Kraamvisite

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door River87, 30 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Toen wij 1.5maand terug onze intake met de kraamhulp hadden gaf zij aan dat als zij er is overdag geen kraamvisite mag komen als ik heel graag wil m'n moeder bijv en op afstand. Nu weet ik niet of ze deze lijnen al heeft aangepast.

    Maar zit meer zelf mee wat gaan we doen.. mijn man zegt joh alles mag weer 8 mensen mag je in huis dus mensen kunnen op visite komen.
    Ik zelf heb zoiets van ja dat kleine babytje heeft 0,0 weerstand en is dit verstandig en had vorige keer geen roze wolk en vondt kraamvisite een enorme uitdaging en stond vaak flink te huilen voordat iemand langs kwam uiteindelijk hadden we een stop ingelast.
    Dus voor mij hoeft de deur ook niet plat gelopen te worden. Dus wat mij betreft ouders en onze broers en schoonzussen is prima in het begin.
    Maar ik ken mij man.. dan is t ja maar m'n opa en oma.. en die ene tante etc.. en zo gaat t door en vanaf wanneer ga je bijv wel vrienden verdere familie collega s o.i.d. toelaten?
     
  2. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Ja kraamvisite joepie!! Hier komen er niet veel langs en alles nog wel apart. Zo hebben wij het de vorige keer ook gedaan. Toen was er geen Corona of rs virus wat rond ging. We doen dus 1x per dag een moment en ook niet elke dag. Ouders, zussen en broers zullen wel snel en misschien tegelijk zijn maar dat is het. Andere familie en vrienden allemaal later en op een moment wat mij uitkomt. Wanneer dat dan is weet ik pas op dat moment. Ligt echt aan hoe de bevalling verloopt en het herstel ervan.
     
    boefff vindt dit leuk.
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Ik vraag me even af of je bent bent voor Corona of dat je gewoon geen trek hebt in kraambezoek gezien het verloop van de vorige keer.
    Als het teveel is dan zeg je gewoon nee. Alleen de naasten en maar 1 ding per dag. En je hoeft geen verklaring ervoor te hebben, als jij dat wil dan wil jij dat.
    Volgens mij zijn de regels inmiddels we aangepast. Even het kraambureau erover bellen zou ik zeggen :)
     
  4. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Nou ik zat niet bepaald op een roze wolk nee vorige keer.. we hadden toen gezegd mocht er ooit een 2de komen doen we een kraamfeest.. nja die vlieger gaat dus nu niet op.

    Maar 1 per dag heb ik nu ook max in m'n hoofd en je hoort weleens bij een 2de komen er minder.. nja prima
    Onze kraam is zzper dus zal haar eens appe.
    Maar mijn man is goed in ja joh kom op doen we gewoon.. dus dat is misschien t lastigste
     
    Malbec vindt dit leuk.
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Misschien is het een idee om straks na de bevalling te kijken wat je met het ‘grote’ gedeelte van het bezoek wil? Dat bv opa’s en oma’s (indien aanwezig) wel mogen maar de rest even wachten?

    Wij laten zelf wel bezoek komen, per huishouden. Dus niet meerderen bij elkaar. Niet zozeer om corona maar om de rust.
    Mensen met klachten willen we niet in huis hebben. Ook niet na een coronatest. Het scheelt denk wel dat eigenlijk bijna al onze naasten zijn gevaccineerd. Volledig, of de eerste prik al hebben gehad. Geeft ons toch een veiliger gevoel ofzo. Hoeft niks te zeggen hoor, maar toch.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Volg heel erg je eigen gevoel en ritme en beheer zelf de visite. Ik bepaalde wie er kwam en dat betekende dat mijn man mensen moest afzeggen omdat het niet goed ging met de kleine. We wilden zelfs onze oudste zoon niet erbij in het ziekenhuis op de dag van de geboorte, zo slecht ging het en hadden we genoeg aan onszelf.

    Ik heb selectie gemaakt van mensen bij wie ik mij in mijn pyjama nog prettig voelde. Daarin schifting gemaakt in voorrang. Al dus voor de bevalling. 2a 3 per week bleek meer dan genoeg te zijn. Geboortekaartjes ook pas na 2 week verstuurd (werkte uitstekend!). Mijn zus was zo welkom, maar haar hele gezin werd mij teveel. Dus ze kwam alleen, is de hele dag geweest en heeft ons geholpen. Dat was zo fijn! Ze is met de oudste druk aan het spelen geweest, had de baby bij zich zodat wij beide even konden slapen etc. Doordat wij het aangaven en eerlijk waren, kijk ik echt terug op een fijne kraamvisite.

