Kraamweek from hell - of niet?!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door CrazyMom, 2 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Naar aanleiding van het 'het leed dat kraambezoek heet' topic (en omdat ik bijna aan mijn derde kraamweek begin), ben ik heel benieuwd naar jullie verhalen. Wat was jullie kraambezoek from hell? :evil: Of welk bezoekje/welke actie kwam compleet onverwachts en was hartverwarmend? :thumup:

    Ik ben benieuwd!

    Ik trap af; bij onze tweede kraamweek hadden we afgesproken dat de eerste 1 a 2 weken alleen onze gezinnen en onze intieme vrienden (meerdere keren) langs mochten komen. Dit omdat we ons bij hen op ons gemak voelen en ze zich vaak ook niet als echte visite gedragen (daarmee bedoel ik dat we ze niet de hele tijd hoeven te bedienen en we ook heel makkelijk kunnen vragen of ze weer kunnen gaan). Na een paar dagen kwam er toch de vraag of een bevriend koppel (wat op 2 uur rijden afstand woont) langs mocht komen want ze waren toevallig in de buurt. Hmm, na even wikken en wegen toch onze regel gebroken en ja gezegd. Dus om de afgesproken tijd was ik klaar, zag er redelijk uit, kind gevoed en rustig. Je raadt t al, kwamen ze 1.5 uur later aankakken :mad: Nou kan ik daar sowieso al niet zo goed tegen (maar mag ik van mezelf me niet zo aanstellen) maar in m'n kraamweek, grrr! Dat dus nooit meer!
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier eentje from hell.

    Op dag 3 knapte mijn dikke darm, ben ik bijna overleden. Kreeg een stoma en lag nog een week op de ic. Daarna nog 3 weken in het ziekenhuis.
    Eenmaal thuis kon ik niks, kreeg geen kraamzorg meer en zoek het maar uit.

    Uiteindelijk via het sociaal wijkteam hulp gekregen. Zij hebben bemiddeld bij zorgverzekering waardoor nog 15u uitgestelde kraamzorg. Daarna 6u per dag gezinsondersteuning.

    Kraambezoek nooit gehad, ja 1 stel durfde wel te komen. Toen was zoontje 6wk oud. Wat ben ik hen dankbaar. Voor heel even voelde ik me een kraamvrouw.
     
  3. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.078
    113
    Hulpverlener
    Mijn schoonmoeder kwam stront en strijd verkouden op kraambezoek toen baby E 1 week oud was en dysmatuur geboren was. Dit had ze niet vantevore gezegd dus als ze voor de deur staat zeg je geen nee. Maar voelde me heel erg voor het blok gezet en ik vond het serieus niet tof van haar. Bij een eventuele tweede gaat dit niet gebeuren.
     
    driemkes vindt dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113


    Oooh wat vreselijk of je dat er dan nog bij kan hebben.
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    Onze zoon kwam 5.5 week te vroeg en verbleef dus nog in het ziekenhuis. Mijn eerste nacht had ik een kamer alleen. De tweede nacht moest ik naar een gezamenlijke kamer waarvgens de verpleegster gelijk gestemde zouden zijn.

    Dat was niet zo daar lagen vrouwen die bevallen waren en de volgende dag hun kindjes mee mochten nemen. Bij ons vertelde ze dat ze het niet wisten en uit moesten gaan van de uitgerekende datum. Ik voelde me heel verdrietig.

    Ben daarna naar huis gegaan en samen met man meerdere keren per dag naar het ziekenhuis gereden.

    Had een zware blaasontsteking en alles deed pijn bij beweging dus was heel vervelend.
    Uk was kanarie geel maar gelukkig gezond

    Schoonouders kwamen langs en dat was heel fijn en boden hulp aan. Met mijn moeder had ik wat problemen en uiteindelijk zeurde ze alleen dat er stof lag op de kast. Kon amper bewegen en wij hadden wel wat andets aan ons hoofd.

