Kraamverzorgende zonder kinderen een min punt?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Maulin, 25 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maulin

    Maulin Lid

    21 mei 2015
    7
    6
    3
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

    Ik ben een Verzorgende IG in de ouderenzorg en ik wil me graag omscholen naar Kraamverzorgende. Ik heb zelf geen kinderen en geen kinderwens. Ik vraag me af wat jullie als ouders hiervan vinden? Het houdt mij namelijk een beetje tegen om de stap te nemen. Ik hoor het heel graag
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik had een jonge meid als kraamverzorgende (+/- 20 jaar)
    En ze was geweldig! Absoluut geen minpunt vind ik.
     
  3. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik heb op geen enkel moment me afgevraagd of mijn kraamverzorgster kinderen had... Waarom zou dat iets zijn wat je tegenhoudt?
    Ik bedoel ik neem aan dat je kinderen leuk vind anders wil je je niet om laten scholen. Maar een eis dat je als kraamverzorgster kinderen moet hebben is onzin...
     
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Zelf zou ik het geen probleem vinden hoor.
    Als jouw hart in de kraamzorg ligt zou ik er voor gaan.
     
  5. Maulin

    Maulin Lid

    21 mei 2015
    7
    6
    3
    NULL
    NULL
    Dit klinkt al positief! Het idee dat mensen dan zoiets hebben van: "wat weet jij nou" ofzo..
    Jazeker vind ik kinderen leuk. En de hele periode vlak na de bevallig vind ik heel bijzonder.
     
  6. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nou... Ik wist ook helemaal niets van kinderen toen mijn dochter werd geboren ;) ik was maar wat blij met mijn kraamverzorgster
     
    Hopsatee en Bloem2310 vinden dit leuk.
  7. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    Mijn laatste kraamverzorgster zat meer dan 30 jaar in het vak en had geen kinderen. Wat een topper was dat!
     
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Ik zou het geen probleem vinden!
     
  9. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Voor mij geen enkel probleem. Het is een beroep. Als jij er goed in bent, wat maakt mij het uit of je zelf kinderen hebt ;). We hebben al veel te weinig kraamverzorgsters! Ga ervoor!
     
  10. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Nee joh maakt mij niets uit
    Onze kraamhulp heeft onze dochter maar 1x gezien.

    Belangrijkste vond ik dat ze lekker praktisch mee dacht, flexibel instelde en goede tips had.
    (onze dochter lag nog op de neo 30 km verderop, dus we hadden nogal wat te regelen en plannen)
     
  11. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Nee, absoluut niet! De kraamverzorgende die we gehad hebben met de tweede was ontzettend goed in haar vak.
    We hebben ook nog een stagiaire gehad bij de derde. Ook een topper met haar 18 jaar.
     
  12. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik heb 2 keer een kraamverzorgende gehad die geen kinderen had. De ene was wel zwanger, de ander was een vrijgezel. Beide erg goed bevallen en de laatste hoop ik deze keer weer te krijgen ;)
     
  13. Maulin

    Maulin Lid

    21 mei 2015
    7
    6
    3
    NULL
    NULL
    Ik hoef me daar in ieder geval dus niet ongemakkelijk bij te voelen zo te lezen :)

    Deze week kennismaking bij een kraamorganisatie!
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Nee hoor niks mis mee, gaat mij persoonlijk om de ervaring en kennis die je hebt niet hoeveel kinderen je hebt. Ervaring leer je maar op een manier, gewoon beginnen met opbouwen. In de loop van de tijd heb je zo veel clienten gehad dat je voor je gevoel alles wel een keer gezien hebt. Dat had ik ook in de thuiszorg.

    Beetje inlevingsvermogen erbij en je bent net zo ver denk ik. Die hormoonbuien, en nieuwe mama angsten, zullen misschien even wat lastig te plaatsen zijn als je ze zelf nooit ervaren hebt, maar gaandeweg leer je daar vast prima mee omgaan.

    Ik had hier een ervaren rot in t vak en een stagiaire erbij. Stagiaire had ons als eerste gezin en had echt de basis en geen huishoudelijke achtergrond dus die moest werkelijk alles leren.

    Mn man zit in t onderwijs en ik heb ook zat mensen ingewerkt dus gaven we haar ook die ruimte om te leren en fouten te maken (ze mocht de kleine van dr leidinggevende nog niet in bad doen of de tummytub, dus de orde van de fouten was ook niet cruciaal).
     
    Maulin vindt dit leuk.
  15. Maulin

    Maulin Lid

    21 mei 2015
    7
    6
    3
    NULL
    NULL
    Vero0504 bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben al Verzorgende en niet meer zo jong als een schoolverlater. Ben 32. Denk dat dit ook wel scheelt in de omgang en inlevingsvermogen. Ik zal me vooral moeten richten op kennis en ervaring opdoen inderdaad. In de ouderenzorg is dit inderdaad ook zo. Dan weet je ook niet hoe het voelt om 90 jaar te zijn bijv. (Bedenk ik me net)
    Maar heb er veel zin in.. nieuwe uitdaging
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  16. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Kraamverzorgende zonder kinderen hebben veel ervaring vanuit hun werkveld. Wij hebben een oudere vrouw zonder kinderen gehad met bakken ervaring en een jonge meid die nog geen kinderen had maar ook al wel een aantal jaar ervaring, beide heel kundig. En ook super in de omgang naar de andere kinderen. Met beiden waren we erg blij.
     
    Maulin vindt dit leuk.
  17. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier zou het mij niet uitmaken, zolang je weet wat je doet en ook goed kunt om gaan met oudere kinderen binnen het gezin ben ik tevreden.
     
    Maulin vindt dit leuk.
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik heb 4x meiden gehad zonder kinderen. Als je maar lief bent voor mijn kinderen en je werk goed doet boeit het me echt niet of je wel of geen kinderen hebt :)
     
    Maulin vindt dit leuk.
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze kraamverzorgster had (nog) geen kinderen. Ik heb dat nooit een probleem gevonden. Een kraamverzorgster met kinderen zou ik ook geen probleem vinden trouwens. Voor jezelf is het denk ik eerder een voordeel om geen kinderen te hebben. Het lijkt me een lastige baan om met kinderen te combineren.
     
    Maulin vindt dit leuk.
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn.

    Ik zou dat dus prima vinden :)
     
    Maulin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina