Krampjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krimpie, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    147
    43
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

    Ons zoontje is momenteel ruim 3 weken oud en heeft veel last van krampjes. Op aanraden van het cb hebben we de omneo en infacol geprobeerd, maar het arme mannetje kwam niet meer van de ontlasting af, dus we zijn er mee gestopt. Geven nu weer nutrilon standaard.
    Hebben het idee dat hij het hier gewoon beter op doet.
    Hij heeft alleen nog steeds veel krampjes (huilt zichzelf schor, zo zielig) en spuugt veel. Nu weet ik dat je tegen het spugen jbm kan geven, maar zorgt dit niet voor verstopping? Wie heeft er ervaring mee?
    Dr Brown fles hebben we al en ook een beetje rechtop voeden proberen we al.
    We zijn vooral s nachts ten einde raad. Hij komt om de drie uur maar vervolgens zijn we, na een half uur voeden, anderhalf uur bezig om hem rustig te krijgen, wat dus betekent dat hij 1 uur daarna alweer komt.... Het breekt ons op.

    Iemand nog tips? Andere voeding wil ik liever niet meer, te veel switchen lijkt me ook niet goed!

    Groetjes krimpie
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier was jbpm inderdaad garantie voor krampen... Maar wat is het probleem juist: krampen of spugen?

    In het tweede geval kan je beter starten met de leefregels voor reflux op te volgen. Vaker kleinere flesjes, minstens een half uur rechtop na een voeding, draagdoek eventueel proberen, veel laten boeren, alles waar hij op ligt flink schuin zetten, en de voeding bij het klaarmaken roeren ipv schudden. Zorg er ook voor dat hij minstens 20 minuten over een fles doet, eventueel door een kleinere speen te gebruiken.
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe maak je de fles klaar?

    De beste manier is;
    1/3 tot 1/2 heet water net van de kook af
    Poeder erbij
    Rustig roeren met een vork (zorg dat er geen luchtbellen/schuim komt)
    Koud water erbij (2/3 tot 1/2, afhankelijk van heet water)
    Evt rustig roeren.

    Niet schudden.
    Tijdens het voeden zo rechtop mogelijk houden en fles zo horizontaal mgelijk, zonder lucht in de speen.
     
  4. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.599
    2.170
    113
    #4 Mya, 28 jun 2016
    Laatst bewerkt: 28 jun 2016
    Mijn beide kinderen hadden heel veel krampjes, niks hielp, totdat ik hier las over abc dophius, dit hielp bij dochter fantastisch, werkte ook snel. Bij zoontje was t spul niet meer te koop, werdt aangeraden om orthiflor start te geven, dit werkte ook fantastisch, duur spul, maar is t echt zo waard. Hoop dat je er iets aan hebt, en t snel over is. Sterkte ermee
     
  5. Rozen88

    Rozen88 Lid

    11 aug 2014
    48
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    België
    Hier ook een baby met enorm veel krampjes. Heb van alles al uitgeprobeerd.
    Sinds vandaag geef ik haar probiotica. Benieuwd of het iets uithaalt!
     
  6. Koon

    Koon Niet meer actief

    Hier 2 kinderen met enorme krampen gehad tot wel 8 weken. Bij zoon hielp de osteopaat goed. Bij dochter hielp niks. Alleen het ouder worden en dus verder rijpen van de darmen.
     
  7. Valenti

    Valenti Actief lid

    11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik zou zeker de orthiflor gaan proberen. Wat hier ook enorm verschil maakt is om de fles te maken van bar le duc pakken water. Blijkbaar minder hard water. En verder de fles roeren en niet schudden.
     