    Familie had verder geen interesse.
    Kraamhulp bood aan om na het ontslag van uk te komen en boden dus uitgestelde kraamhulp.

    Geen fijne zwangerschap (door constante blaasontstekingen) en de roze wolk is er nooit geweest.

    Daarna ook niet omdat uk verborgen reflux had.
     
  6. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Wat is er erg aan dat mensen 1,5 uur later komen? Oké, vervelend als mensen veel later komen, maar meteen een kraamweek from hell?
     
    Lafelife en Shakes vinden dit leuk.
  7. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Een week na de geboorte van de jongste werd mijn vader geopereerd, wisten dat het heel gecompliceerd zou zijn. In de nacht gebeld dat het niet goed ging en ze waarschijnlijk de machines gingen afkoppelen. Halsoverkop daar heen, tweede spoedoperatie volgende met 6 maanden IC in kunstmatig coma er achteraan waarbij we tussen hoop en vrees gezeten hebben.

    Kraamperiode heb ik dus niet gehad. Genieten was er niet bij. Je baby al zo vroeg uit handen geven bij je schoonouders zodat je zelf naar het ziekenhuis kan op een uurtje rijden hier vandaan voelt alles behalve op een roze wolk.
     
  8. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Toch maar verwijderd i.v.m. herkenbaarheid :)
     
  9. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Haha nee zeker niet, ik had een hele fijne kraamweek! Maar ik moest toch een titel verzinnen :roflmao: en ben gewoon benieuwd naar kraamweek ervaringen
     
  10. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Nou, gelukkig niet zulke heftige dingen meegemaakt als ik hierboven lees! :eek:

    Maar wel bij de eerste een vriendin op kraamvisite gehad die 3 uur bleef hangen en het alleen maar over zichzelf had en hoe zwaar het was op haar werk :mad: En dat was op dag vier. Ik zag scheel van vermoeidheid en wilde zo graag dat ze wegging :( Durfde niets te zeggen, barstte alleen in tranen uit toen ze weg was.

    Bij de kraamweek van de tweede had ik van tevoren met mijn man en kraamverzorgster een codewoord afgesproken. Dan ik kon aangeven wanneer ik wilde dat bezoek wegging en zij dat regelen. En die vriendin mocht pas na 2 weken komen.

    En de liefste reactie beide keren van mijn broer: in de kraamweek van de eerste moest de kraamzorg een dag eerder weg en moest mijn man werken. Omdat ik het nog spannend vond om alleen met baby thuis te zijn bood mijn broer aan om dan te komen helpen. Hij heeft zelf geen kinderen en wist helemaal niks van baby's maar hij kwam wel gewoon een hele middag en hielp me met alles, zo lief!

    En toen de tweede geboren was kwam onze naaste familie (ouders, broers en zussen) dezelfde avond nog langs. Gezellig maar wel druk en eigenlijk begon op dat moment een beetje de adrenaline uit te werken en voelde ik ineens dat ik honger had en moe was. Terwijl de rest vd familie allemaal druk was met de baby en hun beschuitjes staat ineens mijn broer naast mn bed met een bord opgewarmde nasi uit de koelkast, precies waar ik aan toe was!
     
    PlainJane, Emsy, S2909 en 11 anderen vinden dit leuk.
  11. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    In de kraamweek overleed een dierbaar familielid terwijl diegene een kraamcadeautje voor onze baby aan het kopen was. In de kraamweek zijn we dus halsoverkop naar het ziekenhuis gegaan (baby mee) in de hoop dat reanimatie nog zou lukken, maar onderweg hoorden we dat reanimatie niet gelukt was. De eerste ontmoeting met de baby was in het mortuarium. Het was ook heel mooi en de rest van de kraamweek bleven we gelukkig op die roze babywolk, maar ik merkte wel dat ik daarna ook heel moe was en weinig kon hebben. De uitvaart heb ik over geslagen.
     
  12. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    @Muisje2016
    Wat een lieve broer heb jij!

