kosten voor adoptie van begin tot einde

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Adoptie mama, 14 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo Hier een overzicht van de adoptie kosten van begin tot einde

    De adoptie kosten
    Dat adoptie veel geld kost dat is algemeen bekend. Maar waar betaal je dat dan aan is een veelgestelde vraag. Daarom houden we hieronder een globaal overzicht bij van alle kosten die WIJ moesten maken om te kunnen adopteren. (benzine-kosten, e.d. laat ik even buiten beschouwing)
    De kosten van adoptie zijn natuurlijk afhankelijk van veel factoren, zoals de keuze van de vergunninghouder, het land waar je naar toe gaat, de verblijfsduur in dat land enz.. In China hebben we zoveel kosten moeten maken dat we niet meer precies weten hoeveel dit was, bovendien hebben we veel van deze bedragen in Yuan's moeten betalen, en klopt de omrekenkoers niet helemaal. Het zijn dus richtbedragen die dus wel redelijk kloppen!.
    Een veelgestelde vraag is: "Hoeveel dollars moet je meenemen naar China?". Wij hebben $ 8000 meegenomen, en 1000 euro (allemaal contant).
    De dollars waren bijna op, en de euro's hebben we niet gebruikt.
    Tip: neem geen travellercheques mee, want dit levert erg veel rompslomp op in China. Het meeste hebben we contant betaald, alleen de hotelrekening bij
    vertrek (dus eten, internet, mini-bar enz.) hebben we gedeeltelijk met de creditcard betaald, maar dit zijn echt geen hoge bedragen.

    Via-cursus € 385 Inmiddels is dit bedrag verhoogd naar ongeveer 900 euro, we hebben dus nog geluk gehad.

    Medische keuring in opdracht van de Raad voor de kinderbescherming € 99, 20

    Donateur zijn van de vergunninghouder € 30 Per jaar, dit is verplicht. In ons geval is de vergunninghouder K&T.

    Eerste rekening van K&T € 960 €60 inschrijfgeld, €900 vertaalkosten en bureaukosten.

    2 keer Verklaring omtrent gedrag € 59
    Uittreksel uit huwelijksakte € 10

    2 keer uittreksel geboorteakte € 20

    Foto’s in en rondom het huis € 6,70

    Medische verklaring huisarts € 70,00 Verklaring huisarts, bloedprikken, HIV-test, urine-test.

    Pasfoto’s € 12,00 (2 x € 6,00)

    Foto’s van in en rond het huis € 6,70

    Kopieerkosten € 7,50 Alle documenten moeten 4 keer gekopieerd worden.

    Legalisatie bij de notaris Gratis Lief he…
    Legalisatie bij de rechtbank € 15,00 Stempeltje en handtekening

    Parkeerkosten den haag € 8,50

    Legalisatie bij min. Van Justitie € 4,00 Stempeltje, handtekening, stickertje

    Legalisatie bij min. Van buit. zaken € 10,00 Stempeltje, handtekening

    Legalisatie bij chinese consulaat € 253,00 Spoedtarief, anders 220 euro. ONGELOFELIJK! Tarief: 2 euro per chinees tekentje?

    Aangetekend versturen documenten naar K&T € 6,50

    Tweede rekening van K&T € 1.691,00 adoptiekosten voor kindje in China: 2260, kosten MVV (=machtiging voorlopig verblijf) aanvraag: 331 euro , af: reeds betaald: 900 euro (zie 1e rekening K&T), blijft over: 1691 euro

    pasfoto's voor het visum en de reis € 12,50
    2 x visum voor China € 136,00 1 visum kost 35 euro. Daar komt nog 33 euro per visum bij ivm dezelfde dag afhalen (spoedtarief). De reiskosten naar Den Haag hebben we niet meegerekend.

    rekening vlucht Amsterdam-Beijing € 2971,50 We vliegen pearle-class. De rekening is incl. verzekeringen en het ticket voor 1 kindje (225 euro)

    vaccinaties(hep. A, DTP, buiktyphus) € 184,00 Misschien krijgen we een groot gedeelte nog vergoed door de verzekering.

