Kramp

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jenny, 7 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik heb een vraagje of eigenlijk twee.
    Ik heb de laatste dagen savonds en snachts steeds kramp in mn benen en mn voeten. De kram in mn voeten heb ik savonds en snachts krijg ik het in mn kuiten. Erg vervelend, ik krijg de kramp er in mn tenen bijna niet uit, wat echt zeer doet. heb je hier advies voor. Ik had al gehoord zoutloos eten, maar dat doe ik al. Hopelijk zijn er nog meer tips.

    Nu nog een vraag. Ik las net een andere vraag van iemand over die energy drankjes. Daar schrok ik van ik heb er gister nog een op en drink er zo eens in de paar weken een. Wist niet dat dat niet goed was. Maak me nu best wel veel zorgen. Wat kunnen de consequenties zijn voor je kindje als he het wel drinkt (of hebt gedronken, want drink er nu geen druppel meer van).

    Alvast bedankt,
    Jenny
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jenny,

    kramp in de benen, kuiten, voeten komt vaak voor in de zwangerschap. De oorzaak is niet precies bekend. Het kan geen kwaad maar is wel heel lastig. Wat kan helpen is om 's avonds voor het slapen gaan nog een wandeling te maken, je hebt dan een betere doorbloeding. Ook kun je een warme douche nemen. Als je veel kramp hebt kun je beter even het bed uit en wat proberen rond te lopen of je benen masseren.

    Je hoeft niet te schrikken van die energy-drankjes. Zo erg is het nou ook weer niet. Maar zoals ik al eerder schreef, er zit vaak een enorme dosis caffeïne in, en dat is voor niemand gezond, maar zeker niet als je zwanger bent. Dus liever niet meer gebruiken.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina