Kraampakket aanvragen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vintage35, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Hallo meiden

    Mijn laatste bevallingen waren 9 en 7 jaar geleden in het ziekenhuis. Nu mag ik juni weer gaan bevallen, weer in het ziekenhuis, de baby wordt geobserveerd ivm mijnmedicijngebruik. Maar mijn verwachting is snel weer naar huis.

    Nu zal ik het kraampakket aanvragen bij de ziektekostenverzekering. Maar ik vroeg me af, ga ik al die spullen gebruiken uit zo’n pakket gezien ik niet thuis beval?
    of kun je ook losse verbanden/matjes kopen ergens ipv een kraampakket? Of wordt het wel gewoon aangeraden om het pakket te kopen?

    Ik krijg het pakket niet vergoed maar dat is geen punt. Ik vind het zonde de helft over te houden.
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Het gene wat je overhoud zijn veel organisaties blij mee! Gaat dan na binnen of buitenland moeders die hem niet vergoed krijgen ect.
    Dus zeker bestellen en wat over is doneren! Kan vaak ook via verloskundige
     
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik heb wat losse dingen bij Natalis gekocht ipv een kraampakket. Vorige keer veel over gehouden, vond ik zonde.
     
  4. Vintage35

    Vintage35 Bekend lid

    7 mei 2015
    907
    885
    93
    Ik heb gekeken op de website van natalis. In het standaard kraampakket zitten geen netbroekjes. Ik vond die de vorige keer wel erg handig kan ik me herinneren.

    waar kopen jullie het kraampakket?
     
  5. MarisB89

    MarisB89 Actief lid

    27 jul 2016
    338
    117
    43
    Het is volgens mij ook voor als je plotseling toch thuis moet bevallen.
     
  6. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik heb o.a. de netbroekjes gekocht idd :)
     
  7. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Ik koop wat dingen los, ivm met fluxus de vorige keer moet ik ook naar het ziekenhuis en als het echt thuis wordt, dan heb ik het meest noodzakelijke wel. Kun je even nazoeken op van die lijstjes, van vk of kraamhulp.
     
  8. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Netbroekjes kan je gewoon online kopen van natalis of Tena.

    Ik heb zelf heel lang in het ziekenhuis gelegen en kreeg ze daar. Voor thuis heb ik ze toen bij een online drogist besteld.
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik zou m gewoon aanschaffen. Wat als je bevalling onverwacht toch thuis is en je spullen tekort komt?
     
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ik zou hem ook bestellen, net wat hierboven wordt gezegd!

    Ik heb die van natalis volgens mij zitten er een paar broekjes bij!
     
  11. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik zag laatst toevallig bij Etos wat losse spulletjes van natalis liggen, zoals kraamverband en celstofmatjes.
    Als je zeker weet dat je in het ziekenhuis gaat bevallen dan zou ik geen heel kraampakket kopen. Maar ik zou dat alleen doen bij medische indicatie waarbij je no matter what naar het ziekenhuis moet. Want je ziet ook nog wel eens dat vrouwen per ongeluk al op 8cm zitten en dan toch maar thuis blijven. Dat risico zou ik niet willen lopen.
     
  12. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik weet nu nog niet waar ik mag bevallen (is afhankelijk van mijn medicatie). Maar ik heb hem gewoon bij de zorgverzekeraar besteld, het is immers gratis (bij mijn verzekeraar wel). Wat ik niet nodig heb kan ik altijd nog doneren.
     
  13. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Hier ook gratis , aangevraagd via menzis,krijg hem morgen thuisbezorgd
     
  14. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ik vond het ook zonde veel over te houden, heb niets bijbesteld, maar had nog wat dingen van m'n eerste bevalling. Ik heb drie nachten in het ziekenhuis doorgebracht, behalve maandverbanden heb ik niets uit de doos gebruikt. En ook in je kraamweek, is indien nodig, alles zo bijgehaald.
     
  15. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Bij de eerste heb ik de benodigde dingen los gehaald bij de apotheek en mijn stiefmoeder had ook nog het één en ander over, dus dat hadden we ook liggen.


    Bij de 2e kreeg ik m wel vergoed. Ik ben met beide kinderen in het ziekenhuis bevallen en het enige dat we gebruik hebben waren de matjes die je op bed legt ivm bloedverlies en ik heb het kraamverband gebruikt de eerste dagen.

    Ohja en de gaasjes voor het naveltje van de baby.
     
    twee vindt dit leuk.
  16. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik zou het kraampakket gewoon bestellen, voor hetzelfde geldt blijk je het wel nodig te hebben. Je weet maar nooit. Wat je uiteindelijk zelf niet gebruikt kun je evt doneren zodat het goed terecht komt.
     
    twee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina