krampjes of toch iets anders

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door mama2011, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    hallo,

    heb al vaker eens wat vragen gestelt.
    ons zoontje is inmiddels 6 weken oud en nog steeds erg onrustig.
    zodra ook zijn voeding op is overstrekt hij zich en loopt rood aan en begint heel hard te huilen. soms ook wel een lange tijd na een voeding. het slapen gaat ook altijd niet heel goed. of nou jah het slapen gaan als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij meestal 2 uurtjes, maar wel onrustig
    we gebruiken al een dr brown fles. infacol werkt niet en vsm ook niet echt.
    zouden het wel gewoon darmkrampjes zijn of kan het ook wat anders zijn? een allergie?
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Hoe zit het met de voeding? Wat voor voeding krijgt hij, hoe vaak en hoeveel? Groeit hij goed? Een allergie kan altijd, maar dan zouden er andere dingen niet goed moeten gaan. Bijvoorbeeld, ontlasting, luieruitslag, of gewone uitslag, spugen.

    Infacol werkt meestal wel hoor, dus darmkrampen zal het dan niet zijn waarschijnlijk.

    Ik hoor snel van je!

    Groetjes Adrienne
     
  3. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    hoi adrienne,

    van infacol gaat hij spugen en had niet echt het idee dat het hielp.
    de vsm druppels helpen licht.
    hij krijgt 120 cc+ 4 schepjes friso 1. en dan om de 4 uur.
    hij was vorige week vrijdag 4200 gram en 51 cm. hij heeft verder geen uitslag en heeft vaak 2 keer ontlasting en goede plasluiers.
    hij kan ook moeilijk in slaap komen maar als ie eenmaal slaapt, slaapt hij 2 a 2,5 uur. hij geeft wel eens wat terug en ook nog wel eens na 2 uur na de voeding. wat zou het dan kunnen zijn als het geen darmkrampen zijn?
     
  4. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    hij heeft ook spruw wat niet weg gaat. heb al 3 kuurtjes gebruikt maar nog is het niet weg! nog tips?
     
  5. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Het zou best eens door de spruw kunnen komen. Het is niet fijn om dan te drinken, het brandt dan in het mondje van je zoon. Een goede hygiene is dan erg belangrijk. Normaal hoef je de flessen niet uit te koken, maar dat zou ik tijdelijk, tot het over is, wel doen hoor. Verschoon ook iedere keer de handdoek en theedoek.

    Ben je er al wel mee naar de huisarts geweest? Als het na drie kuren nog steeds niet over is, dan zou ik die in ieder geval even een bezoekje brengen.

    Hoeveel voeding is prima hoor!

    Groetjes Adrienne
     
  6. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    hoi adrienne,

    morgen gaan we naar de huisarts met hem voor zijn spruw.
    de huisarts wou hem toch even zien.
    met drinken is hij wel rustig hoor alleen na die tijd dan overstrekt hij zich heb ook niet het idee dat het altijd krampen zijn. af en toe wel maar niet altijd.
    het slapen is wisselend hij komt zo moeilijk in slaap. gisteravond wou hij helemaal niet slapen heb hem om 19:15 in bed gelegd en was om 20:15 nog steeds wakker! in het begin ga ik gewoon weg als ik hem in bed heb gelegd doe dan hem in bed gordijnen dicht muziekje aan en aai over de bol maar na 10 min zet hij het op het krijssen. ga dan gewoon dom bij hem staan raak hem niet aan kijk hem niet aan, maar hij gaat dan echt niet slapen. doe ik iets verkeerds?
     
  7. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Nee hoor, je doet niets verkeerds!

    Dat is altijd wel een moeilijke tijd hoor, de avonden. Ze willen dan niet slapen, niet op zijn, niet eten, eigenlijk alleen maar huilen. Ik zou niet bij hem gaan staan. Je kunt beter afleiding zoeken. Misschien is het wel handig om iets te lezen op de site van Ria Blom.
    Die heeft een methode ontwikkeld wat te maken heeft met slapen en wakker zijn.

    Groetjes Adrienne
     
  8. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    hoi hoi

    vandaag bij de huisarts geweest hebben nu ander spul gekregen voor de spruw dus hopen dat dit snel helpt.
    over het overstrekken en huilen na de fles hebben we het ook nog gehad, maar hij zei dat het erbij hoorde en waarschijnlijk toch echt zijn darmen zijn. moet zeggen sinds gister is het alweer een stuk rustiger.
    ons zoontje komt s'nachts nog 1x voor een voeding, maar vanaf wanneer gaan ze doorslapen en kan ik dit stimuleren of komt het vanzelf. heb geprobeerd om hem gisteravond laatste fles 150 te geven is ook op gegaan maar meneer kwam gewoon weer om half 4.
     
