Kramp in buik en lage rugpijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Flo1234, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flo1234

    Flo1234 Lid

    19 mrt 2021
    71
    83
    18
    Vrouw
    Hallo iedereen,

    Vandaag of morgen is mijn NOD en heb sinds 10 dpo positieve testen in mijn handen gehad. Nu heb ik sinds gisteren heel erg lage rugpijn en krampen in mijn onderbuik. Heb vanmorgen ook een paraceramol gepakt omdat het een zeurende pijn is. Het lijkt net of ik ieder moment mijn menstruatie ga krijgen. Daar herken ik de buikkrampen van, de lage rugpijn heb ik nooit zo eerder gevoeld. Nu ben ik ontzettend bang dat het mis gaat en vroeg ik me af of er eerder mensen dit ook hebben gehad zo vroeg in de zwangerschap. En ergens moet ik het loslaten want als het zo is dan is het zo maar moet het even kwijt!
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Lage rugpijn was in alle drie mijn zwangerschappen een eerste symptoom :) Hoeft dus zeker niet perse een miskraam te betekenen.

    Gefeliciteerd!
     
    Rowena25 en Flo1234 vinden dit leuk.
  3. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd, en voor mij zeer herkenbaar! Week vijf had ik direct behoorlijke krampen in baarmoeder die uitstraalde naar mijn onderrug. Geen bloed, houd moed ;)
     
    Flo1234 vindt dit leuk.
  4. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.567
    9.012
    113
    Vrouw
    Het kan allebei.. (sorry moodkiller) ik had rugpijn bij de innesteling maar ook bij mijn miskramen. Laten we van het positieve uitgaan :)
     
    Flo1234 vindt dit leuk.
  5. Flo1234

    Flo1234 Lid

    19 mrt 2021
    71
    83
    18
    Vrouw
    Ja dank jullie wel. Fijn om te horen dat het ook bij de zwangerschap kan horen! En inderdaad moeten maar van het positieve uitgaan. Het is nu alweer wat minder hopelijk blijft het goed gaan. Ik ben eigenlijk heel de dag door bang dat er iets gebeurd en dat is ook niet goed. Dus moet wat meer ontspannen. Maar in ieder geval bedankt al voor jullie reacties!
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik had dit vooral heel erg bij de eerste. Zo erg, dat ik dacht dat ik gewoon ongesteld zou worden en test niet eens nodig was. Maandverband in en dan zou het 'ieder moment' wel loos gaan. Toen er na een week nog steeds geen bloed was gekomen ging er bij mij pas een lichtje op ;)... Heeft geduurd tot ongeveer 8 wkn, toen verminderden de krampen.
     
    Flo1234 vindt dit leuk.
  7. Maanblaadje

    23 jun 2016
    41
    24
    8
    Vrouw
    Hier ook positief vanaf 10 dpo. En het voelt inderdaad alsof het elk moment losgaat. Je lichaam is hard bezig en dat voel je denk ik. Enige hoop: bij mijn miskramen voelde ik geen pijn oid en bij mijn voldragen zwangerschappen elke keer menstruatiepijn in het begin
     
    Flo1234 vindt dit leuk.
  8. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Ik had ook constant het gevoel dat m’n menstruatie zou beginnen. Ik heb ook nog niks anders dan rugpijn en pijn in m’n onderbuik gehad (bandenpijn). Alhoewel ik de vreselijke misselijkheid het meest vreselijke vond, ben blij dat dat weg is en hoop dat je dat bespaard blijft.
     
    Flo1234 vindt dit leuk.
  9. Moof88

    Moof88 Lid

    24 mei 2021
    7
    10
    3
    Vrouw
    Oh wat fijn om dit te lezen allemaal. Ben ook net zwanger voor de eerste keer. (4+5 nu)
    En voelt bij mij ook alsof soms de menstruatie ineens zou kunnen beginnen. Ook voel ik me onderrug vaak. Vroeg me af of dat normaal was, gelukkig velen die dit ook ervaren hebben waarbij alles goed is gegaan :)
     
    Flo1234 vindt dit leuk.
  10. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    De buikkramp en pijn in de onderrug komt doordat je baarmoeder aan het groeien is. Je baarmoeder hangt aan banden in je lijf en die trekken nu meer waardoor je de pijn ervaart
     
    Flo1234 en Moof88 vinden dit leuk.
  11. Moof88

    Moof88 Lid

    24 mei 2021
    7
    10
    3
    Vrouw
    dankjewel voor je berichtje! Is inderdaad ook heel logisch eigenlijk.. maar voelt soms wel beetje eng nog. Maar mijn buik lijkt ook al gewoon groter te worden (zijn natuurlijk hormonen waar darmen etc op reageren), maar zal ook zeker de groei zijn.
    nou groei maar lekker door lieve kleine beeb :)
     
    Flo1234 vindt dit leuk.
  12. Flo1234

    Flo1234 Lid

    19 mrt 2021
    71
    83
    18
    Vrouw
    Bedankt nog allemaal voor de reacties. Nu over een paar dagen 8 weken en de buikpijn is al een stuk minder! Heb er weinig tot geen last meer van. Als ik er last van heb is het hele korte buikpijn. Maar het heeft me zeker ook in het begin geholpen om jullie verhalen te lezen zodat ik wat rustiger werd.
     
    Babywens7 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina