Koude voeten tijdens vruchtbare periode

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissMommyToBe30, 18 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMommyToBe30

    MissMommyToBe30 Actief lid

    30 dec 2019
    189
    83
    28
    Vrouw
    Hallo dames,

    in mijn vruchtbare week, heb ik altijd last van koude voeten. Wanneer ik aan het douchen ben warmen ze uiteraard op, maar vervolgens is het weer koud.. nu kan ik om het uur gaan douchen.. hoort dit zo tijdens de vruchtbare periode? En hebben jullie tips om dit te verhelpen? Want zo met koude voetjes word ik niet blij...

    Hoor het wel!

    fijn weekend! ❤️
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Geen idee 'of dit zo hoort'. Is mij nog nooit opgevallen dat ik dit sec rond de vruchtbare periodes heb.
    Maar als ik het goed begrijp, heb je het dus ook in de (hoog)zomer?

    Ik neem aan dat je al dikke sokken en sloffen draagt? En ook hoge sokken die dus ook de enkels omvatten?
    Je hebt nog van die speciale warmhoudhoezen te koop voor je voeten. Misschien is dat nog wat?
     
    MissMommyToBe30 vindt dit leuk.
  3. MissMommyToBe30

    MissMommyToBe30 Actief lid

    30 dec 2019
    189
    83
    28
    Vrouw
    Nou het valt mij de laatste maanden erg op! En inderdaad ik draag echt dikke sokken en laag op laag, maar m’n lichaam is prima, maar m’n voeten ijskoud, terwijl ze ook nog eens zo bedekt zijn!
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Klinkt mij meer als 'een winters dingetje' dan als een bijzonderheid omdat het elke keer toevallig rond je vruchtbare periode is.
     
  5. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Sokken aan? ;) En sloffen
     
  6. MissMommyToBe30

    MissMommyToBe30 Actief lid

    30 dec 2019
    189
    83
    28
    Vrouw
    Logisch nadenken denk ik ;)
     
  7. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier ook altijd koude voeten! Ik hè inmiddels een flink aantal van die zachte flurry sokken aangeschaft bij de Action. Die zijn warmer dan mijn sloffen! Nu heerlijk warme voeten.
     
    MissMommyToBe30 vindt dit leuk.
  8. DeniseH

    DeniseH Actief lid

    30 nov 2019
    174
    190
    43
    Vrouw
    Ik heb daar ook vaak last van, zelfs in de zomer.
    In november / december begonnen met warme voetbadjes elke avond en slapen met warme sokken aan. Hielp enorm en toevallig die ronde zwanger :)
     
    MissMommyToBe30 vindt dit leuk.
  9. Mama to B

    Mama to B Fanatiek lid

    22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Ik heb altijd hele erge koude handen en voeten. Ik smeer er soms warme voeten crème van hansaplast op. Lekker dikke sokken spreekt voor zich, maar vind die crème wel lekker voor als ik naar bed ga, omdat ik niet kan slapen met sokken.
     
    MissMommyToBe30 vindt dit leuk.
  10. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Niet iedereen gelooft erin, maar de chinese geneeskunde gelooft erg in het houden van een "warme baarmoeder" voor de vruchtbaarheid. En warme handen en voornamelijk voeten horen daar ook bij.
    De koude heeft te maken met je bloeddoorstroming die niet optimaal is, en dat is ook iets belangrijks om zwanger te worden/blijven.
    Ik ben met acupunctuur begonnen deze zomer als ondersteuning tijdens mijn MMM en het was na 2 weken al effectief :)
    Ook je voeding en drinken moet je warm houden. Geen water uit de koelkast, veel thee en soep enz..
     
  11. MissMommyToBe30

    MissMommyToBe30 Actief lid

    30 dec 2019
    189
    83
    28
    Vrouw
    Ben je ook in die ronde zwanger geraakt?
     
  12. MissMommyToBe30

    MissMommyToBe30 Actief lid

    30 dec 2019
    189
    83
    28
    Vrouw
    Ben je ook in die ronde zwanger geraakt?
     
  13. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ja klopt, maar dat kwam voornamelijk omdat de acupunctuur mijn baarmoederslijmvlies eindelijk op de juiste dikte had gekregen.
    Ik denk dat het een combinatie was van alle kleine dingen die hielpen.
    Warm eten en drinken, acupunctuur, utrogestan, goede timing iui,...
     
  14. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    681
    113
    Zuid-Holland
    Ik heb ook vaak koude voeten, maar ik kan niet zeggen dat dat alleen rond de vruchtbare periode is. Ik heb in huis gewone sokken aan, daarover thermosokken en daarover pantoffels en nog zijn ze niet echt warm te noemen :D

    Heel soms doe ik zelfs in bed nog even sokken aan om ze warm te krijgen want met koude voeten val ik echt niet in slaap :rolleyes: ik zou er eens op moeten letten of dat in de vruchtbare periode is
     
  15. MissMommyToBe30

    MissMommyToBe30 Actief lid

    30 dec 2019
    189
    83
    28
    Vrouw
    Ik heb een voetenbadje met magnesiumvlokken geprobeerd, wellicht gaat het helpen! Misschien ook een tip voor jou! Ik slaap wel lekkerder, of dit met de magnesiumvlokmen te maken heeft weet ik niet, maar het is het proberen waard!
     
    Jorietje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina