Kraamcadeau vrienden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door stiertje88, 8 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hoi,
    Wij krijgen van vrienden een behoorlijk bedrag wat we mogen besteden aan een kraamcadeau. Nu hebben we eigenlijk geen (materiële) wensen meer, en datgene wat we te wensen hebben krijgen we al van andere mensen in onze omgeving.
    Nu zitten we te denken om te vragen of we het geld mogen gebruiken om een weekend of midweek weg te gaan met z'n vieren. Maar ja, dan vraag je dus niet echt een cadeau, al is het wel iets wat we toch al zeker wilden doen en als het op deze manier kan....

    Wat zouden jullie ervan denken als de kersverse ouders met dit verzoek zouden komen? Done of not done?
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Hmmm lastig. Eigenlijk zou ik dat als vriend niet zo leuk vinden. Ik zou het geld liever besteed zien aan een luxeproduct.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Vragen staat vrij :)
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Maar is het dan echt zo veel dat je er inderdaad een weekend/midweek van weg kunt? Dan zou ik het als vriend helemaal prima vinden in het kader van collect memories not things.

    Als het maar een bijdrage is aan dan zou ik het niet leuk vinden. Want dan kun je niet zeggen dat eerste weekend weg hebben we van vriend X gehad. Nee vriend X heeft 100 euro bijgedragen oid. Dat is toch anders....

    Compromis zou voor mij zijn op zoek naar een goedkoper cadeau wat wel echt tastbaar is en vragen of je het restant bij het weekend mag leggen.
     
  5. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Misschien even goed om te vermelden dat het gaat om een gezamenlijk bedrag van ongeveer 15 bevriende stellen (vriendenclub). Het is dus genoeg om een weekend weg van te betalen.
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wat leuk! Kan me voorstellen dat het moeilijk is om voor zo’n groot bedrag iets te bedenken. Dan zou ik het helemaal niet vreemd vinden. Zoals ik al zei; collect memories not things ;).

    Misschien wel nog steeds leuk om ook iets tastbaars. Bv. een herinneringenkist met een opdruk van het geboortekaartje. Zoiets: https://www.bywoodz.nl/product/houten-kist-draaideksel-geboortekaartje/
     
  7. Kaaskoekje

    Kaaskoekje Actief lid

    26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Lastig... Als ik zelf één van die vrienden zou zijn, zou ik het leuk vinden om iets tastbaars te geven. En te zien dat er iets blijvends is. Een mooie memoriekist, of een cadeau waar de baby later wat aan heeft (fiets/groot speelgoed).

    Ik zou het niet leuk vinden als mij dan werd gevraagd of ze het geld dan mogen hebben voor een vakantie. Voelt dan toch anders.
    (Maar dat ben ik... Volg vooral jouw gevoel en inderdaad; vragen staat vrij!)
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Persoonlijk zou ik dat geld bewaren voor uk, om er later iets van te kopen als je op het moment niets weet.
    Ik zou het zelf niet zo leuk vinden als het geld wordt besteed aan een vakantie (of ik zou moeten weten dat het anders financieel niet zou gaan).
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  9. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Net als wat hierboven genoemd wordt zou ik het denk ik bewaren voor de kleine. Er komen nog zo veel momenten dat er iets gekocht moet worden. Zo kreeg ik ooit een enveloppe met 1000 euro (in briefjes van 50) van mijn oma toen ze ongeneeslijk ziek bleek te zijn, ze vertelde me dat ze dat had opgespaard voor mij voor als ik zou gaan trouwen later, als een mooie bijdrage aan de jurk of feest. Mijn man en ik waren toen nog erg jong en waren nog niet van plan op korte termijn te gaan trouwen: Dus toen stelde oma zelf voor: besteed het maar fijn aan andere dingen hoor. Dus toen heb ik er telkens iets van gekocht: wanneer ik nieuwe kleding nodig had, schoenen, meubel van de Ikea, dingen voor in ons tuintje voor onze nieuwe woning, want gingen net het huis uit en samen wonen, enz. Oma vond het heel leuk dat we er zo veel aan hadden. Ik snap ook dat het best wel aantrekkelijk is om er een weekend van weg te gaan, aangezien je nu niet direct een grote aankoop nodig hebt. Maar ik weet eigenlijk niet of ik dat aan mijn vrienden zou (durven) vragen. Dus eigenlijk heb je aan mijn reactie niets haha :) succes!
     
  10. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Als het gaat om een bedrag van een paar honderd euro zou ik vragen of ze het goed vinden dat je er de groep 1-autostoel van koopt. Wij hebben bijv de Besafe Izi Kid X2 en die kostte iets meer dan 500 euro. Stoel komt supergoed uit de test en je kan er lang mee achterwaarts vervoeren dus wij vonden en vinden het het geld zeker waard. Als vriend zou ik het mooi vinden om jullie zoiets cadeau te doen met z'n allen.
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Houden voor de kinderen.
     
  12. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Iedereen bedankt voor de reacties.
    We hebben besloten toch iets anders te vragen.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik ben misschien de enige zoals ik het lees, maar het zou mij werkelijk waar niets kunnen schelen. Als jullie dat nou leuk vinden? Be my guest. Als jullie daar blij van worden dan is dat dikke prima. Ik zie mijn vrienden graag blij.
     
  14. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je bent niet de enige... ;)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Maar heb je dat nou besloten nav alle reacties hier of samen met man overeengekomen? Zelf weten hoor maar ik vroeg het me af.
     
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Fijn: voelde me al een gekkie. Inderdaad; wat maakt het uit? Moet je dan maar iets gaan verzinnen wat je eigenlijk liever niet wil?
    Ik zie hier dat mensen met ideeën komen hierboven die zíj leuk vinden of wat zíj zouden vragen. Dan denk ik; als TS iets had gewéten dan had ze het zelf wel gevraagd aan die vrienden toch?
    Als je echt vrienden bent, maakt het toch geen reet uit waar de ander blij van wordt? Of is het; ik betaal dus ik bepaal??
    Want daar hou ik dus niet van hè. Straks wordt er iets gekocht dat ze niet leuk vinden en dan krijg je daar weer gezeur over. Het is ook nooit goed dan....
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Dat is te zien hoe je dit bekijkt e.
    Wij zien centjes bij de geboorte als geld voor de kinderen zelf. Beetje zoals verjaardagsgeld maar dan voor hun geboorte. Daar komen wij als ouders niet aan.
    Maar ik zou ook niets beginnen verzinnen of kopen dat niet nodig is ook.
     
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Tja dat is ook maar hoe je het bekijkt. En wat voor boodschap de vrienden van TS geven mbt de ‘centjes’
    Volgens mij gaat het om een behoorlijk bedrag; niet om een paar stuivers.
    En als je van dat geld mét de kinderen weggaat besteed je het toch ook aan hen?
     
  19. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde dat bij ons het gekregen geld het geld van de kinderen blijft en voor hen gehouden word.
    Dus in dit geval voor het geboren kind.
    Niet voor alle kinderen van het hele gezin ;)
    Was mss niet erg duidelijk geschreven.

    Maar maakt niet uit eigenlijk.
    Ik zou er niet mee op reis gaan.
    Wat niet wil zeggen dat ik het als vriend een ramp zou vinden dat anderen dit wel doen natuurlijk.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina