Kosten zolderverdieping verbouwing

Discussie in 'De lounge' gestart door ER14, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    #1 ER14, 17 jan 2016
    Laatst bewerkt: 17 jan 2016
    Hallo,

    Wij hebben een zolder die momenteel wordt gebruikt als studeerkamer en washok. We willen van de zolder een volwaardige slaapkamer maken. We hebben al een dakkapel aan 1 kant en 2 velux dakramen aan de andere kant.
    Er loopt een rookkanaal wat we zover mogelijk willen verwijderen zodat onze boxspring tegen die kant aan kan staan. Op dit moment is er al elektra aangelegd maar de platen tegen het plafond en de schuine kanten zijn niet echt mooi afgewerkt.
    Heeft iemand een idee van de kosten van het verwijderen van het rookkanaal en het netjes aftimmeren/stucen van de wanden etc.

    En is er misschien iemand die een programma weet waarmee je een zolderindeling kan maken zodat je het echt ziet? Of misschien is er wel iemand die zeeën van tijd heeft en het leuk vindt om me daarmee te helpen? :D

    Alvast bedankt!
     
  2. A1988

    A1988 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik moest even denken aan het topic over de schutting toen ik je topictitel las ;)

    Wij hebben een paar zomers geleden onze zolderverdieping laten verbouwen.
    Dakkapel plaatsen was ongeveer 5000,-,
    zolder ombouwen in 2 slaapkamers ook 5000,-.
    Afsmeren/egaliseren van de muren 600,-.
    Nog eens laten stucen zou nog een 600,- zijn.
    We moesten leidingen naar de verwarming laten verleggen 1200,-.

    Een kamer hebben we in gebruik en daar ligt een nieuwe laminaatvloer in, hebben we alles netjes geverfd etc, nog eens 300,-?
    De andere kamer komt deze zomer hopelijk aan de beurt, we willen een brede vensterbank in onze dakkapel laten zetten met opbergruimte er onder en de rest mooi af laten timmeren. Dan ook verven/nieuwe vloer er in etc. We schatten het op nog 2000,- :)

    Misschien heb je hier iets aan :)
     
  3. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Als in dat ik die bizarre buurvrouw ben die een deur richting Leni haar zolder wil?! 😂😂 Nee hoor, ben ik niet!

    Super bedankt! Dat geeft een goede indicatie van de kosten excl. dakkapel!
     
  4. butterblue

    butterblue Bekend lid

    7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Hahaha dat zou een goeie zijn! Had je alleen moeten vragen hoeveel het kost om een deur te maken tussen jou en de buren in :D
    Ik lees mee! Wij gaan ook aan de gang met de zolder en ben benieuwd wat er nog voor ideeën en kosten bij komen!
     
  5. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Leuk Butterblue! Wat zijn jullie plannen ongeveer?
     
  6. butterblue

    butterblue Bekend lid

    7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Wij gaan in mei aan de slag. Morgenavond komt architect, ben erg benieuwd! Wij doen het samen met de buren (zonder deur ertussen :D) er komt een mega dakkapel over de gehele breedte van het dak aan de achterkant. We willen de vaste zoldertrap gaan omleggen van midden naar zijkant zodat er meer ruimte gecreëerd wordt. Daarom dus wss ook leidingen omleggen, verwarming op de zolder, dak wordt opgehoogd en nieuwe kamer voor mijn oudste. Al wil ik daar zoveel mogelijk zelf doen (zelf meubeltjes opknappen enz).
     
  7. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wow wat spannend! Dat is ook nog al een verbouwing! Mocht je iets van de tekeningen willen delen of showen, graag ;)
    Hoe zijn jullie aan deze architect gekomen?
    Wij hebben een dakkapel aan de achterkant en hebben overwogen om een dakkapel aan de voorkant te plaatsen, maar uiteindelijk willen we verhuizen over een jaar of twee. Dat halen we er nooit meer uit.
    Ik ga ook eens naar een binnenhuis architect kijken.
     
  8. butterblue

    butterblue Bekend lid

    7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Haha is het ook! De architect komt via de buurman. Hij (buurman) is uitvoerende in de bouw en kent een hoop mensen in dat wereldje (net zoals degenen die het werk gaan uitvoeren, mijn buurman is hun leidinggevende dus lijkt me dat ze goed hun best doen voor de baas haha). Het is nogal wat ja! De trap omleggen gebeurt na de dakkapel, we willen eerst het resultaat bekijken van hoe het gaat uitzien met die ruimte. Het is nogal wat allemaal. Het hele dak komt open te liggen door de dakkapel en het opmetselen van de zijkanten van het dak. Blij dat het dan in een 'warmere' periode van het jaar wordt. De buren wilden al in februari aan de slag maar dat vonden wij wat een wat mindere tijd om zonder dak te zitten :D oh ja, als het dak eraf ligt worden ook meteen alle pannen nagekeken, evt vervangen en daarna nieuwe coating erop. Pfff kijk er een beetje tegenop maar ze hebben ons gegarandeerd dat het met 2 weken echt klaar was (afwerking en al) dus ben benieuwd! Zal zeker even een update doen als we tekeningen enzo hebben gezien!
     
  9. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Wat kun je zelf doen en wat laat je doen? Dat kan enorm schelen.

    Wij zijn onze zolder ook aan het doen. Van vlizo bergzolder naar volwaardige ruimte voor een buro en de was te drogen etc. We hebben een vaste trap laten plaatsen en een extra (veel groter) dakraam er in laten zetten. Mijn partner is nu bezig met isoleren en aftimmeren. Als dat klaar is wit sauzen en vloerbedekking en dat is het. We laten het bijv niet afstucken omdat het geen slaapkamer of iets dergelijks word. Wel kan er iemand blijven logeren, waar we nu geen ruimte voor hebben.

    De vaste trap was iets van 600 euro. Precies op maat, verder onbehandeld. Hij kon geverfd worden, dan werd het 500 euro meer. Dat doen we dus zelf wel :) Het meeste gaat momenteel in het materiaal zitten. Houten balken, gipsplaten en isolatiemateriaal. Ik schat ca. 700 euro. We konden het ook laten doen voor 2500 euro incl. materiaal. Oké, er gaat veel tijd in zitten, maar de besparing hebben we er graag voor over. Het dakraam was 300 euro en het plaatsen nog geen 50 euro (buurman die in de bouw werkt). Het is misschien niet helemaal wat jij gaat doen, maar wilde zo aangeven dat je veel kunt besparen op verschillende manieren. Succes met je verbouwing! Hier zal het nog wel even duren.
     

Deel Deze Pagina