Kramp op 8 dpo bij utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Do1981, 14 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dames, ik maak hier toch eens een topic over aan. Ben benieuwd of er dames zijn die dit herkennen.

    ik gebruik utrogestan om mijn luteale fase te ondersteunen. Die is anders 9 dagen.

    eerst gebruikte ik 3x100mg en nu 3x200mg. Ik had bij die 100mg en heb nu nog steeds bij de 200mg steeds op 8 dpo menstruatie krampen. Soms zelfs 7 dpo. Niet een klein beetje, maar echt de hele dag. Deze ronde ook nog op 9 dpo, daarna werd het weer minder. De ronde dat ik kort zwanger was had ik dat in andere mate. Maar was ook zwangerschap die direct niet goed was.

    De krampen zijn ook de reden waarom ik om 200mg heb gevraagd omdat ik dacht dat het die kramp zou verminderen. Dat is helaas dus niet zo. Overigens ervaar ik van de 200mg wel vreemd genoeg minder bijwerkingen.

    Ik gebruik het bij terugplaatsing en heb het in Corona tijd ook een aantal keer in natuurlijk cyclus gebruikt (iom zkh).

    Ik ben bang dat door de vroege krampen een embryo na terugplaatsing eigenlijk helemaal niet de kans krijgt om in te nestelen.

    ik heb in het verleden ook wel eens pregnyl ter ondersteuning gebruikt. Weet niet zo goed waarom ik toch weer naar de utro ben gegaan, volgens mij vooral omdat ik dmv utro (toen nog iui) van mijn zoontje zwanger ben geworden. Toen het met pregnyl ook niet lukte maar weer terug naar de ‘succesformule’, die helaas toch niet zo succesvol is tot nu.

    Ik ben benieuwd of iemand die steeds terugkerende krampen rond 8 dpo herkent. En dan vooral als je utro gebruikt vanwege een korte luteale fase.

    en ben ook benieuwd of iemand ook herkent dat de 200mg minder bijwerkingen geeft (heb overigens ook echt de 200mg pillen).

    En heb voor de rest eigenlijk geen krampen van de utro de overige dagen, soms alleen kort net na het inbrengen een beetje.
     
    Laura2015 vindt dit leuk.
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Anyone ervaring hiermee? Hoor het ook heel graag als je het juist helemaal niet herkent.
     
  3. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat de krampen van invloed zijn op een innesteling. Vooral in de prille begin fase van een zwangerschap is dit vrij normaal. Helaas ook voor een beginnende menstruatie. Je kan er dus vrij wending van zeggen.
    Heb maar 1 ervaring met de utro omdat ik meteen zwanger was de eerste cryo tp. Ik nam ook 3 x dgs de pillen (i.v.m korte LF) en had wel wat last van krampen. Voor mijn gevoel was dat vergelijkbaar met menstruatie krampen. In mijn geval belette dat dus geen zwangerschap.
    Hoop snel op een positief resultaat voor je.
     
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
     
  5. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dank voor je reactie! Fijn dat je laatste terugplaatsing goed is gegaan en gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Eens met wat je zegt dat je bij beide krampen hebt. Mijn zwangerschap is dusdanig lang terug dat ik het niet precies meer weet, maar toen had ik het volgens mij meer in vlagen. Niet de hele dag.

    En ik denk dan ook, er moet een soort van proces in je lichaam in gang worden gezet waardoor je die menstruatie krampen krijgt, net als in een normale cyclus ik dan kramp krijg de dag voor menstruatie. Precies die dagen. En dat, dat mogelijk belemmert om zwanger te worden.

    ik ga sowieso volgende ronde toch maar weer om pregnyl vragen ipv utrogestan denk ik.
     
    Milkyway7 vindt dit leuk.
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Niemand verder?
     
  7. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    Ik heb bij utro ook altijd last van krampachtig gevoel in mn buik. Van die lichte krampjes, ook de hele dag Ik gebruik het in een kunstmatige cyclus. Dus herken het wel. Volgens mij is dat een bijwerking van de utro, dat je baarmoeder wat gevoeliger is?
     
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    thanks voor je reactie! Heb jij het dan gedurende het hele gebruik of misschien meer of minder naarmate je het langer gebruikt?
     
  9. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.619
    113
    Meestal een dag of 6/7 na start utro beginnen de bijwerkingen ervan, en ze zijn vrijwel direct weg als ik ongesteld wordt. De keren dat ik zwanger was heb ik die klachten tot ik stopte gehad (12 weken).
     
  10. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    thanks!