    Ik heb altijd fijne kraamweken, want na 9 maanden HG ein-de-lijk niet meer zo misselijk, dus heel goed voor mn mindset.
    Bovendien elke keer een lieve zzp-er als kraamverzorgster.
    Maar mn meest recente kraamweek was heftig. Een van mn ouders draaide dag 2 na de bevalling heel ernstig ziek het ziekenhuis in, en dat betekende dat ik elke dag naar het ziekenhuis reed.
    Best pittig, fysiek maar ook mentaal.
     
    Oilell, Muisje2016 en Nummer4 vinden dit leuk.
  13. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.753
    5.442
    113
    Vrouw
    Kraamweek van de eerste bestond uit ziekenhuisopname ivm overloopblaas en heftige infectie plus een kraamhulp die liever lui dan moe. "ik heb een feestje dus ga naar huis, je man komt zo thuis" - het was 14:00 en man werkte tot 17:00, ik kon niet lopen, laat staan een baby verzorgen, uit wanhoop mijn moeder gebeld die een uur verderop woont en meteen in de auto sprong.
    Mijn VK haalde mijn medicatie bij de apotheek omdat de kraamzorg niet wilde omrijden, dat soort ongein. Oh wat was mijn VK kwaad!
    En wat was ik blij om op dag drie weer in het ziekenhuis te belanden! Ik baalde dat ik op dag 9 weer thuis kwam en zij uitgesteld alsnog kwam om haar laatste uren te maken. Had ik maar geweten dat ik haar naar huis kon sturen!
    Na twee maanden kon ik weer uit bed komen en liet ik aan familie weten kraambezoek te willen, maar toen was de familie over de zeik want het was te laat.

    Bij de tweede alleen een goede vriendin op bezoek gehad, heerlijk! En ook een geweldige kraamhulp. Na de kraamweek collega's van mijn man, prima joh.
    Bij de derde idem.
     
  14. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    #14 Leni88, 9 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2020
    De kraamweek van ons 2e kindje was vreselijk. Ik voelde me gesloopt van de lange en moeizame bevalling, moest iedere dag huilen (uiteindelijk een postnatale depressie gekregen) en op dag 3 na de bevalling, had mijn man, zonder dat ik het wist, zo een beetje zijn hele familie uitgenodigd!

    De deurbel bleef maar gaan.
    Over ongeveer 6 uur verdeeld kwamen rond de 15 mensen incl kinderen.
    En iedereen bleef meerdere uren, omdat ze de rest van de familie graag zagen.
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind familiefeesten geweldig, maar ik was OP.
    Mijn onderkant bloedde als een gek, in 3 verschillende richtingen uitgescheurd, aambeien tot op mijn knieen, er was geen schone kleding meer (mijn man deed het huishouden wegens de bevalling, die bijna 3 dagen had geduurd en tijdens de kraamweek) en dan het huis vol bezoek....ik ben op een gegeven moment met de baby naar boven gegaan een potje zitten huilen.

    Iedereen at gezellig mee en bleef tot half 6, toen kwam de VK en moesten we naar het ZH omdat de baby zeer geel was.
    Toen ging iedereen naar huis, terwijl ik vroeg of schoonmoeder op onze zoon van 1.5 jaar kon passen, aangezien het bedtijd was en wij niet wisten hoelang we in het ZH zouden zitten.
    Maar nee, ze was moe, ze moest naar huis.

    De benedenverdieping van ons huis was een ravage! Het leek alsof een stel tieners een feestje had gegeven.
    Mijn man heeft om middernacht nog moeten opruimen en dweilen etc omdat ik stond te huilen van machteloosheid, ik kon amper staan en het vuil en de rommel maakten me gek.

    Een paar dagen laten kreeg mijn zoon ook nog hand mond voet ziekte....
    Dus ja, kraamweek from hell
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier echt een heerlijke kramweek gehad. Op dag 5, 4 man te eten gehad. En nee heb geen gemakkelijke bevalling gehad met 2 uur persen, gebroken staartbeen en meer dan 30 hechtingen.

    Toch een top kramweek gehad!
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn eerste deed niks terwijl ik niks anders kon dan liggen.
    Deed niks in huis, deed niks voor mij en niks voor de baby. Hielp ook niet toen baby zich onder had gepoept.
    Ze zat vooral gewoon te zitten en te kletsen, dus heb op dag 5 verteld dat ze niet meer hoefde te komen.
    Bij nummer 2 had ik een oudere vrouw die bijna met pensioen ging, lieve vrouw maar ik vond het sneu dat zo'n oudere vrouw mijn huishouden en was zou doen dus heb dat zelf geprobeerd te doen.
    Bij nummer 3 heb ik helaas nooit een kraanweek/kraamhulp gehad.
     
  17. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik zit in mijn kraamweek en vind het heerlijk. Mijn kraamverzorgster heeft zo enorm haar best gedaan. Ze nam de tijd om mij dingen te leren en om samen te kletsen. Ik zal haar missen.
     
    CrazyMom en toch3 vinden dit leuk.
  18. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Wat een verschrikkelijke dingen lees ik hier zeg :(
    Zo te zien heb ik echt geluk met mijn kraamverzorgsters gehad. Bij mijn eerste hadden we een echte klik en ik vond het zo erg dag ze weg ging! Bij de tweede en derde had ik dezelfde vrouw. Niet zo'n klik als bij de eerste, maar ze zorgde goed voor mij en de baby en wanneer er tijd over was deed ze spelletjes met de andere kinderen en kookte zelfs voor ons. Ze zagen ook beide aan mij wanneer het bezoek mij teveel was en stuurde ze gewoon naar huis.
     
  19. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Wat een vreselijke kraamweken hebben sommigen gehad zeg.

    Ik heb 3 fijne weken gehad. Het zal ook wel schelen dat ik goede zwangerschappen en snelle makkelijke bevallingen had. Goede kraamzorg ook en ik herstelde elke keer snel.

    Wel af en toe wat zorgen gehad. De oudste stopte op een gegeven moment met ademhalen, de kraamverzorgster kreeg hem wel weer aan de praat, maar toen zat de schrik er wel in en durfde ik hem haast niet uit het oog te verliezen.

    En bij de laatste zaten we op de derde avond in een sneeuwstorm op de SEH vanwege uitdrogingsverschijnselen. Uiteindelijk bleek dat wel mee te vallen, gelukkig. En hij heeft er een mooie lange tong aan overgehouden, want zijn tongriempje is toen doorgeknipt, zodat hij makkelijker kon drinken. Hij is er erg trots op dat hij met z'n tong zijn neus en zijn kin kan aanraken, haha.
     
  20. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Het was niet helemaal verschrikkelijk. Ik had nog maar drie dagen kraamzorg ivm ziekenhuis opname van Q. Ik was zelf al weer 2 dagen na de bevalling fit dus dat scheelde.

    Maar de kraamhulp die kwam. Heeft er wel in die drie dagen een grotere bende van gemaakt dan dat het was. We stonden elke dag na haar komst het huis op te ruimen. :o: Top punt was de eerste badsessie van Q. Die deden we in de keuken. Ik weet niet wat ze in godsnaam gedaan had, maar het water lag in de besteklade, kwam de keukenkasten uit. Toen heb ik wel even tot 10 staan tellen in de keuken haha.

    Kwa bezoek hebben we wel meerdere mensen gehad die niet begrepen dat je eventjes langs gaat, ipv de hele middag op iemands bank chillen. Voornamelijk vrienden die nog geen kinderen hebben.

    Ach achteraf viel het allemaal mee, maar ik weet dat ik me toen echt groen en geel heb geërgerd. Je leert er weer van dat je bij een eventuele volgende keer je dingen echt anders aanpakt. :D
     
    Monkeys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina