Kraam visite of kraam feest

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door saartje27, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

    We zitten een beetje te dubben wat we willen doen als de kleine is geboren.
    Kraam visite of een kraam feest?

    Heb de plus en min punten al op een rijtje gezet maar kom er nog steeds niet uit....

    Iemand ervaring?

    Gr. Vanessa
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb aan kraamvisite gedaan, maar bij een eventuele volgende denk ik toch aan een kraamfeest.

    Lynn was 8 weken en ik had nog steeds kraamvisite. Toen was ik er wel behoorlijk zat van :oops:

    Met een kraamfeest heb je het in 1x erg druk, maar dan heb je het wel gehad.
    Wel een beetje in de gaten houden dat mensen ook niet nog eens apart willen komen, anders heb je het dubbelop.
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bij een eventuele volgende zou ik de visite echt in de kraamtijd willen ontvangen en dat ook op het kaartje zetten, ik heb nu nog visite, ben het superzat!
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben op het kaartje gezet: 'bezoek graag in de kraamtijd'. En het heeft gewerkt. We waren met een week of 6 van alle visite af (wat klinkt dat rot he...).
     
  5. 17042007

    17042007 Lid

    2 jan 2007
    41
    0
    0
    Wij hebben bij de geboorte van Lisa gewoon kraamvisite gedaan omdat we een kraamfeest wat onpersoonlijker vonden.

    Nou daar zijn we wel van teruggekomen. Je zit continue met visite en naarmate de weken vorderen komen toch de mensen waar je het minst mee hebt. Daarnaast hebben wij gemerkt dat heel veel mensen niet het fatsoen hebben om op tijd te komen en op tijd te gaan. Wij zaten dan om acht uur klaar, vervolgens kwamen sommigen om kwart voor negen pas. Om tien uur gingen mijn oogleden al weer zakken maar die mensen maken nog geen aanstalten om naar huis te gaan. En wij hebben gemerkt dat het toch erg moeilijk is om er wat van te zeggen.

    Dus bij een volgende houden wij een kraamfeest.
    (zo: ik merk dat ik net een hoop frustratie van me heb afgeschreven haha.) :(

    Succes met je keuze.

    Groeten Sandra
     
  6. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

    Bedankt voor jullie reactie's.
    Maar vrees dat we er nog steeds niet helemaal uit zijn.

    We hebben dus ook geen zin om 3 weken lang elke dag bezoek te ontvangen, of dat mensen langs komen wanneer het hun uit komt.
    Een feest is inderdaad misschien wel onpersoonlijker maar dan ben je er wel meteen vanaf, tenzij je er mensen bij hebt die toch gewoon komen wanneer het hun uit komt....

    Nog maar eens goed na gaan denken.

    Gr. Vanessa
     
  7. Hester

    Hester Niet meer actief

    Bij een volgend kindje gaan we zeker geen kraamvisite meer doen! Wat een gedoe. Een kraamfeest lijkt me wel relaxed.
     
  8. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    kraamvisite. vind het fijn als iedereen op z'n eigen tijd langs komt en de drukte wat verdeeld is. heb het kraamfeest van mijn vriendin gezien en pfff.... ik snapte wel waarom ze gewacht had tot Sem 6 weken was, want jeetje wat een enorm feest, dat doe je niet direct na je bevalling. ik vind het juist zo leuk om m'n net geboren frummeltje direct aan mijn dierbaren te laten zien. maar misschien is de beleving ook anders als je gek bent op visite ;) er komen hier dagelijks mensen over de vloer en dat vind ik lekker. dus ik ben niet zo snel 'zat' van de visite :D
     
  9. Niet meer actief

    Volgens mij ben je er al uit!
    Dat wordt een kraamfeest.

    Want binnen 3 weken ben jij echt niet van je visite af. En je kan niet van mensen verwachten dat ze komen als het hun niet uitkomt...

    Wij hebben 10 weken dagelijks bezoek gehad. Nogsteeds druppelt er wat binnen. Druk, druk, druk...

    Maar bij een kraamfeest ben ik persoonlijk erg bang dat ze dubbel komen...

    De interesse is goed bedoeld en je komt er nou eenmaal niet onder uit. Maar als ik jou zo hoor, is een kraamfeest de beste optie...
     
  10. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Er wordt gezegd dat een feest vooral leuk is voor een tweede of derde, niet je eerste... maar dat heb ik uit Wij Jonge Ouders geloof ik, of een van die andere blaadjes. Ik ga zelf voor visite in elk geval!
     
  11. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Wij gaan voor visite.
    Heb bij een kraamfeest altijd een beetje t idee dat men echt geen zin heeft in visite maar eigenlijk de cadeaus niet willen mislopen!
    Plannen van de visite doe je zelf en als t echt teveel wordt kan je toch wat dagen vrijhouden voor jezelf en mannetje / kindje!?

    Succes, maar colgens mij weet je t al een beetje.
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij hebben ook heel bewust voor visite gekozen. En misschien is ons sociale leven wat armzaliger maar zo druk hebben we het niet gehad hoor. (Schoon)ouders wel snel en wat vaker. En voor de rest belde iedereen vooraf. En als ik geen zin had, kon ik gewoon even niet. Geen probleem geweest hier.
    Maar goed, bij ons zijn dan ook niet zoveel mensen geweest dat we 10 weken lang dagelijks visite hadden kunnen hebben. En gelukkig heeft iedereen hier wel fatsoen gehad. Komen op de afgesproken tijd en gingen niet later weg dan wij wilden.
     
  13. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kraamvisite. Daar hebben wij voor gekozen en zijn er onwijs blij mee. Met een kraamfeest ben je niet gevrijwaard van kraamvisite. De meest gehoorde opmerking op een kraamfeest is: "We nemen binnenkort contact dan kunnen we eens afspreken." (Ervaring van vrienden die een kraamfeest hebben gegeven) Kraamvisite is minder druk, het duurt inderdaad wel langer maar je kunt iedereen ook de tijd en aandacht geven. En je kindje ook beter showen. En als je op je kaartje zet dat ze moeten bellen kun je het precies zo inplannen als jullie dat willen. En ben jij of je kindje even niet lekker kun je onbeschaamd afbellen. Je zou maar net een hele slechte dag hebben op je kraamfeest.
    Maarja met een kraamfeest ben je er inderdaad vlug van af.
     
  14. D1981

    D1981 Lid

    1 jul 2007
    26
    0
    0
    Ik wil juist zo vaak en zo lang mogelijk visite denk ik! Nu ik alleen zwanger ben en dus ook alleen voor mijn kindje zal gaan zorgen heb ik juist zo graag mensen om me heen. Denk dat het tegen die tijd nog steeds zo is!
     
  15. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Wij hebben voor visite gekozen. Ondanks dat er op het kaartje toch duidelijk stond 'graag tijdens kraamtijd', stelt iedereen het uit voor 'als je het weer wat rustiger hebt'. Tja, ik had dus liever dat ze gekomen waren toen ik nog een kraamhulp had om te helpen. En natuurlijk ben ik in vakantietijd bevallen, dus niet iedereen kon.
    Maar inderdaad, ondertussen ben ik nog ziek geworden en dan is het wel zo handig dat je mensen gewoon af kunt bellen, lijkt me lullig als je op je kraamfeest alles af kunt blazen, omdat jij of je kindje niet lekker is. Dat kun je van te voren nooit zeggen. Als je ook echt werkelijk dan in een klap van de visite af bent, zou ik het overwegen, maar er zullen er een hoop zijn die volgens mij alsnog op visite komen.
     
  16. Niet meer actief

    Hier ben ik het echt NIET mee eens. Het interesseert mij werkelijk helemaal NIETS of mensen al dan niet een cadeautje meenemen. Ik heb geen behoefte aan kraamvisite, maar voel mij wel verplicht om iets te organiseren om al de belangstellenden en nieuwsgierigen niet voor het hoofd te stoten. Hoe moet het dan volgens jou als ik geen kraamvisite wil hebben? Daarmee ontzeg/verbied ik mensen dus dat ze ons kleintje kunnen ontmoeten?!
    Denk niet dat me dat in dank zou worden afgenomen.....
    Nee hoor, hier wordt het een kraamfeestje en de mensen beslissen zelf of ze een cadeautje meenemen of niet, ik zit er in ieder geval niet op te wachten.
     
  17. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Haha, volgens mij hoef je inderdaag voor de cadeaus geen kraamfeest te organiseren. Kosten voor de 'catering' zijn toch meestal hoger dan wat je zelf zou hebben gekocht voor je baby. Plus dat lang niet alle cadeaus zijn wat je graag zou willen hebben!
     
  18. Wij doen nu een kraamfeest! Wat een ellende die visite...wij kregen na 6 maanden nog eens visite!

    We hebben een selectie gemaakt tussen mensen die je echt dierbaar zijn (naaste familie en goede vrienden) en kennissen en familie die je normaal maar eens per jaar ziet. Mijn ervaring is ook dat mensen wachten tot de grote drukte voorbij is (dat denkt iedereen, dus de visite komt langzaam op gang!) en dan blijft plakken.

    Dus we hebben nu bijna 3 weken lang om de dag eens visite gehad, heel relaxed (ik heb nog een peuter rondlopen!). En over een week of 4 komt de grote bups, zijn we dáár in één keer vanaf. En al komen ze met niks...maakt niet uit! Het gaat me erom dat ik niet wekenlang ieder weekend volgepland zit!

    Eerlijk is eerlijk....kadootjes krijgen is natuurlijk wel altijd heel leuk!
     
  19. Ladymama

    Ladymama Lid

    4 dec 2006
    88
    0
    0
    Wij hebben gekozen voor Kraamfeest. Het was supergezellig. Iedereen (familie) kon ook eens bijpraten. Een soort van reunie...Super geslaagd.

    Wel ontzettend druk maar goed te doen. En wij hebben heerlijk 4 weken op eigen tempo van de kleine genoten. Met kraamvisite ben je toch elke dag bezig.

    Ladymama
     
  20. Niet meer actief

    MamavanAmiek en Ladymama, hoe hebben jullie het verder aangepakt? Houden jullie het feest thuis of elders? En aan hoeveel kosten moet ik dan ongeveer denken per persoon? Uitnodigingen e.d., hoe hebben jullie dat aangepakt?
    Ik zou het fijn vinden wat tips te krijgen van mensen die al ervaring hebben met het organiseren van een kraamfeest. Helaas wordt er niet echt gereageerd op mijn topic hierover... :(
     

Deel Deze Pagina