Kraamzorg stagiaire

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Hanneke, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ben vandaag gebeld door de kraamzorg organisatie om een afspraak te maken voor een huisbezoek. Ze hebben me gelijk wat informatie gevraagd. Een vraag was of ik een stagiaire wilde in de kraamweek, heb meteen geroepen dat dat prima was. Maar nu zit ik enorm te twijfelen of ik het wel echt wil. :( Zijn dan toch 2 'vreemden' in mn huis. Heeft er hier iemand een stagiaire gehad en wil zijn ervaring met mij delen? zowel positief als negatief mag, haha. En is het dan niet zo dat de kraamverzorgende minder tijd heeft voor mij en de baby's, omdat ze de stagiaire ook alles moet uitleggen, of merk je daar eigenlijk nix van?
     
  2. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Ik heb in de kraamweek van mijn dochtertje ook een stagaire erbij gehad.
    De kraamverzorgster deed gewoon haar taken en de stagaire keek toe en deed waar nodig de kraamhulp helpen.
    Merkte dat de stagaire wel al veel wist en heb het alleen maar positief ervaren.
     
  3. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik had ook gelijk ja gezegd maar geen stagaire gehad. ik had echt zoiets van die mensen moet het ook leren als ik dat werk deed zou ik het ook niet leuk vinden om geweigert te worden.
     
  4. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    mee eens!
     
  5. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik heb zelf stage gelopen in de kraamzorg en de gezinnen waar ik gewerkt heb ervaarden het allemaal positief dat ik erbij was. En ze kunnen ook meer voor je betekenen, omdat ze met zijn tweeen zijn. Dus zeg maar twee voor de prijs van een, hihi!
     
  6. Gerda1977

    Gerda1977 Actief lid

    5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Ik heb nee gezegd, mijn huisje is niet zo groot. Dan lopen ze alleen maar in de weg. Ik heb wel een leerling verloskundige bij de bevalling gehad.
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Leuk! Eigenlijk allemaal positieve ervaringen! Erg fijn.
    En ben het er ook mee eens dat ze t ook moeten leren.
    Setteke zei 'en ze kunnen ook meer voor je betekenen, omdat ze met zijn tweeen zijn' is misschien ook wel handig met 2 baby's (haha) en misschien ook leuk voor die stagiaire.
    Enja, dat het ook zo kan zijn dat er geen stagiaire komt ook al heb je aangegeven dat er wel een welkom is, had ik nog niet aan gedacht. Maar dat ligt er natuurlijk aan hoeveel er stage lopen op dat moment. Mijn vriend vindt dat ik ook bij de bevalling stagiaires/co-assistenten/arts-assistenten moet "toelaten", hij loopt zelf ook co-schappen, en vind het niet leuk als er mensen op de afdeling zijn die absoluut niet door "studenten" geholpen willen worden. Maar ik dacht kraamzorg is toch wat anders, toch bij je eigen thuis....
    Maar ik zie wel of er een stagiaire komt of niet.
    In ieder geval bedankt voor deze positieve reacties!
    Groetjes..
     
  8. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Tsjee, dat hoeft mijn vriend echt niet voor mij te bepalen! :confused:
     
  9. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    haha, maar ik kan me voorstellen dat je als betreffende vriend zelfs co schappen loopt, je daar toch een beetje op aandringt.....

    Eh hier ook een stagaire gehad ( 11 jaar geleden dus) was hartstikke leuk.
    Twee leuke jonge meiden ( van toen mijn leeftijd) ze hebben hard gewerkt samen , mijn huis was nog nooit zo schoon :) en ze waren super met de baby en wisten ook nog waar ze het over hadden.
    Maar toen kreeg je nog 64 uur, en maakten ze alles schoon.
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja, pipo, mijn vriend loopt dus ook co-schappen, en hij zegt ik mag bij andere mensen 'kijken' dus mogen ze ook bij ons kijken vind hij! En ja, wel zelf overal meegaan kijken en dan zelf niet laten kijken is wel een beedje krom, niet? Ik snap daarin zijn gedachtengang wel. En als ik het zelf echt niet had gewilt, dan had er natuurlijk niemand gekomen. Maar kom toch weer bij hetzelfde, ze moeten het ook leren, dus hoop ik dat ze van 'mij' iets kunnen leren.

