Benauwd gevoel en buik op springen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shampoo, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Sinds gisterenavond vaak een heel vervelend gevoel. Net het gevoel of ik héél veel heb gegeten en mijn buik op knallen staat.
    Ik heb vanmorgen alleen nog maar een bakje yoghurt met cornflakes op en weer dat vervelende gevoel. Mijn buik voelt heel hard als ik sta (als ik zit dan kan ik het wel een beetje indrukken, dus volgens mij geen harde buik?), net of mijn buik elk moment kan ontploffen :( en daarbij een heel benauwd gevoel.
    De baby is al wel ingedaald.
    Wie herkent dit gevoel of weet wat het is? Kan er mijn draai niet bij vinden. Bij rechtop zitten, staan en lopen is het het ergste.

2. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik herken het gevoel wel alleen ben ik nog niet zo ver als jij. Als ik dat gevoel heb dan kan ik alleen maar liggen. Bij mij heeft het wel met het eten te maken denk ik. Ik heb dan net het gevoel alsof het eten niet wil zakken.
    Als je twijfelt dan gewoon je Vk bellen.
    Leg je je erbij neer en rust!

3. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik heb er geen ervaring mee. Ik zou toch even de verloskundige bellen met deze vraag.

Succes!

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ken ik ook niet, normaal als de beeb is ingedaald zou dat benauwd gevoel minder moeten zijn.

Bellen zou ik zeggen!

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb er ook last van. Niet altijd, maar op sommige momenten heb ik ook het idee dat mijn buik gaat barsten en dan heb ik het ook benauwd. Maar bij mij is de baby nog niet ingedaald, tenminste 2 weken geleden nog niet. Als je het niet vertrouwd en je voelt je erg onprettig, zou ik ook even de vk bellen, misschien weet zij wat het is.

6. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik denk dat het toch harde buiken waren. :( Het is gevoel is na het plaatsen van dit bericht niet meer terug gekomen. Mijn buik was echt heel hard en voelde net of hij zou springen. Na een paar minuten was het weg. Nu weer een normale buik.
    Vind het ook zo moeilijk te zeggen wat nu wel en wat nu niet een harde buik is...

7. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik herken het ook, de hele boel staat strak gespannen maar een echte harde buik is het niet. Het is een vervelend gevoel en idd je kunt het beste gaan liggen....geen idee wat het is....Moet donderdag naar de verloskundige dus ga het haar dan vragen. Babie is bij mijn weten nog niet ingedaalt en ik had bedacht dat het een soort van groeispurten zijn ofzo, dat daardoor alles strak staat.......

8. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik weet het niet... Mijn buik is de laatse week wel ontzettend hard gegroeid ;)

9. Dat benauwde gevoel herken ik wel, terwijl de kleine helemaal is ingedaald.
    Vanochtend aan de vk gevraagd en het blijkt dat die dondersteen gewoon de ruimte die hij/zij gekregen heeft met indalen met zijn benen benut. Oftewel hij/zij strekt zijn benen regelmatig richting mijn longen.
    Dat van die harde buik die niet helemaal hard is herken ik ook, zijn toch echt harde buiken. Hoeft nl niet helemaal hard te zijn.

Deel Deze Pagina