Hoe gaan jullie dit regelen, eerste dag niemand of alleen naaste familie en van hoe laat tot hoelaat? Ben hier nu erg mee bezig....... Dikke kus Cindy
De volgende dag mag de naaste fam komen. Schoonfam komt maar eventjes want die wonen in de buurt. Mijn fam (ouders en zussen) woont op 300 km afstand, die komen dan heen en weer op 1 dag. Zal wel zo zijn dat ze er smiddags zijn en onderweg zelf wat eten regelen. Kaboutertje gaat niet van hand tot hand. En als ik in mijn bed wil liggen dan doe ik dat. En dan gaan we het gedoseerd doen. En wanneer ik totaal niet in de stemming ben wordt het bezoek geannuleerd. Wij gaan voor.
nou we gaan hier eerst maar eens kijken hoe het allemaal gaat lopen. Kindje ligt nog stuit dus misschien loopt het allemaal wel anders. maar de bedoeling is: 1e 2 dagen alleen (s)ouders, beste vrienden. voor daarna hebben we een agenda die we gaan bijhouden/inplannen. Mijn mannetje gaat zolang de kraamhulp er is werken dus overdag hoeft er wat mij betreft geen fam enzo te komen want ik neem aan dat die papa er ook bij willen hebben verder kruizen we avonden weg zodat we lekker met z'n 3tjes zijn en niet iedere avond visite hebben. nadat de kraamzorg weg is neemt m'n mannetje 3 weken vrij en kunnen we ook overdag inplannen. De tijden weet ik echt nog niet wil eerst aanzien hoe het kindje reageerd etc. Stel dat we op bijv het geb kaartje zetten wij rusten van 12 tot 15 dat zou betekenen dat de kleine om 15 uur wakker moet zijn, misschien valt het dan pas in slaap... wil sowieso geen mensen onaangekondigd aan de deur hebben staan, ze bellen maar eerst en doen ze het toch zeggen we gewoon dat het nu niet uitkomt en ze beter kunnen bellen. hoop dat je er iets aan hebt. Liefs
eerste dagen niemand Ik wil even tijd hebben om mijn zoontje van dan net (of nog net geen) 2 jaar te laten wennen aan de nieuwe situatie.... en dat kan alleen in rust... Hij is het belangrijkste... want wil niet dat hij zich verstoten gaat voelen... Dan opa's oma's en dan de rest....
Dank jullie hier heb ik zeker iets aan, wilde zelf de eerst dag ook allleen voor ons reserveren maar dacht dat dit stom was, maar denk toch dat ik dit ga doen. Het is ons eerst kindje wil eerst met ons drietjes genieten! Weet alleen niet of mijn familie er zo blij mee is, moeilijk he.....
ik bel gewoon niemand als de baby er is... en degenen die het wél weten heb ik al opdracht gegeven niet door te geven aan anderen dat ik bevallen ben de eerste 2 dagen.
de eerste dag wil ik niemand zien of horen als alleen mijn vader en moeder en de kraamhulp dan.. en de dagen die volgen wil ik ook niet meteen iedereen op me lip hebben maar gewoon elke dag n paar mensen niet iedereen in een keer.. hou sowieso al niet echt van bezoek sinds ik zwanger ben dus weet zelf ook nog niet echt hoe ik alles ga regelen.
Hoop dat ik s`nachts beval haha Nee we bellen wel maar zeggen gewoon tot morgen of zo.... tegen de ouders dan.
