Kraamfeest organiseren, wie heeft ervaring / tips / ideeen???

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door vlinderke, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderke

    vlinderke Bekend lid

    16 dec 2009
    763
    0
    0
    Hoi Iedereen,

    In september verwachten wij onze 4e spruit. Omdat wij enorm opzien tegen de kraam visites waar geen eind aan lijkt te komen, willen we dit keer een kraamfeest organiseren. Zo hebben we meer tijd voor ons eigen gezinnetje, directe familie en heel goede vrienden.

    Nu is er zooo veel te vinden op internet en ik vroeg mij af of er iemand is met goede tips en ideeen. De do`s en don`t zijn errug welkom!

    THANXX :D
     
  2. Me312

    Me312 Actief lid

    2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Nog nooit 1 gegeven of van iemand gehad maar...

    ik denk wat wél handig is dat je het niét thuis doet (of wel maar met bediening) want je wilt toch graag even je verhaal vertellen en anders ben jij of je man de hele tijd druk in de weer terwijl je net bevallen bent.,

    Geef aan wat voor cadeau je wilt, als je dat niet leuk vind op het echte geboorte kaartje doe er dan een klein blaadje bij.
    Wil je niet alles in maatje 62 of niet alleen maar geld / cadeau bonnen? Maak een lijstje op het internet waar iedereen op kan kijken en kan aanvinken wat ze gaan kopen.

    Maak de dag niet heel lang! De hele dag is leuk maar daarna ben je kapot én je kindje óók!

    Hou het simpel! Geen leuke spelletje ed. Gewoon een hapje (beschuit muisje enz) drankje & het bevallingsverhaal verteld door pap of mams of natuurlijk samen ;)

    Veel plezier alvast!
     
  3. Kimba

    Kimba Actief lid

    11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Inderdaad niet te lang, gewoon de middag ofzo.
    Ik zou mensen helemaal niet bedienen hoor, eerste drankje geef je ze en daarna kunnen ze het zelf pakken.
    Hier gaan we het in de tuin doen. Tuin leuk aankleden, lekker dingen op een lange tafel zetten, een speciale tafel voor de kinderen. Ik heb een vriendin gevraagd of ze het wil regelen, dat is een beetje haar hobby. Ze kleed het leuk aan, doet de boodschappen enz. En regelt het op de dag zelf. Zo hebben mijn man en ik de tijd voor de kleine en de gasten. (ze krijgt er natuurlijk wel wat voor).
    Haar eigen kraamfeest was ook erg leuk.
    Bedenk van te voren of je alcohol wilt schenken enz. En zet duidelijk op de uitnodiging/geboortekaartje de tijden. Zodat je niet om 22u nog met gasten zit.
     
  4. sjak

    sjak Niet meer actief

    Wij geven ook een kraamfeestje in de tuin, vier weken na de bevalling. Wij doen dit van een tot vier met koffie gebak en natuurlijk ook een borreltje. Wij hebben beide nogal een grote familie en een grote vriendenkring en ik zit ook niet te wachten op al die mensen over de vloer de eerste weken (naasten natuurlijk wel).
    Ik ben zelf niet dol op vevallingsverhalen en aangezien ik en ks krijg hoef ik dit ook niet te vertellen.
    Zelf vind ik op kraamvisite gaan stom... (sorry)
    Ook hier eerste drankje schenken wij in daarna zelfbediening, zo gaat het bij ons op alle feestjes zo dus iedereen is dat wel gewend.
     
  5. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    Wij hebben bij de 2e een kraamfeest gehouden en gaan dat nu weer doen.
    Vorige keer hadden we een zaaltje onder een café van een vriend gehuurd. Door de dochter van die vriend werd er voor de drank gezorgd en we hadden theekoekjes met een soort muisjes maar dan kleiner (hadden we bij de sligro gevonden) belegd (theekoekje, boter, muisjes) zodat het goedkoper bleef en we het veel makkelijker konden opdienen. Die stonden op strategische plaatsen opgesteld zodat men ze gewoon kon pakken.
    Als "giveaway" hadden we sambalbakjes bij de sligro gehaald en daar 2 M&M's in gestopt met de naam van de baby (mymms.nl - uw gepersonaliseerde M&M's® | My M&M's®). Dit hadden we in een servetje gedaan met een lintje en een bedank-kaartje.

    Verder hebben we gewoon gezellig met iedereen een beetje kunnen kletsen. We hadden ook niks van een "programma" ofzo en na afloop van de borrel zijn er nog de nodige gasten boven in het café blijven hangen.

    Het duurde 2 uurtjes en dat vond ik lang genoeg (de baby was net 6 weken oud). Verder hadden we wel op een tafel een stapel kleurplaten (zelf afgedrukt bij manlief op het werk) met wat stiften en kleurpotloden (bij de wibra of zeeman gekocht volgens mij).


    Dit keer wonen we ergens anders dus zijn we nu druk op zoek naar een zaaltje waar we het feestje kunnen houden dus het zal waarschijnlijk iets anders gaan dan de vorige keer maar daar hebben we nu nog geen beeld van.
     

Deel Deze Pagina