Krijg mijn kind niet zindelijk in de nacht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ZoWelkom84, 29 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Mijn zoontje van bijna 4 was twee weken voordat hij 3 werd ineens zindelijk. Helemaal top.

    maar de nachten nog steeds niet. Wij hebben pas aantal weken geprobeerd hem ‘s avonds wakker te maken rond 22.30/23.00 uur. Hij werd helemaal hysterisch, was half wakker half sliep hij nog. Soms werd die volledig wakker maar wilde echt niet op de wc gezet worden en soms ook wel..
    En toch werd hij rond uur of 5 weer wakker en was dan net te laat.. als hij niet had geplast op de wc konden we twee keer zijn bed verschonen.. inmiddels gestopt ermee want begon ons ook echt op te breken, zijn luiers zijn echt vol. Krijgt alleen tijdens het avondeten nog maar drinken.

    Wat us een gemiddelde leeftijd dat ze eraf zijn?
    Eigenlijk had ik stiekem gehoopt voordat die naar school gaat volledig zindelijk was.. anders moet ik hem echt elke ochtend ff goed afspoelen omdat ik niet wil dat die naar urine stinkt.. zijn kennende vindt hij dat in ochtend niks..

    iemand tips?
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Daar heb je ook geen invloed op.

    De een wordt het direct, de ander pas met 8. Afwachten dus.
     
  3. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Kun je niets aan doen! Mijn oudste is nu 5jr3mnd (zindelijk 3jr8mnd) maar in de nacht nog luier, en die luier is vaak ook nog nat genoeg om hem dus lekker om te houden... In de nacht maak ik hem niet wakker, want hij moet daar "zelf" wakker van worden.
     
  4. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier met 5,5 jaar nog niet snachts. Overdag al sinds 2 jaar en 3 maanden.
     
  5. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Oke dan moet ik het maar loslaten...
    Hij zegt bijv wel dat hij zonder luier wilt slapen maar vervolgens het wakker krijgen is een drama.. soms wordt hij heel boos dat wij dan toch een luier om doen..
     
  6. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Je kunt hem ook gewoon een luierbroekje aandoen ipv een luier.
     
  7. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Van katoen bedoel je?
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.404
    3.954
    113
    noord holland
    Nee zo'n 'instap' luier.
    Mijn dochter was 10 toen ze eraf was :oops:.
    Met plaswekker dus wellicht wel eerder gelukt als we dat eerder hadden geprobeerd ;).
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Mijn oudste was 7,5 jaar, middelste 5 jaar en de jongste is nu bijna 7 jaar en heeft iedere ochtend nog een bomvolle luier...

    Geduld inderdaad.
     
  10. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Tot een jaar of 7 is het heel normaal dat ze 's nachts nog niet zindelijk zijn.
    Onze oudste wordt bijna 8 en is tot voor kort nog niet een nacht droog geweest, elke ochtend een bomvol luierbroekje.
    Ze begon het nu zelf vervelend te vinden dus een plaswekker aangeschaft. Binnen 2 weken slaapt ze de hele nacht door zonder te hoeven plassen.

    Onze jongste is 5 en die is een hele tijd 's nachts droog geweest, maar nu al weer maanden niet. Bij hem beginnen we echter niet eerder met de plaswekker dan dat hij ook een jaar of 7 is. Tot die tijd is het echt nog normaal. Geef het gewoon de tijd.
     
  11. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dus eigenlijk is 3/4 wel vroeg zoals ik het lees..
    die luierbroekjes gaan ze dat sneller vervelend vinden?
     
  12. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Hier wel zindelijk, maar wel met laten plassen savonds voor wij gaan slapen. Hier hielp het om dat goed te vertellen voor we hem naar bed brachten, we komen je wakker maken om te plassen etc. Hij wilde zelf heel graag droog blijven dus na een paar keer drama savonds laat, had hij 't door.
    Soms heeft hij nog wel eens een ongelukje maar bijna altijd droog.
     
  13. ZoWelkom84

    ZoWelkom84 Fanatiek lid

    1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ja wij vertelde ook heel duidelijk (naar ons idee) dat we hem nog even gingen wakker maken om te plassen en dat hij daarna weer snel verder kon slapen.. vreemde is hier idd ook, hij wilt eigenlijk geen luier meer en als hij nacht droog was was hij super trots op zichzelf en wij natuurlijk ook, maar dat stukje wakker maken in de avond daar was het drama, alsof hij uit een heftige droom moest komen..
    Uiteraard voor het slapen goed laten plassen.. dus ergens is de wil er wel maar daar blijft het bij..
     