de (s)ouders hoeven hier ook niet direct te komen hoor. als alles goed verloopt en het word geen medische indicatie mag je meestal toch al na 2 tot 6 uur naar huis, ze wachten maar tot ik weer thuis ben hebben we ook al gezegd hoor dus ze weten ervan, of ze het leuk vinden is een tweede maarja jammer dan! mijn beste vriendin is bij de bevalling aanwezig en mijn mannetjes beste vriend bellen we als de kleine er is en hij mag dan gelijk komen maar dat zijn echt de enige 2 die in het ziekenhuis mogen komen
Het rotte is dat degene die het het eerste weet... ik niet gelijk erbij wil hebben.... Mijn schoonmoeder moet op mijn zoontje passen (mijn familie woont 117 km ver weg) als ik ga bevallen... en ik wil haar dus echt de eerste dagen niet zien... Ben alleen zo bang dat als mijn vriend mijn zoontje komt ophalen, zij ook al met haar jas en schoenen aanstaat om mee te gaan... heb t al tegen mijn vriend gezegd, maar weet niet of hij zijn moeder durft te weigeren....(ze kan heel zielig doen) Ik wil zelf mijn zoontje zijn broertje of zusje laten zien en niet dat zij dat gaat doen.....! Verder ben ik bang dat heel de familie op 10 januari komt (onaangekondigd) .. de verjaardag van mijn zoontje... (ben nu 3 januari uitgerekend, volgens echo 6)
ramona> jeetje dat is inderdaad een klote situatie. Je kan het ook zo doen> zij komt je kleine thuisbrengen als jullie 3 thuis zijn en kan dan ff de baby zien en als ze weggaat hoeft ze de eerste dagen niet te komen... je kan toch zeggen dat je even niemand erbij wil hebben maar dat je het fijn vond dat zij de baby al gezien heeft? ik denk echt niet dat mijn mannetje ermee in zou stemmen als ik zou zeggen dat ik zijn ouders pas DAGEN later bij de kleine wil. Kan en wil ik echt niet doen, laat ze maar de eerste dag (of dag erna ligt eraan wanneer de bevalling is) komen en daarna even niet
Onze kleine krijgt maar 1 opa en oma de ouders van mijn vriend zijn alle 2 overleden.. En hij heeft ook geen broers en zussen .. Als de kleine is geboren dan bellen we mijn ouders en broers en zus als ik weer in de kleren zit En dan mogen ze gelijk komen.. De 1e en 2e dag vind ik echt voor naaste familie en daarna mag van mij iedereen komen .. Gezellig
Nou ik wil dus niet dat ze de baby gelijk ziet... want ik weet dat als zij tegelijk aankomt met mijn zoontje... dat zij hem gaat inlichten over zijn nieuwe broertje of zusje.. en dat vind ik een taak voor de ouders... en ik wil haar er niet bij hebben op het moment van deze ontmoeting tussen broer en broer/zus. Mijn vriend moet maar gewoon even mijn zoon bij haar oppikken en haar laten staan....
Milan is 's nachts geboren, en mijn vriend heeft toen gelijk iedereen een smsje gestuurd. En zijn en mijn ouders zijn toen meteen opgebeld. Die dag zijn mijn broertjes, zusjes en ouders, en de ouders en opa's en oma's van mijn vriend gekomen. Iedereen wist toen al wel dat de kleine was geboren, maar de eerste dag vonden we toch wel voor de naaste familie. Vanaf de tweede dag kon iedereen komen wanneer hij/zij wilde als ze maar even van tevoren belden. Tijden hebben we niet echt afgesproken, gewoon als ze belden gekeken of het ons uitkwam. En sowieso zo min mogelijk 's avonds (het was zomervakantie, dus de meeste mensen hoefden niet te werken).
pff wat een naar mens! dat zou mijn s-moeder echt nooit in haar hoofd halen gelukkig. Hebben jullie al e.e.a. met haar afgesproken? ik zal het gewoon uitleggen. "moeders" we willen graag dat als we thuis zijn dat we eerst de kleine bij de baby krijgen voor "kennismaking" en pas een dag later ofzo de rest van de familie. Ik vind dat ze dat maar moet accepteren! succes ermee meis!
Na mijn eerste bevalling in het ziekenhuis zat s'middags bij thuiskomst de hele kamer vol met naaste familie. Ik kon gelijk ons kleine meisje aan iedereen laten zien en vond dat schitterend. Bij de 2de (thuis) waren mijn moeder,schoonmoeder en schoonzusje bij de bevalling aanwezig. Nu bij de derde (duurt nog even) zal het wel weer helemaal anders gaan want wij zijn verhuisd naar een anderen stad. Dus lekker doen waar jij je prettig bijvoeld en als ze daar geen begrip voor hebben is dat hun probleem. Het is jullie kindje en jullie kraamtijd dus familie/vrienden horen met jullie wensen rekening te houden. Suc6
pff ik zit nu al tegen het kraambezoek aan! Daar heb ik helemaal geen zin in, we krijgen niet zo vaak visite maar nu zijn er zo veel mensen die hebben gezegd langs te willen komen! En van het werk! Blehhh geen zin!
ik ben nu al bang ik heb ook al besloten dat in de kaartjes later verstuur dan normaal is ik wil geen gezeur in de keet en ik vind het ook niet nodig dat die kleine constant word opgetild en van arm tot arm gaat. hoe gaat jullie dat doen dat die kleine gewoon de rust krijg zonder hij/zij wordaf gepakt want dat gebeurt hier echt.anders leg ik het gewoon te slapen
ik had de eerste dag alleen naaste familie op bezoek. verder heb ik nu nog steeds veel bezoek, dat zal vast nog wel ff blijven denk ik
De eerste week alleen ouders en zwagers en schoonzusjes. Misschien nog mijn omaatje. Dan de 2e week mag iedereen komen, maar ik ga dit keer wel meerdere visites tegelijk plannen. Vind het zo'n drukke periode waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb. Dus ooms en tantes die normaal ook nooit komen, komen nu maar lekker met z'n tweeën tegelijk!