KOT, onbetaald verlof, gastouder en peuteropvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door littlemunchkin, 28 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hey,

    We zijn even verward en google maakt het er niet beter op.

    Ik werk deeltijd, mijn man voltijd. Ik heb nu 4 weken onbetaald verlof, maar onze peuter gaat gewoon naar de gastouder. Krijgen we over deze maand onbetaald verlof dan wel of geen kinderopvangtoeslag??

    En dan nog een leuke; binnenkort willen we starten met de peuteropvang voor onze peuter. Dit kan echter alleen op de dagen dat ze niet naar de gastouder gaat. Betaal je dan wel of niet de volle pond(oftewel, kun je dit wel of niet opgeven voor de kinderopvangtoeslag)?

    Wie kan ons helpen? Want wij snappen het ff niet.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    de eerste vraag heb ik geen idee helaas.
    Wat betreft 2 vormen van opvang: het maakt in principe niet uit op hoeveel plaatsen of welke dagen je opvang afneemt voor de KOT. Alleen zit je aan een bepaald aantal maximum uren waarover je KOT krijgt. Die worden gebaseerd op de minst werkende ouder. Dat kun je volgens mij zo nakijken. Zolang je daar niet boven komt qua aantal uren dan maakt het niet uit bij wie je die afneemt of over hoeveel dagen. Over de uren die je erboven zit krijg je dus geen KOT en betaal je de gehele uurprijs zelf.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  4. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Ik heb ook meerdere keren onbetaald verlof gehad, terwijl ik dan de opvang voor andere kinderen gewoon door liet lopen. Uiteindelijk gaat het erom dat het totaal aantal uren in een jaar dat je aan kinderopvang hebt opgenomen niet meer is dan 140% van het totaal aantal uren dat je in een jaar werkte
    Maar omdat helemaal zeker te weten zou ik gewoon de belastingdienst bellen
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  5. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Dank jullie wel. Ik heb dus wel recht op de kot deze 4 weken maar de psz zal er waarschijnlijk buiten vallen. We gaan nog even puzzelen, want anders wordt toch wel een hele dure grap.. :$ meer dan 350 euro pm is best wel veel.
     
  6. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Blijkbaar heb ik gister iets geks ingevult. Bedrag komt op minder neer en de helft kunnen we opgeven voor de kot want dat hebben we over. Nog ff rekenen dus wat we dan daadwerkelijk gaan betalen.
     

Deel Deze Pagina