  9. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Eigenlijk gaat dit vanzelf, hij gaat vanzelf de nachtvoeding opschuiven. Wel is het goed om hem de laatste voeding dan inderdaaad wat meer te geven. Verder kun je hier weinig aan doen hoor. Hij zou daar ongeveer nu wel mee moeten beginnen.

    Groetjes Adrienne
     
  10. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    hoi hoi,

    oke dus het zou vanzelf moeten gaan. nou dan kijk ik het even aan en dan geef ik hem zijn laatste fles 150 cc.
    hij komt nu vaak rond half 4/ 4 uur.
    dus hij zou dit dan zelf moeten verschuiven.
    en ik dacht vanavond dan doe ik hem lekker in bad rond half 7 dan kan 19:00 fles en dan rond 20:00 weer lekker slapen maar nee hoor meneertje was het hier niet mee eens. hoe kan ik dit nou het beste doen?
     
  11. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Waar was hij het niet mee eens dan, dat hij om 2.00 uur weer moest gaan slapen? Hbe je het wel gewoon geprobeerd? En wat doet hij dan?

    Groetjes Adrienne
     
  12. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    nou dan ik hem eerst in bad deed en toen een fles! hij schreeuwde alles bij elkaar toen ik hem om 18:30 in bad deed!
    kan ik dan niet beter eerst de fles geven en dan in bad doen?
    en we hadden hem om 19:45 in bed gedaan en sliep pas om 21:00.
     
  13. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    en de laatste fles van 22:30 hebben we 150 cc gedaan maar meneertje kwam gewoon om 15:00. dus weet niet of we hier mee door moeten gaan of gewoon weer 120 aanbieden voor de laatste fles?
     
  14. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Als je hem eerst de fles geeft en daarna pas het bad, spuugt hij alles weer uit. Dus is het beter dan andersom. Het is een optie om hem iets eerder wakker te maken, zodat hij nog niet echt super hongerig is, dan is hij wat rustiger bij het badje.

    Drinkt hij de 150 op, of heeft hij er moeite mee? Als hij er moeite mee heeft, zou je 120 kunnen geven, maar als hi het gewoon opdrinkt, dan is 150 prima. De nacht doorslapen komt vanzelf, dat gaat van lieverlee.



    Groetjes Adrienne
     
  15. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    nee met 150 cc heeft hij geen moeite drinkt het lekker op!
    had hem al om 18:00 wakker gemaakt om in bad te doen dus dat is al een uur van te voren.
    ik vind het gewoon lastig het duurt zolang voordat hij slaapt en dan begint de avond voor ons zo laat.
     
  16. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Als hij geen moeite heeft met die 150 kun je dat gerust geven. Ik heb net je berichten allemaal nog even doorgelezen, en ik denk dat het toch honger is hoor. Als ik jou was, zou ik dat uit willen sluiten door hem meer voeding te geven, en te kijken hoe hij zich dan gedraagt.

    Groetjes Adrienne
     
  17. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    hoi adrienne,

    ok nou dan gaan we dat proberen. overdag red hij het prima en gaat het slapen een stuk beter.
    dus wil hem dan de fles van 19:00 en van 23:00 150 cc gaan geven. of moet ik over gaan op alle flessen 150 cc?
    de krampjes zijn gelukkig bijna weg af en toe heeft hij nog wat lichte krampjes.
    bedankt voor je reactie's
     
  18. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik zou even iedere voeding 150 ml geven, kijken of dat effect heeft. Als dat zo is, en hij rustiger wordt, dan zou ik het even overleggen met het CB. Misschien dat er dan overgegaan moet worden naar andere voeding.

    Groetjes Adrienne
     
  19. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    wat bedoel je met overgaan naar andere voeding? en waarom?
    ik zal het even aan kijken hoe en wat. ben wel gestopt met de comfort voeding daar kon meneer moeilijk van poepen of nou jah hij moest er heel veel moeite voor doen. dus hij zit nu volleding op friso standaard.
     
  20. mama2011

    mama2011 Niet meer actief

    pff ben ik weer met me gezeur:)
    ons ritme is tot nu toe:

    02:30 voeding
    07:00 voeding/ slapen
    11:00 voeding/knuffelen/ spelen/ slapen
    15:00 voeding/knuffelen/ spelen/ slapen
    19:00 badderen/ douche/ voeding/knuffelen/ slapen
    22:30 voeding/ slapen

    we zitten alleen soms met de voeding van 19:00 hij gaat om de dag in bad/ douche. maar als we dat voor de voeding doen dan schreeuwt hij alles bij elkaar. misschien nog tips? als we na de voeding doen dan word het weer zo laat. hij gaat eigenlijk vaker onder de douche vind het lekkerder.
     

Deel Deze Pagina