Krentenbaard

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door aardbei1707, 23 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.907
    557
    113
    Mijn zoon heeft krentenbaard op zijn been. Vanaf vorige week zondag krijgt hij antibiotica omdat het toen opeens over heel zijn lichaam zat (achteraf was dat de waterpokken).
    Dus alleen krentenbaard op zijn been. Maar ik vind dat die wond zo lang nat blijft. Die zalf moesten we niet meer gebruiken omdat hij de antibiotica moest afmaken.
    Hoelang duurde het bij jullie dat die krentenbaard wond niet meer af gaf? Gaat zelfs door zijn broek heen en vind het een smerig idee dus maar weer een gaasje erop
     
  2. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Ik denk dat het een moeilijke plek is omdat er natuurlijk altijd een broek overheen zit. Als het vochtig is dan is het toch ook besmettelijk? ( mijn zoontje had heel vaak krentenbaard rond zijn mond, bij het minste of geringste,dus zodra ik een rood vlekje zag stond ik altijd meteen klaar met zalf) Laatste 2 a 3 jaar haast niet meer (hij is 7 jaar) maar hij heeft nu een dikke lip van de verdoving tandarts en ik zag net onder zijn lip alweer een heel klein plekje krentenbaard,blijkbaar heeft dat ook alweer invloed daar op.
    Ik denk dat je het wel beter af kunt dekken en zodra hij thuis rustig op de bank zit misschien laten luchten zodat het kan drogen.
     
  3. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.907
    557
    113
    Ja besmettelijk weet ik niet goed. Zodra je met antibiotica begint dan na 48 uur niet meer las ik. Maar ja er komt nog steeds zooi uit pf
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is bijna hersteld van krentenbaard. De creme hielp nog niet zo goed om te herstellen. Maar zodra ik in de tussentijd sudo creme erop ging doen begon het beter te worden.
     
  5. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.907
    557
    113
    Oké dan helemaal insmeren met sudo crème?
    We gaan maandag ook op vakantie zie het zwemmen al helemaal in 't water vallen... En zwemles al een week overgeslagen en ziet dat ook nog niet gebeuren...
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Enkel een dunne laag op de plekken. Als je het te dik doet dan kan de zalf er denk ik niet zo goed meer bij. Je wilt het er ook niet af hoeven wassen.

    Maandag zou wel heel optimistisch zijn vrees ik. Behalve dat het besmettelijk is wil je ook geen andere infectie toegang geven. Maar misschien gaat het bij jouw zoon wel een stuk sneller over dan bij de mijne. Mijn zoon had bijna zijn hele neus open liggen. Het duurde zo'n 3 weken voordat zijn huid redelijk terug kwam.
     
  7. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.907
    557
    113
    Dank je wel.
    We smeren er niets meer op omdat hij antibiotica in drank vorm krijgt. Nu net de laatste op.
     

Deel Deze Pagina