    @ wannabe, fijn dat het zo gezellig was, lijkt me wel gek om een kraamverzorgende te hebben van mn eigen leeftijd! Maar is natuurlijk ook wel leuk! haha!
     
  11. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ja, maar hij ligt daar niet in z'n meest oncharmante houding op een bed, zonder kleren aan!

    Ik heb ook aangegeven dat ik er wel stagiaires bij wil hebben (ben zelf verpleegkundige dus ook altijd blij met stageplek geweest) maar nee, dat was echt mijn keus, mijn vriend had daarin niks te bepalen :)
     
  12. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb het niet gewild. Ik heb gezegd bij de eerste wil ik liever geen stagiaire maar bij nummer 2, 3, 4, 5 mag het wel :)
     
  13. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Snap wat je bedoeld, heb je wel gelijk in hoor! hahaha! Maar zoals ik al zei, als ik het echt niet had gewilt, had ik ook echt wel nee gezegt.
     
  14. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry, dubbel geplaatst.
     
  15. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik heb nee gezegd,
    het is mijn eerste kindje en ik wil graag zelf alles weten en doen
    en ik weet uit eigen ervaring dat dan alles volgens de regels gedaan word en soms kan dat erg in je nadeel wezen.

    maar ik ben het er mee eens dat ze het ook moeten leren maar ik wilde het niet bij mijn eerste maar bij de tweede zal ik geen problemen mee hebben.
     
  16. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi wij hebben ook aangegeven dat een stagiare geen probleem is!
    het is wel zo dat ik bij mijn bevalling geen co assistenten wil hebben. maar dit is omdat ik in het ziekenhuis ga bevallen waar ik werk en diezelfde co een paar weken later op mijn poli kan komen te werken.hhmm nee daar heb ik dan weer geen zin in .
    het is zeg maar geen gebroken been wat gerepareerd moet worden :(

    ze waren van de kraamzorg wel erg blij om te horen dat ik een stagiare geen probleem vond, dus ik verwacht er stiekem wel een :rolleyes:

    joyce
     
  17. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Joyce1980 Whaha! Nee, dat lijkt me ook niks nee. Als je zelf in dat ziekenhuis werkt.
     
  18. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Wij hebben nee gezegd en dat bij een evt 2e ooit dat er wel iemand welkom is.
    Heb wel getwijfeld en ben t er wel mee eens dat iedereen de kans moet krijgen om t te leren. Een vriendin van ons is kraamverzorgster en heeft t ook afgeraden, ze wou zelf ook geen stagiaire bij de 1e.
     
  19. essepes

    essepes Actief lid

    18 aug 2006
    198
    0
    0
    Bij ons was er ook een stagiaire, en wat mij betreft zaten daar alleen maar voordelen aan vast.
    Omdat ze met zijn 2en waren en tijd over hadden deden ze ook veel dingen in huis die ze normaal gesproken niet hoeven te doen. Het was hier heerlijk schoon, en dan nog waren ze iedere dag te vroeg klaar en dan gingen we lekker een uur koffie drinken ;)
    Toen ze bij de intake vroegen of ik daar geen bezwaar tegen zou hebben is het eigenlijk geen moment in me opgekomen om te weigeren. Waar moet ze haar ervaring opdoen als niemand een stagiaire erbij wil hebben?

    Hier dus een positieve ervaring.
     
  20. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb zelf ook meegelopen als kraamverzorgster, en ik vond het heel fijn om welkom te zijn bij de gezinnnen. Ik heb ook mensen meegemaakt waar ik niet welkom was. En ja dat hoort ook bij. Maar inderdaad iedereen moet het leren. En als mensen er zelf achter staan merk je dan wel goed aan ze. Dus als je een beetje twijfelt doe het dan niet, het is natuurlijk wel de bedoeling dat je geniet van je kraamtijd en als je je niet op je gemak voelt met een stagiaire moet je dat gewoon neit doen!
     

Deel Deze Pagina