    Buren en familie wat verder weg pas echt later gedaan, vanaf 3 a 4 weken en omdat de voeding heel rot verliep bewust gepland tussen 2 voedingen in en zodra tijd was voor volgende voeding, gevraagd of ze weer konden gaan.


    Mijn vriendin staat nu op punt van bevallen en ik heb al zelf gezegd: ik kom snel, dat weet je (bij haar eerste stond ik op dag 3 al naast haar ziekenhuisbed op haar verzoek haha) maar als mijn hele gezin teveel is, zeg het en ik kom alleen. Dus ook dat kan, dat je ook maar 1 op bezoek wil omdat het rustiger is :) ik vond het best intens als er 2 volwassene en 2 jonge kinderen ineens bij kwamen, ik kon dat gewoon niet handelen omdat ik zo verzwakt was
     
  7. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ik zou vooral doen wat prettig voelt voor jou. Wij hebben eigenlijk ook bij alle kinderen de eerste week heel rustig aan gedaan. En een kraamfeest mag gewoon weer hoor Er zit geen grens aan hoeveel mensen je mag uitnodigen dus als je dat prettiger vindt vooral doen!
     
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb bij de tweede helemaal geen visite gehad, heerlijk! Had er totaal geen behoefte aan en heb dit ook gewoon bij mijn naasten aangegeven.
     
  9. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Nou ik denk ook lekker rustig aan doen.. ik ga dit keer ook meer in me bed blijven vorige keer deed ik dat totaal niet. Nam ook m'n rust niet en hadden ook allemaal verschillende kraamhulpen die er maar 3uurtjes waren p.d.
    Nu zzp er, die is er de hele dag dus ga me lekker meer laten vertroetelen

    En idd ik zei ook al de mensen die kinderen hebben misschien savonds laten komen zodat ze zonder kindjes komen.
    Mijn oudste broer had ze vorige keer niet mee en dacht ik nou wat jammer.. maar achteraf gezien prima keuze, want t zij 3pittige hihi
    Nu kan het ook makkelijker omdat we in een huis wonen ik boven blijf en visite naar boven komt en kinderen beneden blijven ofzo of om ste beurt komen kijken zoiets.

    Heb nog 1 anti corona vriendin.. die laat zich niet vaccineren en of testen, gaat naar illegale feestjes ja prima.. maar ben wel bang dat ze hierdoor misschien juist een groot risico is.
    Dus probeer die zolang mogelijk uit te stellen maar vindt dat wel een ding
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.842
    16.877
    113
    Vrouw
    Jij bent degene die bevallen is dus jij geeft aan wat je wil en wat je aankan.. is mijn mening hoor.
    Bij de 1e heb ik ook te veel toegelaten (wist ik veel). Vrienden met aanhang en te lang blijven, kon dat echt niet handelen..
    Bij de 2e op voorhand al besloten dat ik het rustiger wilde.
    Door corona indd geen bezoek gewenst als de kraamzorg er was.. naaste familie (onze ouders) hebben wij in de 1e week laten langskomen. Een vluchtig bezoek van de buurvrouw en verder lekker rustig aan gedaan.
    Dit keer ging het herstel veel sneller, na zo'n 2 weken nog mijn broer en zussen op bezoek gehad en dan ook nog wat vrienden. Met klachten niet langskomen, maar dat vind ik niet meer dan normaal bij een pasgeboren baby. Naaste familie hebben haar wel vastgehouden.

    Volg je gevoel hierin en maak dit ook bespreekbaar bij je man.
     
    River87 vindt dit leuk.
  11. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.424
    934
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik zou met je man goeie afspraken maken wat jullie wel / niet willen en dat er ook aan gehouden wordt. Het werkt wel het beste als je er op kan vertrouwen dat er niet van afgeweken wordt.
    Bij ons waren opa / oma’s in de eerste week welkom en toen heb ik pas na 6 weken voor het eerst kraamvisite toegelaten. Ik was er helemaal niet klaar voor en zat net als jou helemaal niet op die roze wolk en had het zwaar.
    Kreeg wel al eerder app’jes van vrienden of ze langs mochten komen want ze waren in de buurt (woon ver weg) heb ik allemaal afgewezen. Heb toen echt voor mezelf gekozen wat ik normaal heel lastig vindt maar dit gaf me heel veel rust.
    Zou nu sowieso heel erg oppassen vanwege het rs-virus wat heel erg heerst dat kan echt gevaarlijk zijn voor een baby.
     
