krampjes en johannesbroodpitmeel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moesje78, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hallo meiden,

    Zou het kunnen dat JBPM juist krampjes veroorzaakt? Of helpt JBPM juist tégen krampjes?

    Wat is jullie ervaring?
     
  2. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Mijn zoontje kreeg van 1 schepje al mega krampjes.
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb begrepen dat het tegen spugen helpt, en dat veel kinderen er makkelijker door poepen.. maarja, dat laatste wil dus zeggen dat het op de darmen werkt, dus het zou ook krampjes kunnen veroorzaken.
    Fae is na de nutrilon (bijvoeding bij bv) op kruidvat comfort gegaan en daar doet ze het goed op. Toen ik over wilde stappen naar standaard (stom dat ik dat niet gewoon eerst geprobeerd had) , is dat niet meer gelukt, vanwege de krampjes juist, dus ik blijf nu bij de comfort. (daar zit al JBPM in)
     
  4. Anna1978

    Anna1978 Actief lid

    7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Mijn dochter kreeg in het begin krampjes van johannesbroodpitmeel maar al snel trok dit weg, heeft hooguit een week geduurd.
    Achteraf denk ik dat het kwam doordat zoner nutriton 80% van haar voeding nooit in haar damen terechtkwam maar in haar mond.....
    Voor nutriton had ze 1 poepluier in de 2 weken nu met nutriton bijna 1 keer per dag.
     
  5. kleine tinus

    kleine tinus Actief lid

    1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Mijn kindje poepte een soort van gummybal uit nadat we met de JBPM waren begonnen.... Dat moet vreselijk voor hem zijn geweest. Ik heb hem daarna een halve theelepel zonnebloemolie gegeven voor het geval hij nog zo een bal in zijn buikje had en hij poepte binnen 24 uur 2x redelijk normale babypoep. Nu gaat het goed, hij poept 1 keer per dag ongeveer, hij spuugt nauwelijks, maar krampjes heeft hij nog steeds regelmatig. Iets minder vaak, dat wel.
    Wij gaan waarschijnlijk overstappen op de frisio comfort, tenminste... een week uitproberen.
     
  6. Xociquetzal

    Xociquetzal Actief lid

    15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Ik heb nooit problemen gehad met jbm, zijn ontlasting werd ietsjes dunner maar voor de rest geen krampjes niks...en gewoon 1 poepluier per dag
     
  7. Ruben

    Ruben Actief lid

    3 jan 2008
    171
    0
    0
    Bij ons waren ze met de zon verdwenen.. Geen verstopping en krampjes meer! Heb al wel vaker gehoord dat het ene kindje er juist last van krijgt en de ander weer niet..
     
  8. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    maar dan is het toch heel raar dat JBPM in Friso comfort (tegen krampjes) zit?
     
  9. weethetwel

    weethetwel Bekend lid

    20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Mij is verteld dat het is puur voor het overgeven is...maakt het wat dikker en kunnen ze even last van hebben omdat het wennen is..

    Ik geef het ook maar meissie heeft nergens last van hoor.
     
  10. Femmetje

    Femmetje Bekend lid

    24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Mij is verteld dat het heel laxerend kan werken. Bij mijn dochter was dat ook zo, zij poepte dr zelf na een voeding echt helemaal leeg, had een keer of 10 per dag dat alles tot onder dr oksels eronder zat, ze viel daarom ook erg veel af.
    Wij zijn er toen dus helaas mee moeten stoppen, want tegen het spugen hielp het echt super!
     
  11. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    JBPM kan zowel laxerend als verstoppend werken, dat is juist het gekke. maar duidelijk is wel dat het dus iets doet met de darmpjes. dus krampjes zouden heel goed veroorzaakt kunnen worden.

    Dano had altijd wat dunnere poep. de dosering kan daar ook veel in doen, misschien iets minder geven?
     
  12. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse had de eerste vier weken Friso normaal.
    Maar doordat hij krampjes had, en te weinig en te harde ontlasting, zijn we overgestapt naar Friso comfort, waar ook dat Johannesbroodpitmeel in zit.
    De krampjesklachten verdwenen niet helemaal, maar wel grotendeels!
    En de ontlasting was binnen twee dagen helemaal precies op regel!

    Dus voor ons werkte het prima!
     
  13. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Jbpm werkt dus echt voor elk kind anders. Ik gebruik het nu al 2 dagen niet meer en het gaat veel beter en veel minder krampjes. Spuugt helaas wel iets meer, maar niet zo heel erg gelukkig.
     

Deel Deze Pagina