  8. EsssieS

    EsssieS Actief lid

    1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Hier heeft de osteopaat goed geholpen. Drie behandelingen en het was over. Ik wou dat ik het eerder had geprobeerd.
    Voor de rest veel bij je dragen in bijv. Een draagzak en inbakeren
     
  9. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dit heeft bij ons mannetje ook heel goed geholpen! Na drie behandelingen was het over! Hij slaapt nu al een dikke week de nacht door :-D
     
  10. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    147
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips dames! De osteopaat zijn we al geweest, maar deze kan niks vinden. Op zich goed natuurlijk!
    We maken de fles met gewoon kraanwater (warm) en roeren idd al ipv schudden. Orthiflor ken ik niet? Ga ik eens naae googlen! Had al wel veel gelezen over cinababy en sab simplex, maar voelde voor mij hetzelfde als infacol... Wat dus niet hielp. Zijn er meer mensen die goede resultaten hebben met barleduc? Dat wil ik anders natuurlijk ook wel een kans geven!

    Andere ideeen zijn nog steeds welkom. Overigens vandaag bij cb geweest. Als het over een week nog niet over is kunnen we nog koemelkvrije voeding proberen.
     
  11. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    147
    43
    NULL
    NULL
    Even snel gekeken naar orthiflor, maar er staat bij dat je het onder begeleiding moet gebruiken bij zuigelingen jonger dan 6 weken???
     
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Warm kraantjeswater wordt sowieso afgeraden omwille van metalen in het water. Ik weet dat Nederland heel erg pro kraantjeswater is, maar in België wordt steevast mineraalwater aangeraden voor fv. Ik merkte ook echt het verschil qua krampen tussen kraantjeswater en fleswater. Barleduc kan, maar ik dacht dat het ook echt laxeert? Weet niet of het in Nederland verkrijgbaar is, maar in België wordt Louise water heel vaak gebruikt voor fv.
     
  13. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Warm kraanwater wordt voor ieder mens afgeraden, ivm mogelijke metalen en bacterien. Daarnaast dood gekookt water ook de evt bacterien die in de fv zitten. En zorgt het voor betere oplossing van de fv.

    In NL begint iedereen gewoon met kraanwater, wat voor veel kinderen prima kan. Fleswater kan je uiteraard altijd proberen.
     
  14. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.599
    2.170
    113
    Ik gaf orthiflor bij zoontje een week na zijn geboorte, heb met niemand overlegd, na een week waren de krampjes ook weg, gaf ik m dan niet de orthiflor op tijd dan duurde t weer 2 dagen voor t weer werkte. Dus je moet t wel minimaal een week gebruiken, wil je resultaat zien.

    Daarbij gebruikte ik ook flessenwater voor zijn fles of gekookt water en roerde ik de voeding rustig ipv te schudden ook.

    Hoe gaat t nu eigenlijk?
     
  15. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Het kraanwater op de Veluwe in Nederland is het zuiverste water dat je kunt krijgen. Dit verschilt wel per regio. In het zuiden van Nederland is het water veel harder door de kalk in het water. Als ik op vakantie ben, drink ik ook geen kraanwater daar. Niet omdat het slecht is, maar omdat ik het niet lekker vind. In Belgie bevat het water ook veel kalk. In de meeste delen van Nederland hoef je je er geen zorgen om te maken.
     
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat weet ik. Maar de samenstelling is anders, en daardoor is mineraalwater toch soms zachter voor de darmen. En warm kraantjeswater mag nooit, ongeacht waar je woont.
     
  17. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

    Het verschil zit sowieso wel in warm kraanwater en koud kraanwater.

    Jij hebt het nu over koud water, koud kraanwater kan in principe prima. In BE geven ze vaker fleswater, maar ik kan mij voorstellen dat bij krampjes het niet slecht is eens te proberen. Het enige wanneer je absoluut geen koud kraanwater mag gebruiken is als je huis loden leidingen heeft. En dan maakt het ook niet uit of je huis op de veluwe staat of in provincie zuid-holland of waar dan ook.

    Warm kraanwater wordt voor iedereen afgeraden, overal in NL en ook in BE. Water wordt opgewarmd in een metalenbehuizing en staat stil hierin. Het wordt geen 100 graden, dus bacterien kunnen er goed in leven. En mogelijk lossen de metalen iets op in het warme stilstaande water.
     

Deel Deze Pagina