willen wij 2 kunststof dakkapellen van ongeveer 4.5/5.0 meter. Er zitten nu 2 dakkapellen van 4.0 en 2.2 meter. Ze zijn alleen in hele slechte staat en we willen graag meer ruimte creëren. Het gat in het dak zit er dus al en zal alleen groter gemaakt moeten worden. Misschien dat dat nog weer iets scheelt in de kosten. We moeten alles maar eens uitzoeken wat betreft offerte aanvraag en eventueel bouwvergunning. :)
     
  5. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    in elk geval meerdere offertes laten maken.
    Met specificaties erop voor alles wat je wel/niet wilt.

    wij hebben 4 jaar terug 1 hele lange dakkapel van ruim 7 meter laten plaatsen. Daarbij zat in:
    afvoeren oude dakkapel (ongeveer 2,5 meter breed)
    afvoer alle afval en oude dakkapel
    werkuren
    spanten afzagen (kostte veel kan ik me herinneren)
    2 muren/wanden verplaatsen
    Muren sausklaar opleveren
    kunststof kozijnen met hr ++ glas en veel ramen (3 vaste en 4 kantel/kiep in totaal
    bakken waarin later rolluiken zouden kunnen (en inmiddels ook zitten)
    aanleg electra; waren nauwelijks stopcontacten en nu in overvloed.

    Wij waren 15.000 euro kwijt, erg veel geld.
     
  6. geriannes

    geriannes Actief lid

    8 jun 2009
    128
    0
    16
    in de horeca
    dedemsvaart overijssel
    zie www.klokdakkapellen.nl
    wij hebben hem er ook weg ze zijn goedkoper opdat de kapel in delen geplaatst word en niet in 1 geheel waar je een takelwagen voor nodig hebt scheelt heel wat kost voor prijzen zie website
    hebben de kapel nu al ruim 5 jaar geen probleem gehad
     
  7. Patty82

    Patty82 Bekend lid

    8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    ik lees even mee. Wij willen er ook een plaatsen en zijn ons ook nog aan het oriënteren.
     
  8. mart

    mart Fanatiek lid

    2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst ook even geïnformeerd toen ze toch voor een raampje kwamen kijken. Zij vertelden mij dat een goed uitgangspunt 1250 euro per strekkende meter is. Als ik dat als indicatie aan zou houden had ik een goed beeld waar een offerte op uit zou komen eea wel afhankelijk van specifieke wensen.
    Wij laten het pas over een jaar of 3 doen denk ik.
     

Deel Deze Pagina