Kreunen/persen/piepen na een voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Devero, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

    Devero Actief lid

    5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Sinds een paar dagen heeft onze kleine weer wat nieuws: na een voeding maakt ze herhaaldelijk korte kreun- en piepgeluiden, alsof er duidelijk iets dwars zit. Soms loopt haar hoofdje ook even rood aan en ziet haar gezicht eruit alsof ze hard aan het persen is (kortdurend) Het ziet er duidelijk anders uit dan wanneer ze krampjes heeft (dan huilt ze ook echt overstuur en nu maakt ze alleen charmante geluiden ;)) Het duurt een kwartiertje, half uurtje en dan stopt het vaak. Meestal valt ze dan in slaap of kijkt rustig om zich heen. Soms piept ze in haar slaap nog even door, maar ze kan dus wel gewoon haar rust vinden.

    Heel af en toe huilt ze tijdens die kreun- en persmomenten, maar lang niet altijd en meestal niet zelfs. Ze drinkt goed, maar is wel gulzig. Ze heeft een paar dagen regelmatig gespuugd na een voeding, maar dit beperkt zich nu eigenlijk steeds tot kleine mondjes melk terug geven en meer niet. Boeren doet ze minimaal en rechtop blijven na een voeding wil ze eigenlijk niet, dan probeert ze zich in een andere houding te wurmen en begint soms te huilen als dat niet lukt. Ik kies dan vaak maar een tussenweg; een beetje half liggend, schuin (dus niet helemaal plat) Ze heeft wel zuigbehoefte, waarvan ik eerst dacht dat het honger was maar ze lijkt ook genoegen te nemen met een pink. Wat betreft de voedingen: op verzoek en in de praktijk komt dat neer op 1,5-2 uur tussen twee voedingen.

    Ik heb gedacht aan verborgen reflux, m.n. omdat deze klachten in de plaats zijn gekomen voor het spugen en duidelijk wel samen hangen met een voeding. Maar aan de andere kant: ze lijkt er minimaal last van te hebben en de klachten komen lang niet altijd voor na iedere voeding.

    Iemand nog andere ideeën?
     
  2. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Mijn mannetje doet dit ook, heeft verborgen reflux.

    Ik kolf volledig, geef dus altijd flesjes. Tegenwoordig dik ik als ik zijn voeding in met nutriton, dan doet hij het niet. Heb laats weer geprobeert zonder en dan doet hij het weer wel!
    Dus zou toch met reflux te maken kunnen hebben.. Maar ik ben natuurlijk geen ha dus of dat echt zo is kan ik je niet vertellen!!
     
  3. ingef

    ingef VIP lid

    30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    klinkt mij alsof ze gewoon een krampje, scheetje of boertje dwars heeft zitten...mijn zoon doet namelijk hetzelfde...boertjes komen niet gemakkelijk..moet soms toch echt wel een 15 minuten kloppen, verzitten, over de schouder, weer rechtop en dan ineens...burp! als je kleine verder alleen maar mondjes teruggeeft, klinkt het mij niet als iets ernstigs in de oren...
     
  4. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    die van mij doet dat ook... meestal wordt dat na een kwartier gevolgd door een dikke poepluier of boer die dan dwars heeft gezeten. *of een scheet*
     
  5. ingef

    ingef VIP lid

    30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    precies....hier dus ook!
     
  6. Devero

    Devero Actief lid

    5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Vanavond bleek dat hier ook echt het geval :D
    Ze heeft de halve dag liggen kreunen en net toen ik me zorgen begon te maken omdat het duidelijk toch niet alleen na de voeding was, volgde er een ongelofelijke spuitluier. Daarna was het kreunen direct voorbij! Ik ga toch eens opletten of dat iedere keer zo is, want het lijkt idd met elkaar samen te hangen...
     
  7. YellowButterfly

    YellowButterfly Niet meer actief

    Mijn zoon doet hetzelfde, vooral 's avonds. Hij boert ook heel moeilijk. Ik herken het van mijn dochter, die deed het ook, maar dat was alleen in de laatste weken. Het kan soms echt klinken alsof hij alle geluiden uit een oerwoud probeert na te doen.
     

Deel Deze Pagina