Kraamkado 3e kind

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Margje81, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margje81

    Margje81 Lid

    1 aug 2013
    68
    0
    0
    NULL
    Willen jullie eens meedenken?

    Vriendin is zwanger van de derde en ondanks dat het nog wel even duurt voordat ze moet bevallen, toch beetje aan het denken over kraamkado.

    Zelf weet ze nl niks te verzinnen. Ze heeft al een zoon en een dochter dus alles al wel zo'n beetje in huis.

    Wat zouden jullie geven? Of wat zouden jullie zelf leuk vinden om te krijgen? Prijs maakt even niet uit.

    Thanx alvast!
     
  2. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    - Een mooie omslagdoek of deken van Koeka of een ander mooi merk.
    - mooi setje kleding (ondanks dat er van broer of zus mss genoeg is vindt ze het mss wel leuk om een mooi nieuw setje te krijgen)
    - een Dooky (zou ik zelf mocht er ooit een derde komen graag willen hebben.

    Zelf heb ik voor mijn schoonzusje (ze kreeg haar derde dochter) een luieretagere gemaakt. Zo'n kartonnen etagère van de hema en tussen de kagen opgerolde luiers en kleine cadeautjes (rompertje, tandendoosje, sokjes, vingerpopboekje, leuk shirtje). Dit samen met een Koeka-deken gegeven. Vond ze heel erg leuk. Vaak zie je dat bij een eerste cadeau's als een luiertaart, zo'n 10-dgn kraamdoos (met cadeautjes) en dergelijke gegeven wordt, maar dat er bij een volgende minder moeite wordt gedaan.
     
  3. InLove

    InLove Fanatiek lid

    11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ik vind spulletjes met de naam van t kind altijd leuk. Een leuke spaarpot met de naam ofzo.
    Hier hebben ze nl beiden een eigen spaarpotje, dus nr 3 krijgt dat ook.
     
  4. MI87

    MI87 VIP lid

    21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Iets wat persoonlijk voor het derde kind is? Met de naam er op ofzo? ( kun je dan wel pas na bevalling als je de naam weet kopen) maar derde kind krijgt toch al vaak veel van de eerste twee. Dus iets speciaals alleen voor hem of haar is dan wel leuk. Je kunt van die boekjes bestellen met een verhaal waarin het kind zelf de hoofdrol speelt bijvoorbeeld. Dit zag ik bij een vriendin.
     
  5. pimpelmees

    16 mrt 2014
    37
    0
    6
    zuid holland
    ik vind een eerste bestekje altijd wel leuk om te geven. bij de meeste juweliers te verkrijgen en naam wordt dan bij de meeste gratis gegraveerd. krijg er altijd superleuke reacties op
     
  6. Mnon

    Mnon Niet meer actief

    Verwen haar gaande weg met dingetjes. Iemand die zwanger is van een tweede, derde, vierde kind wordt vaak een beetje "vergeten"
    Een cadeaubon van de favoriete winkel, lekker mee uit lunchen nemen, naar de bioscoop en dan als kraamcadeau een doosje: mijn eerste tandje, boek mam vertel eens, dat soort dingen hoe meer kinderen hoe minder foto's en informatie er vaak bijgehouden wordt.
     
  7. Esje13

    Esje13 Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook voor iets van een juwelier gaan. Bestek met naam, spaarpot met naam, rammelaar, tandendoosje.
     
  8. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Luxere verzorgingsspulletjes zoals Weleda.
    Balneum voor in t badje.
    Leren slofjes
    Opgroeiboek of ander leuk fotoboek (ik heb als wens voor onze 3e weer een stoffen van cottonbaby)
    Koeka omslagdoek (heb ik hier een nieuwe gekocht)
    Leuke muziekhanger
    Stoffen naamslinger (pas na geboorte te bestellen)
    Rompertje van petit bateau
    Zilveren rammelaar (eventueel na geboorte naam laten graveren)
    Puckylino fietsje

    Luiertaart zou ik ook leuk vinden om te krijgen ;)

    Suc6!
     