    De bijwerkingen die op zwangerschapsverschijnselen lijken (vooral grote en gevoelige borsten) beginnen bij mij juist al als ik circa 2 dagen de medicatie gebruik. De lichte krampen die ik af en toe heb eigenlijk vrijwel direct na gebruik.
    Nu in net mijn menstruatie weer heb merk ik ook weer dat deze krampen rond 7-8 dpo veel heftiger zijn krampen die mijn menstruatie echt aankondigen.
     
  11. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    #11 Thirza78, 19 jul 2020
    Laatst bewerkt: 19 jul 2020
    Je eigen LF duurt 9 dagen. Hoelang duurt je LF met utro?
    Ja, in het zh waar ik liep schreven ze ondersteuning van 3x (5000+2x1500 geloof ik) pregnyl voor bij een LF korter dan 10, en langer dan 10 utrogestan. Dus allicht kan je overleggen om weer te switchen.

    Het kan zijn dat je kramp innesteling kramp is. Alhoewel mijn ervaring is dat als ik rond die periode kramp had het mislukte. Alsof mijn lichaam heel agressief het embryo opruimde ofzo. De keer dat ik zwanger had had ik juist geen kramp. Maar er zijn ook zat vrouwen die juist wel kramp hadden als het raak was. Het is allemaal maar een beetje gokken wat wat is.

    En heb je al eens overwogen om een tp in een kunstmatige cyclus te doen? Die zijn vaak toch net ietsjes stabieler. Helaas kon ik niet tegen de progynova anders dan zou ik daar ook al eerder voor hebben gekozen.

    Succes met zwanger worden.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    dank voor je reactie.

    mijn LF met utro is zo lang als ik die pillen neem, haha. Meestal stop ik daar dan rond 13 dpo mee als ik dan nog een spierwitte test heb.

    in kunstmatige cyclus heb ik wel overwogen. Mag alleen niet alle hormonen gebruiken, dus is wel beetje lastiger.

    herken wat je zegt over agressief opruimen. Ik weet dat ze in Duitsland nl cellen testen. Dat je lichaam een soort van anti reactie op lichaamsvreemd weefsel geeft. Dat mijn baarmoeder daar op reageert. Maar dat zijn mijn ‘leken gedachten’. Je gaat toch overal wat achter zoeken, ik in ieder geval wel.

    Innesteling is het bij mij denk ik niet. Dan zou ik wat op de test moeten zien.

    Heb al wel een paar keer utro vs pregnyl besproken, maar krijg altijd maar terug van artsen dat het effect hetzelfde is. Pregnyl werkt alleen net iets anders.

    Succes met de laatste loodjes!
     
    Thirza78 vindt dit leuk.
  13. Thirza78

    Thirza78 Fanatiek lid

    15 apr 2018
    2.026
    2.500
    113
    Vrouw
    Ja, dat waren vaak ook mijn gedachten. Vooral ook omdat mijn immuunsysteem wel vaker heftig reageert op dingen. Düsseldorf was voor ons geen realistische optie.

    Gelukkig is deze wel door mijn lichaam verwelkomd. Bij mij speelde ook dat ik een lekkende eileider had die steeds de embryo wegspoelde. Die tussen ivf 1 en 2 eerst operatief verwijderd. En anderhalve maand voor ik zwanger raakte (voor de tp van de laatste) heb ik een waterecho gehad. Voor mijn gevoel heeft dat uitsoppen tot een beter intern klimaat geleid ofzo. Maar het zijn maar gevoelens hier, geen idee waarom deze het ineens wel deed. Ik heb echt top embryo's gehad die het ook niet deden.

    13 dpo met utro is netjes.
    Ah meis, ik duim voor je. Hopelijk heb je snel de juiste aan boord die wel mag uitgroeien tot je zo gewenste baby.
     
  14. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Utro werkt bij mij ook niet. Of in ieder geval bij mij werkt het helemaal niet, krijg na een week gewoon een bloeding die aanhoud tot stoppen medicatie. Dat is de reden dat ik lutinus gebruik. In principe zelfde idee alleen deze krijg je niet vergoed.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  15. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wat is dat? Lutinus? Hoe ben je daar achter gekomen dat, dat voor jou wel werkte en wie heeft je dat geadviseerd? Ben benieuwd naar je ervaringen
     
  16. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    De arts in het ziekenhuis. Ik had al 2x bij een terugplaatsing een bloeding gehad. Daar had ik zelf geen vertrouwen in en had gehoord over een soort gel. Daar was de arts niet happig naar maar we konden wel lutinus proberen. Let op het is niet goedkoop! Heb zelf 80 euro moeten betalen maar ik vond het het waard.
    Bij de terugplaatsing erna, had ik geen bloeding.
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina