kraamhulp en huisdieren??

Discussion in 'Zwangerschap' started by xme2youx, Jun 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Vind ik eigenlijk ook niet meer dan normaal, dat dat door de bewoners zelf wordt gedaan :)

2. Seth

Seth Niet meer actief

heb hier op het aanmeldings forumulier... GROTE hond genoteerd...:D

3. Seth

Seth Niet meer actief

off topic,
    maar zou ik niet doen als ik jou was..... anders krijg je misschien problemen met relatie dieren en baby.....
    ze moeten ook gelijk kunnen wennen aan de nieuwe situatie en de kleine....
    geeft al stress genoeg....

4. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

Aug 16, 2007
    1,610
    89
    48
    Female
    Mama
    Amersfoort
    Hier ook 2 honden (Labrador en kruising Jack Russel) en 3 poezen. Ik kan mij voorstellen dat de kraamhulp daar niks mee doet, maar goed ik heb dan ook mijn moeder en mijn oma om de hoek.

Deze week moet ik een keuze maken voor kraamhulp, maar er zijn zoveel keuzes in kraambureau's hier haha

Liefs,

Sam

5. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Dan kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat je het niet gemeld hebt ;) :D

6. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ik vind het niet zo ''normaal'' dat de kraamhulp je hond niet uitlaat.. ook al is het maar 5 min even snel plassen en poepen.
    Mijn vriend zal die week van de kraamzorg gewoon werken, en de hond moet 's middags toch uitgelaten worden.. De kraamzorg komt toch ook boodschappen doen die je nodig hebt, en stofzuigen om jou dingen uit handen te nemen.. en dan zou ik wel zelf de hond uit moeten laten.. beetje vreemd..
    Iedereen die hier de hond uit zou kunnen laten van familie of vrienden werken ook gewoon overdag, dus ik kan ook niet aan iemand anders vragen of ze 's middags de hond uit willen komen laten..

Gelukkig zei mijn kraamhulp bij het intake gesprek dat er geen probleem is om de hond uit te laten :) :)

7. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Ja dan vind ik het ook een ander verhaal, maar hier is manlief gewoon thuis de eerste week dus die kan het dan zelf doen :)
    Als er niemand is die het kan doen verder, dan doen ze het ook wel.

8. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Es09 ik denk dat het in jou geval ook niet zo'n probleem is als ze de hond in de middag even snel naar buiten laat.

Ik denk dat het er instaat als bescherming van de kvz zodat ze niet verplicht word om de hond uit te laten ze komt immers voor jou en je kindje ,als er dan iemand anders aanwezig is kan die mooi met de hond lopen.

Vooral met meerdere honden hou goed hun gedrag tegen over mekaar in de gaten als de baby er net is hier was wel wat jaloezie.;)

9. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    1,449
    0
    0
    @Es09: hier doet de kraamzorg ook geen boodschappen hoor. Ze zijn heel erg van de mantelzorg met alles.....

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Wij hadden in Deventer ook zo weinig service van het kraambureau. Ze mocht niks en deed dat dus ook echt niet.

Nu zitten we in Friesland en bij een top bureau. Ze koken, laten de hond uit, doen boodschappen en op verzoek halen ze ook je andere kinderen van en naar school.

Dus ik denk dat het per bureau verschilt. Gelukkig kun je de keuze zelf maken.

Ik zou dus gaan voor een bureau met goede service en niet een bureau die zich er makkelijk vanaf maakt. Kraamzorg kost al genoeg.

11. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Ow hier werd zelfs met de intake gezegd dat er boodschappen gedaan worden voor die dag.. :)

12. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    1,449
    0
    0
    Zal dan wel per bureau verschillend zijn ;)

Share This Page