  9. manuela82

    manuela82 Actief lid

    26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    -Dooky
    -Knisperboekjes bv. bij Hema
    -Gipsafdruk voetjes en handjes 3D prenatal
    -Speenkoord
    -boxkleed
    -luca autospiegel
    -speeltje Sophie de giraf
    -spiegel box (iets groter formaat)
    -luiertas of los verschoningsmatje en etui voor in gewone handtas
    -doosje eerste haarlok/ eerste tandje
    -milestone babycards Milestone Baby Cards NL - Kraamcadeaus - Cadeaus - BijzonderMOOI* - Dutch design
    -badspeeltjes
    -http://www.debabykraam.nl/brica-super-scoop-badspeeltjes-opscheppen-en-oprui.html
    -zilveren armbandje met naam bij meisje
    -Klok met naam, geboortedatum en tijd
    -bestek
     
  10. LA85

    LA85 Fanatiek lid

    25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Iets van de Duplo alvast misschien? Is altijd wel leuk denk ik.. er zijn zoveel verschillende pakketjes :)
    Of een voorleesboekje?
     
  11. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Een cadeaubon!!
     
  12. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    of iets van favoriet merk.
    Dit is voor de zwangere vaak makkelijker te benoemen
     
  13. Sinaasappel

    Sinaasappel Bekend lid

    24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf zwanger van ons derde kindje en wij hebben al een zoon en een dochter. En idd we hebben 'alles' al. Mij zou je dan ook het allerblijst maken met een cadeaubon. Bijv. van bol.com, kixx-online.nl, hema, kinderkledingwinkel in de buurt etc etc.
    Succes!
     
  14. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ondanks dat we na 2 jongens nu een meid krijgen kan je mij ook het gelukkigst maken met een cadeaubon oid. Iets persoonlijks voor de baby is inderdaad ook wel leuk maar van sommige dingen die ik hier al bij zie staan ( knisperboekje, dooky, boxkleed)... Tja heel lief hoor maar ik zou er niet veel mee kunnen eerlijk gezegd. Maar dat is misschien ook wel persoonlijk.
    Ik zou gewoon even wachten tot ze misschien zelf nog wat weet. Ik dacht in het begin ook dat ik niks meer "nodig" had maar van de week bedacht ik dat een nieuwe luiertas wel leuk zou zijn :p
     
  15. Lara1985

    Lara1985 Bekend lid

    24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Een cadeaubon voor een newborn reportage? Deze krijgen wij van mijn ouders bij de tweede.
     
  16. lovelyengeltje

    lovelyengeltje Fanatiek lid

    8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Van m'n ouders hebben we beide keren voor dochter en zoon bestek met naam en geb. datum erin gegraveerd gekregen. Maar pas na paar maand. En meteen na geboorte beide keren mand met kadootjes (8 dagen mand ofzo) geen idee wat we deze keer krijgen. Ik koop zelf af en toe wat leuks voor de kleine. Want ze krijgt straks dezelfde kleertjes als haar grote zus van 5 aan. Kleertjes heb ik allemaal bewaard.
     
  17. Itsmemarrie

    Itsmemarrie Bekend lid

    15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een stoeltje oid beschilderd met geboortekaartje
     
  18. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.009
    288
    83
    gaat kindje straks naar KDV? dan een rugtas met naam is bijv leuk en handig!
     
  19. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb bij mijn eerste kindje veel cadeaus gekregen, maar slechts een kwart waar ik blij mee was. De rest uiteindelijk weggegeven of uiteindelijk weggegooid... zonde. Nu bij mijn tweede kindje wil ik graag cadeaubonnen of geld... of mensen moeten echt specifiek aan mij vragen wat ik wil hebben
     
  20. ducie

    ducie Bekend lid

    15 feb 2008
    662
    0
    0
    ik zou een mooie plant kopen en daar geld aan hangen
    kunnen ze zelf kopen wat ze nog nodig hebben
    ik denk dat ze vanalles nog heeft
    gr anja
     

Deel Deze Pagina