    parkeerkosten Schiphol € 85,00 van te voren gereserveerd. Smart Parking Kan je ook kosten besparen als je je laat brengen

    kosten betaald 1e dag in Beijing € 2400,00 ticket Beijing-Nanning v.v., hotels, transport in China, gids, dagtocht, legalisatie enz.

    procedurekosten in Guangxi € 400,00 registratie civil bureau, paspoort, notaris, foto's, advertentiekosten enz.

    donatie aan kindertehuis € 2400,00 dus $ 3000
    diverse kosten in Nanning € 500,00 eten, uitstapjes, souvenirtjes enz. enz.

    kosten ambassade Beijing € 100,00

    diverse kosten Beijing € 700,00 eten, drinken, uitstapjes, veel souvenirtjes van de zijdenmarkt enz.

    vreemdelingendienst (in Nederland) € 188,00 aanvraag vreemdelingenpasje na thuiskomst in Nederland.

    adoptie naar Nederlands recht € 700,00 advocaatkosten (650 euro, Koomen en Fraken) + nog enkele uittreksels.


    Totaal : € 14.329,10



    Dit zijn de kosten die we gemaakt hebben, bij Stichting Kind en toekomst.


    Ik hoop dat jullie hier een beetje meer van op de hoogte bent.
    Wij hadden gerekend op een 15.000 / 18.000 euro.
    Het kan wel zijn dat in de loop de jaren ook alles een duurder word.
    En uit welke provincie je kindje komt. Deze berekening is van 1 kindje uit China, Provinci Nanning, Guangxi

    Mochten er nog vragen zijn laat het gerust even weten
    Groetjes Monique
     
  2. jolie

    jolie Fanatiek lid

    26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Ongeloofelijk, je moet echt veel betalen als je een baby of kind wil redden uit slechte omstandigheden. Ik heb echt veel respect voor mensen die zoveel tijd en geld erin stoppen om dat te doen.
     
  3. Niet meer actief

    He super zo'n overzicht. dank je wel.
     
  4. Niet meer actief

    wow kijk dat is nou handig voor mensen die willen adopteren, ik denk zoiezo dat alle info welkom is want ik denk dat het vaak nog erg vaag is en een soort van taboe denk ik (een beetje) niemand heeft het er echt over omdat er toch een heel iets vaak aan vooraf is gegaan.

    Snap niet dat het zoveel geld moet kosten om een kindje een thuis te geven, eigenlijk oneerlijk voor het kind (minder kans) en de adoptieouders (minder kans op een kind, terwijl iemand die gewoon kids kan krijgen er niets voor hoeft te betalen) de wereld kan soms een beetje krom zijn.... :(
     
  5. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Bedankt dat je dit even met ons wil delen. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat het zo'n rompslomp is allemaal. Ik wist wel dat de kosten hoog waren, maar wist eigenlijk niet hoe dat kwam. Helemaal duidelijk, jullie overzicht!
     
  6. Laten we 1 ding stellen, het geld weegt niet op tegen het geluk wat we nu ervaren met die 2 meiden. :D

    Groetjes ervaren adoptie Mama
     
  7. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Veel he? mij buuf vertelde dat al eens...haar eerste kindje heet overigens ook Yun...:)
     
  8. Weet je ook de andere namen :D
    Adoptie mama Monique
     
  9. elle

    elle Actief lid

    Echt fijn dat je dit overzicht hebt geplaatst.
    Handig voor mensen die denken over adoptie.
    Bedankt hiervoor.

    elle
     
  10. elle

    elle Actief lid

    Ps. ik hoor wel eens dat het wel zes jaar kan duren al met al. Klopt dit?
     
  11. Hallo Elle

    reken tussen de 4 a 6 jaar.
    ligt er ook aan hoeveel aanvragen binnen komen voor BKA en VIA cursus, dan de drukte bij de Raad Van Kinderbescherming.
    En als belangrijkste de wachttijd tussen Documenten Naar China (DNC) en Datum Van Voorstel (DVV) Die in intussen 16 maanden en kan op lopen naar 18 maanden, kan ook richting 24 maanden worden.

    Groetjes adoptie mama Monique
     

Deel Deze Pagina