  14. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.687
    2.135
    113
    Ja lastig en sneu ook wel! Misch van de dry nites broekjes kopen? Daar staat Spiderman op, wie weet is dat cool?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  15. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Jaaahaaaaaaaaaaaaa gevonden!!!!!!
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  16. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Loslaten.
    Mijn dochter was met 2 jaar en 3 maanden volledig zindelijk overdag. In de nachten niet, ze sliep te vast. Ook geprobeerd om 's avonds laat op de wc te zetten. Drama, gillen dat ze niet wilde. Met 4 jaar gaan ze naar school en dat is een intensieve periode waarin veel kinderen die al wel nachtzindelijk waren weer een terugval krijgen. Laat het voor nu eerst los en kijk hoe je het voor jezelf zo makkelijk mogelijk kan maken.

    Ik merkte met 4,5 jaar dat de periodes dat ze 's nachts droog bleef langer werden. Soms een week droog en dan ineens weer flink nat. Vlak voor de zomervakantie had ze, toen ze ziek was, nog 1 natte luier. We gingen op vakantie en ze maakte me 's nachts wakker omdat ze moest plassen (na een lange en drukke dag). Eenmaal thuis luier afgelaten en dat is goed gegaan. Z wordt ze 's nachts wakker en gaat ze naar de wc wanneer ze moet.

    Ik had trouwens via Bol pampers maat 8 besteld. Anders hield de luier het niet (en dan nog niet altijd).
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Het is een kwestie van vervelend vinden, het is een kwestie van er lichamelijk aan toe zijn. Wat dat betreft helpen luierbroekjes dus niet, maar het maakt het misschien iets ‘draaglijker’. Een natte luier lijkt me minder erg dat een nat bed, ik zou dus wel willen dat hij/zij een luier draagt tot het niet meer nodig is.

    (Mijn dochters waren net drie toen ze volledig zindelijk waren, maar daar heb ik niets voor gedaan, dat hebben ze zelf ‘geregeld’. Ze hebben allebei een vriendin die bij het eerste logeerpartijtje met 6/7 nog een luier droegen Ze regelden het gewoon zelf met luier aan het luier uit, niets geks aan.)
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Dochter hier is nu net een paar dagen "in training" aangezien we toch thuis zijn en vandaag volledig zonder ongelukjes, gisteren 1, eergisteren 4. Overdag zindelijk is prima, in de nacht verwachten we echt niet van dr. Ik ben al stomverbaasd dat ze dr spel onderbreekt omdat ze even moet gaan plassen.

    Het is mooi als dr luiertje droog blijft in de nacht maar het is zeker geen vereiste. Wel kwam ze vannacht papa verdrietig vertellen dat ze een plasje had gedaan in dr luier. Hup, schone luier aan, tis goed schat het is niet erg daar is t luiertje voor, ga maar lekker slapen.

    Komt vanzelf wel dat ze komt dat ze moet gaan plassen ipv dat ze verteld dat ze geplast heeft. Op commando/vaste tijden kan je t hier ook vergeten, misschien later maar voorlopig verwachten we het nog niet. We zijn al blij dat we nu overdag droog blijven.

    Haar wakker maken is een drama, in de eerste plaats is ze strontsachrijnig, daarna vindt ze t speeltijd. Ja euh, je bent er toch?!? Partyyyyyyyy! En dat laatste houdt ze heeeeel lang vol.

    Met medicatie is t niet anders, soms als het weer zover is weten we dat halfslapende voor elkaar te krijgen mja, met plassen ligt dat wel ff anders.
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Ik heb het laten gaan. De middelste was met twee en half volledig zindelijk. De oudste met vier en half in de nacht. Ze kregen een luierbroekje rond dag zindelijkheid.

    Toen ze in de nacht zindelijk begonnen te worden stopten ze eerst met poepen in de luier en daarna met plassen. Na een periode van droge luiers hebben we ze niet meer gegeven.
     
  20. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Nachtzindelijkheid kan je niet trainen en heb je echt weinig invloed op. Beide kinderen waren hier met ruim 2,5 jaar overdag zindelijk. Oudste een maand later ook in de nacht, nog wel een poos langer een luier om gehad omdat het vaak precies mis ging als ik de luier een keer af liet, met luier om bleef hij wel droog.
    Jongste is nu overdag een maand zindelijk maar s nachts echt nog niet, die drinkt ook s nachts nog 1 of 2x wat water, slaapt niet door, dus verwacht het bij haar voorlopig nog niet en ga er ook echt nog geen moeite voor doen, het komt in de meeste gevallen vanzelf en wat anderen ook al zeggen, dat hoeft echt niet voordat ze naar de basisschool gaan.
     

Deel Deze Pagina