Kramp in kuiten: zeep!

Discussion in 'Zwangerschap' started by betties, Dec 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Sinds een tijdje schiet er constant kramp in mijn voet of kuit snachts. Doet echt zo'n pijn.... Dus ik op zoek naar tips. Een tip moest ik enorme om lachen, geloofde er niets van... Maar na de zoveelste nachtelijke pijnsessie, dacht ik: what the heck...
    Nu ligt er een stuk zeep onder mijn matras bij het voeteneind en.... Al drie nachten totaal geen last!?

Halleluja!
    Ik dacht: die tip ga ik delen!

2. 27mama

27mama Bekend lid

May 8, 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha is het geen toeval want als ik het goed heb komen die krampen van een zout tekort.

Doe nu nog eens een nachtje zonder een stuk zeep :p

Ben benieuwd

3. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Haha hier ook jaren met een stuk zeep onder mn matras geslapen, geen kramp! Toen we een nieuw bed kregen de zeep weg gelaten en hop, tijdens mn zwangerschap weer kramp! Nu ligt er weer een stuk zeep en geen kramp meer gehad :)

Puur toeval, zou kunnen, als het maar helpt ;)

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Bij mij hielp dat echt niet helaas. Zo'n vreselijke krampen gehad tijdens mijn eerste zwangerschap, dat ik alles geprobeert heb.

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier hielp het niet

6. laura28

laura28 Fanatiek lid

Oct 15, 2008
    1,277
    0
    0
    het beste is om sunlight zeep te gebruiken en los in bed leggen, dus niet onder je matras!

bij erge kramp zou je ook langs de huisarts kunnen, er is dan meestal een stofje te weinig in je lijf, als je dat dan aanvult dan heb je geen kramp meer...

7. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Dit dus. Sunlight zeep inderdaad, is iets wat veel oude mensen nu nog altijd doen. Mijn schoonvader heeft zelfs een hele voorraad oude sunlight zeep liggen hiervoor.

8. meliez

meliez Actief lid

Apr 26, 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Zeep hoeft niet altijd te helpen, helpt alleen bij een magnesium tekort. Je kan ook kramp krijgen door vocht te kort, overbelasting, te lang staan, kou, noem maar op.

9. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Zou der niks van geloven als ik het nooit bij mn oma had gezien.
    Vond het toen al apart en nu nog...mja het helpt meestal dus waarom niet!

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,003
    6,753
    113
    zuid-holland zuid
    mijn oma deed het ook altijd, met sunlight zeep! Maar bij mij komt de kramp echt van de overbelasting door extra gewicht icm de kou, daar helpt geen zeep tegen. Wel een lekker warme kruik en een dikke joggingbroek!

Share This Page