    River87 vindt dit leuk.
  12. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Bij de eerste had ik een huilbaby en vond ik kraamvisite zo slopend! Zeker in de avond.

    Bij de tweede toen besloten maximaal 1 per dag in de kraamweek en de avonden zo min mogelijk tot geen kraamvisite. Werkt prima.

    Nu doe ik dat weer. Mijn ouders, schoonouders, zus, schoonzus en beste vriendin zijn uiteraard welkom ( mag ook vaker de eerste week want ze blijven nooit lang) ik heb ook nog 2 vriendinnen die wat mij betreft snel mogen komen als ze willen maar de overige buren en vrienden etc..ik hoor het vanzelf.

    Maar eigenlijk verwacht ik er ook niet veel. Ben tenslotte zwanger van de derde en ik vind het net zo prima om na een paar weken weer m’n baby mee te nemen en haar dan te showen. In elk geval niet meer de gekkigheid bii de eerste met allemaal ooms en tantes en neefjes en nichtjes en hele vrienden groepen. Die kwamen bij die tweede al minder (en ook op het kraamfeest) dit keer doe ik dat laatste ook niet.
    Maar hier makkelijk praten want mijn man staat er hetzelfde in dus die houdt ze zelf wel buiten de deur haha.
     
  13. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.456
    3.312
    113
    1 goed bedoelde tip:

    Toen mijn 2e was geboren hebben we gewoon kraambezoek gehad niks te druk, gewoon normaal en niet teveel op 1 dag.
    Mn ma en m'n zus hadden toegang voor wanneer ze wilde komen haha maar dan nog vroegen ze het ff en de rest allemaal op afspraak. Was allemaal overdag.
    Mn schoonouders kwamen savonds wonen ook ver weg en werkte enz dus dat kwam het beste uit. Maar dat zou ik dus nooit meer doen, m'n oudste was van slag(moest al wat wennen aan een nieuw broertje en ritme en de hele dag zo een kraamhulp in huis) en echt ik was mij zelf toch gaar. Wat overdag dus meeviel viel savonds ff tegen.

    Dus dat is de tip die ik je geef!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  14. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Onze dochter is vandaag 6 weken en we hebben over deze 6 weken gespreid maar 5x kraamvisite gehad. Heerlijk. Er staan nog wel wat afspraken in het verschiet, maar gelukkig lopen ze bij ons de deur niet plat.
     
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    Onze jongste is geboren een paar dagen voor de vorige lockdown.
    Mijn ervaring is dat bezoek zichzelf al weinig meld (vast ook omdat het de 3e is en dus niet meer zo speciaal). Daarnaast belden velen later voor een bezoekje.. Ook was de kraamzorg er bij ons niet de hele dag dus opa's, oma, tantes en ooms konden ook na die tijd in de middag komen. S avonds deden we geen bezoek:thumup:
     
    Mapje vindt dit leuk.
  16. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.120
    6.659
    113
    Vrouw
    @River87, ik zie in je handtekening dat je bevallen bent inmiddels, ik hoop dat je een rustige kraamweek achter de rug hebt! En gefeliciteerd natuurlijk!

    Mocht het toch teveel zijn geweest, druk dan hard op de rem. Wij hebben na geboorte van jongste echt heeeeel weinig bezoek gehad en ik vond dat heerlijk.
     
  17. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Ja we hebben heerlijke kraamweek gehad en opa s en oma s en broers en schoonzussen zijn geweest dat is t..
    Nu komt pas de rest op gang nja helemaal prima en ook dat blijf k lekker rustig aan doen.

    Maar ik had nu een betere bevalling dus mijn herstel is ook heel anders dan vorige keer.
    Geen huilbaby dus slapen nu ook meer en kunnen genieten we hadden een zzper als kraamhulp die er een week is geweest ipv 3 verschillende die 5dagen 3uurtjes zijn geweest bij m'n eerste dus al die factoren zorgen ook dat ik het nu compleet anders ervaar en gelukkig maar
     

Deel Deze Pagina